Ha a mobil alkalmazásfejlesztés nagy sikereiről van szó, általában csak a nagyközönségnek szánt szórakoztató appokat (lásd Angry Birds) említik. Pedig üzleti célú alkalmazások fejlesztéséből sokkal biztosabban lehet profitot termelni.

Továbbra is a végfelhasználóknak szánt, szórakoztató jellegű mobil alkalmazásokból van több és ezek is generálnak összességében nagyobb árbevételt az appfejlesztőknek, ám a vállalati felhasználásra készülő programokból nagyobb eséllyel lehet komolyabb bevételre szert tenni - derült ki a VisionMobile mobil alkalmazáspiacról szóló tanulmányából. A mobil üzletre specializálódott kutatócég több mint 6000 fejlesztőt megkérdezve állította össze a Developer Economics legfrissebb negyedéves jelentését, melynek egy szeletét képezi a kifejezetten üzleti célú alkalmazásokról szóló tanulmány.

Duplázás három év alatt 

A mobil alkalmazások globális piacát tavaly 67 milliárd dollárosra becsülték a szakértők, amiből 28 milliárddal veszik ki a részüket a vállalati appok. Az elkövetkező néhány esztendőben a bővülés stabil és erőteljes lehet. Előrejelzések szerint 2016-ban az üzleti alkalmazások már önmagukban 58 milliárdos bizniszt jelentenek majd. Mindeközben a konzumer alkalmazások területén is hasonló expanzió várható. A játékok, szórakoztató, oktató és egyéb "civil" appokból akár 85 milliárd dollár is összejöhet bő két éven belül.

Hiába van azonban sokkal több konzumer közönségnek szánt alkalmazás, amelyekből néhány kiválasztott szerencsés sok milliós letöltést generálva idővel csinos summát is képes kitermelni, a valódi lehetőségek mégiscsak az üzleti szféra behálózásában rejlenek.

Vállalati alkalmazásban

Hogy mennyivel másabb közeget jelent a vállalati mobilalkalmazás-fejlesztés, arra tanulságos adalékul szolgál az appok átlagos pénztermelő képessége. Miközben a konzumer szektorban az appok fele havi 500 dollárnál kevesebbel (nem ritkán semmivel sem) tudja gyarapítani a készítő bankszámláját, addig ugyanez az arány a vállalati alkalmazásoknál csak 32 százalékos. És ezek a számok csak azokat a fejlesztőket tartalmazzák, akik pénzszerzés céljából, és nem például saját szórakozásukra készítenek programokat.

A felsőbb régiókban az arány értelemszerűen épp fordított. Hiába lebeg mindenki előtt álomcélként az Angry Birds és néhány más csúcsalkalmazás sikere, a konzumer programok közül jó, ha minden huszadik képes kiemelkedően magas bevételt elérni. Az üzleti appoknál ehhez képest sokkal jobb a találati arány: ott körülbelül minden hatodik termék komoly sikert hoz.

Hol a pénz?

A VisionMobile kutatása kiterjedt arra is, hogy ezeket a pénzeket milyen formában tudják összegyűjteni a vállalati alkalmazások fejlesztői. Kiderült, hogy a legjövedelmezőbb és egyben egyik leggyakrabb típust a megrendelésre készített, nyilvánvalóan az adott cég igényeire szabott egyedi szerződések adják. Ez a bevételforrás szinte minden második fejlesztőnél tetten érhető, és átlagosan nem is keveset, havi 67 ezer dollárt hoznak a konyhára. (Még mielőtt valaki a szívéhez kapna, az ilyen appok elkészítése jellemzően nem one-man-show, azaz a szép bevétel mellé komoly költségvonzat társul.) 

A második legjövedelmezőbb, egyben leggyakrabban bevetett megoldás tulajdonképpen több típus egyesítéséből áll. Ezért is kapta a tanulmányban a találó Egyéb nevet. Ez alatt a direkt értékesítést, a licencszerződéseket és előfizetés alapú megoldásokat értik. Ezeket a lehetőségeket összességében a fejlesztők 55 százaléka használja, amiből átlagosan még mindig csinos, 29 ezer dolláros bevételt látnak.

A maradék kategóriák közül említésre méltó, hogy ugyan az e-kereskedelmi megoldással meglehetősen kevesen élnek (6%), mégis elég jónak tekinthető az átlagosan elért 9 ezer dolláros havi bevétel. Ugyanez fordítva igaz az alkalmazásboltokon keresztül történő értékesítésre. Appstore-okban a fejlesztők 40 százaléka próbál pénzt keresni, ám az ottani vásárlások mindössze jelképes, 3800 dolláros bevételt realizálnak átlagosan.

A lista utolsó helyén a hirdetéselhelyezésből származó pénzek állnak. Ebből átlagosan csak 700 dollárt remélhet egy vállalati alkalmazást fejlesztő cég. Nem is lehet csodálkozni azon, hogy alig 14 százalékban próbálkoznak ezzel a modellel, miközben ugyanez az arány a konzumer piacon eléri a 40 százalékot is.

Mobilitás

Aktivista hekkerek törték fel a fehérorosz KGB rendszereit

Több ezer alkalmazott személyi aktáját szerezhették meg. Egy Telegram chatbot segítségével akarják azonosítani az ügynököket.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.