A trendi, százmilliók által használt alkalmazásokat mostanában inkább a Google és a Facebook szokta felvásárolni, most mégis egy japán vállalat került lépéselőnybe. A Viber vezetője pár nappal ezelőtt még hevesen tagadta, hogy egy ázsiai cég felvásárolná őket, ma azonban mégis hivatalossá váltak az üzlet részletei.
A Viber tökéletes ugródeszka a japánoknak
Pontosabban csak a körvonalai, mivel a vételáron kívül a két vállalat szinte semmit sem árult arról, hogy a továbbiakban hogyan fog alakulni a Viber sorsa. Ha a Rakuten név nem sokat mond az olvasóknak, akkor nyugodjanak meg, hiszen ezen a kontinensen eddig nem nagyon lehetett hallani az egyébként 255 milliós felhasználói bázissal rendelkező és legjobban az Amazonhoz hasonlítható internetes vállalkozásról.
A közösen kiadott sajtóközleményben elsősorban az elérni kívánt célokról olvashatunk, ami a Rakuten esetében nem más, mint a szerény első helyezés az internetes cégek rangsorában. A vállalat a most megszerezett 300 millió regisztrált Viber felhasználóval elsősorban arra fog törekedni, hogy olyan piacokra jusson be, ami az eddig futtatott saját szolgáltatásaival, alkalmazásaival nem volt lehetséges.
Hiroshi Mikitani a Rakuten, illetve Talmon Marco, a Viber CEO-ja
A Rakuten saját bevallása szerint 40 különböző szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, amelyek központi eleme a Japánban rendkívül sikeres, úgynevezett Super Points program. A Rakuten vezetői ezt szeretnék ötvözni a Viber szolgáltatásaival, aminek következtében persze számítanak arra a csekély 300 millió felhasználóra, akik így megjelenhetnek a Rakuten egyéb felületein.
Azt most még nem lehet tudni, hogy a Vibert használóknak ez mennyire válik előnyére, az viszont biztos, hogy a vezetőség elégedett lehet az eredménnyel. Talmon Marco, a Viber CEO-ja és alapítója szerint ez egy kiváló lehetőség ahhoz, hogy az alkalmazás új piacokra léphessen be, és mivel a Viber is a világ első számú kommunikációs platformja szeretne lenni, így a kereslet és a kínálat tökéletesen egymásra talált.
Beszerzési láz
A Rakuten vezetősége eddig sem tétlenkedett és több felvásárlással igyekszik megteremteni az alapokat az emlegetett elsőséghez. Mindez 2012-ben indult, amikor felvásárolták a Kobo nevű kanadai eBook szolgáltató céget, amely jelenleg 4 millió elektronikus könyvet, magazint és újságot kínál letöltésre a világ 190 országában. A másik akció az európai alapítású (spanyol) Wuaki.tv megszerzése volt szintén 2012-ben, amivel a Rakuten egy video on demand, illetve streaming szolgáltatóhoz jutott hozzá, amihez tavaly csatlakozott a Wiki elnevezésű, 30 millió felhasználóval rendelkező online digitális platform.
Gőzerővel folyik tehát az érdekeltségek bővítés és a terjeszkedés, a Rakuten pénzügyi mutatói pedig azt mutatják, hogy van is miből vásárolni. A japán cég tavalyi egész éves eredménye 80 százalékos növekedést, vagyis 883 millió dolláros üzemi nyereséget hozott, a felívelés pedig már hat éve szakadatlatunk zajlik, mivel ez idő alatt minden esztendőben rekord eredményekről számolt be a vállalat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak