A kifejezetten hirdetések biztonságára szakosodó Devcon érdekes számokat közölt legutóbbi méréseikre hivatkozva. A cég arra volt kíváncsi, hogy a rendszereikben regisztrát rosszindulatú hirdetések milyen operációs rendszerekben bukkantak fel leginkább.
A Windows kézenfekvő célpont
Tekintettel arra, hogy a világ személyi számítógépeinek elsöprő többségén a Microsoft operációs rendszere fut, így nem meglepő, hogy a legtöbb elektronikus bandita a Windowsra összpontosít. A július közepétől november második feléig tartó időszakban a rosszindulatú reklámok 61 százalékát a rendmondi oprendszerhez tudták kötni. (Az adware-ek olyan hirdetések, amelyeket kifejezetten azért hozták létre, hogy a felhasználót egy preparált oldalra csalják, vagy rávegyék valamilyen káros kód letöltésére.)
Ahogy a Devcon adataiból kitűnik, ennél is érdekesebb a második helyezett személye. A Chrome OS ugyanis kiugróan magas arányt produkált ahhoz képest, hogy desktopokon a piaci jelenléte az 1-2 százalékos tartományban mozog. Sajnos a biztonsági cég bejegyzése ezzel kapcsolatban nem szolgál további információval, így azt nem lehet pontosan tudni, hogy mi állhat a meghökkentő számok hátterében.
Leghátul a Linuxot találjuk, ami viszont nem meglepő, hiszen a rendszer leginkább szervereken népszerű, személyi számítógépeken maximum azok a technológiára fogékony emberek használják, akik amúgy is nehezen csalhatók lépre egy preparált hirdetéssel.
Három hálózat terjeszti a szemét nagyját
A témához szorosan kapcsolódik a Confiant múlt héten kiadott jelentése. A szintén reklámbiztonságban utazó vállalat a rosszindulatú hirdetéseket azok megjelenési helye szerint vizsgálta. Az idei harmadik negyedévre vonatkozó felmérés szerint 120 milliárdszor jelentek meg ilyen káros anyagok, összesen 75 különböző hirdetési hálózaton.
Bár nem nagyon lehet találni olyan szolgáltató, ahol három hónap alatt ne csúszott volna át a szűrőn egy-egy adware, a fenti volumen döntő többsége (közel 60%) mindössze három hálózathoz köthető. Ezek között is az egyik kiemelkedően rosszul teljesített, hiszen az adware-megjelenések 30 százaléka ott történt.
A Confiant ugyan nem nevezte meg ezeket a kétes üzembiztonságú hálózatokat, de szerintük elég nehezen hihető, hogy az ilyen óriási volumenű megjelenések nem szúrják ki a szolgáltatók szemét. Kimondatlanul is arra utalhat ezzel a biztonsági cég, hogy a reklámok megjelenítéséből élő vállalatok ellenérdekeltek a káros kampányok kiszűrésében, mivel azok ugyanúgy pörgetik a bevételeket, mint a normál hirdetések.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak