Túlterheléses támadással több órára sikerült lefagyasztani a Dota 2 világbajnoki döntőjét. A támadás is jelzi az e-játékok iparággá fejlődését. Az idei döntőn például 18 millió dollárt osztanak ki.
Hirdetés
 

Aki a számítógépes játékokra még mindig gyerekes szórakozásként gondol, annak ideje lassan átértékelni a nézőpontját. Az e-sportok valóságos iparággá nőtték ki magukat az utóbbi évek alatt, és így azon sem lehet csodálkozni, ha rosszindulatú internetes támadások érik az ilyen eseményeket.

Nem bírta a Valve tornya

A Dota 2, hosszabb nevén a Defence of the Ancients 2 az egyik legnépszerűbb online játék, melyben jellemzően két csapat vív meg egymással, a győztes pedig az, akinek sikerül a másik torányát ledönteni. Nos, a jelenleg is zajló idei csapatvilágbajnokság második napján a játékot kiadó Valve tornya dőlt le akkor, amikor támadás alá vették a szervereiket.
 


A 16 csapat részvételével zajló, hatnapos döntő második napján több órás csúszással kezdhették csak el a játékosok a tervezett összecsapásokat. Később megerősítették, hogy a leállás mögött rosszindulatú internetes akció áll. Az elosztott szolgáltatásmegtagadásos, vagy egyszerűbben túlterheléses támadás (distributed denial-of-service - DDoS) sikeresen bénította meg a Valve rendszerének szervereit.

Nem babra megy

Hogy miért is akkora dolog, hogy néhány órára leállt a Dota 2 döntője, azt jól szemlélteti a csapatok között idén szétosztandó díj nagyságrendje. Az összesen 18 millió dollárra rúgó pénzhalom nagyjából harmadát kapja az első helyezett. Azaz a 16 csapat között jelenlegi árfolyamon számolva több mint 5 milliárd forintot visz el.

Ez persze csak a pénzdíj, az e-sportok köré felépített show azonban sokkal több pénzt mozgat. A profi közvetítéssel, színpadi elemekkel megtámogatott döntőt például csak a helyszínen sok ezren nézik élőben. A tavalyi világbajnokságot pedig 20 millióan követték valós időben az interneten keresztül.

Természetesen az ilyen szintű érdeklődés már a hirdetők figyelmét is felkelti, így egyáltalán nem ritka, hogy a hagyományos sportokhoz hasonlóan az online játékosok, csapatok mögé is beállnak világméretű cégek. Utóbbiaknak pedig nyilván nem tetszett a nem betervezett adásszünet. Éppen ezért a Valve számára a mostani eset nem csupán presztízsveszteséget, de egyben konkrét összegben mérhető bevételkiesést is jelenthet.

Biztonság

Az NBA is mesterséges intelligenciával nyűgözné le a kosaras szurkolókat

Az AWS-szel bejelentett együttműködés olyan valós idejű statisztikákat és elemzéseket tenne elérhetővé minden előfizetőnek, amelyekhez eddig csak a szakmai stábok férhettek hozzá.
 
Hirdetés

Az end-to-end védelmeké a jövő

A kódbiztonság integrálásával új fejlődési szakaszukba léptek a felhős védelmi platformok. Werner Obringot, a Clico Hungary cloud security architektjét kérdeztük a miértekről és hogyanokról.

A biztonsági megoldásszállítók érthető módon egy irányba mozdulnak, hiszen ugyanazoknak a támadásoknak az ellenszerét keresik. Megoldási javaslataikban sokszor csak árnyalatnyiak a különbségek, ami egyszerre könnyíti és nehezíti a választást.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.