A CIO-k többsége szerint az üzleti siker kulcsa a fogyasztói igények minél teljesebb megismerése és azok magas színvonalú kiszolgálása.

Consumer is king, azaz a fogyasztó a király – nagyjából így lehetne összefoglalni a nagyvállalati felsővezetők körében lefolytatott friss IBM-es kutatás eredményeit. Az összesen több mint 70 ország 4000 C-szintű menedzserének bevonásával elkészült C-suite Study informatikai vezetőkre koncentráló szeletét 1600-nál is több CIO (Chief Information Officer) válaszai alapján állították össze.

Vásárlói elégedettség = üzleti stratégia

A tanulmány legfontosabb megállapítása talán az, hogy az elmúlt évek technológiai fejlődésének köszönhetően a fogyasztó és annak véleménye immár aktív és konkrét stratégiaformáló tényezővé avanzsált. Ennek a folyamatnak a hátterében rengeteg, látszólag egymással nem sok kapcsolatot mutató elem található. Az internetelérés és különösen a mobil eszközök elterjedése, valamint a közösségi média erősödése együttesen nagyobb hatású és közvetlenebb véleményalkotási lehetőséggel ruházta fel a vásárlókat. Egy különösen elégedettlen ügyfél esete, aki a szöveg melett immár képet vagy videót is könnyen csatolhat történetéhez, pillanatok alatt bejárja az internetet. Persze ugyanez elmondható pozitív oldalon is, egy barátunk önzetlen megnyilvánulása nagyobb bizalmat ébreszthet egy szolgáltatásban, termékben, mint egy jól felépített PR-kampány.

Szintén a fogyasztó hatalmának erősödése fel hathat az, hogy egyre több és változatosabb formájú információt lehet a vállalatoknak begyűjteni vásárlóiktól illetve vásárlóik viselkedéséről. Éppen ezért nem meglepő, hogy a megkérdezett CIO-k négyötöde egyértelműen a front office, azaz a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatba kerülő egységek digitális "felvértezése" mellett tette le a voksát. Ebben a tekintetben egyébként komoly szövetségesre számíthatnak a marketingosztály vezetőiben. Az alábbi ábrán utóbbiak fejlesztési elképzelései láthatók az elkövetkező 3-5 év során.

Marketingvezetők digitális tervei: nagy ugrás a jelenből (sárga) a jövőbe (narancssárga)


Ahogy az a felsorolásból is látszik, a jelenleg még csak minden hatodik-nyolcadik vállalatnál fellelhető technológiák a tervek szerint pár éven belül általánossá válnak a nagyvállalatok üzletmenetében. Arra azért nem kell mérget venni, hogy a szándékot minden esetben tettek is követik majd, mindenesetre még a szokásos lemorzsolódással számolva is szembetűnő lesz az érintőképernyős beviteli eszközök elszaporodása az elárusító helyeken, a fogyasztói vélemények felhasználása a közösségi média csatornáin keresztül, vagy éppen az adatelemző megoldások nagyobb fokú implementálása.

Hódít a technológia

Úgy tűnik, hogy nem csupán az ügyfelekkel folytatott kommunikációban, hanem a teljes vállalati működésben is egyre nagyobb szerep hárul az informatikára. Ehhez egy érdekes adat: míg 2009-ben az informatikai vezetők mindössze a hatodik legfontosabb faktorként definiálták a technológiát az üzleti folyamatokra nyomást gyakorló tényezők sorában, addig a friss felmérésben már az első helyen szerepel, megelőzve többek között a gazdasági környezetet, az iparági trendeket és az emberi tényezőt.

Hasonló mozgást mutat a cloud computing megítélése és alkalmazása is. Öt éve még csak a CIO-k 30 százaléka tekintett a számítási felhőre alapvető elemként a jövőbeli terveknél. Most viszont ugyanez az arány megközelíti a kétharmadot. Nem kelt különösebb meglepetést a mobil eszközök, alkalmazások iránt megmutatkozó felfokozott érdeklődés sem. Öt év alatt 68-ról 84 százalékra emelkedett azon cégek aránya, ahol kiemelt figyelmet fordítanak erre a területre.

Cloud & big data

Hatósági jelentés lökheti még mélyebbre a rossz szériában lévő Teslát

Elon Musk szerint aki nem bízik a cég önvezető technológiájában, az inkább ne is fektesse bele a pénzét. Egyelőre úgy fest, hogy sokan megfogadják a tanácsát.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.