Az egyik legismertebb csevegő alkalmazást a japán Rakuten vásárolta meg, hogy tovább terjeszkedhessen.

A trendi, százmilliók által használt alkalmazásokat mostanában inkább a Google és a Facebook szokta felvásárolni, most mégis egy japán vállalat került lépéselőnybe. A Viber vezetője pár nappal ezelőtt még hevesen tagadta, hogy egy ázsiai cég felvásárolná őket, ma azonban mégis hivatalossá váltak az üzlet részletei.

A Viber tökéletes ugródeszka a japánoknak

Pontosabban csak a körvonalai, mivel a vételáron kívül a két vállalat szinte semmit sem árult arról, hogy a továbbiakban hogyan fog alakulni a Viber sorsa. Ha a Rakuten név nem sokat mond az olvasóknak, akkor nyugodjanak meg, hiszen ezen a kontinensen eddig nem nagyon lehetett hallani az egyébként 255 milliós felhasználói bázissal rendelkező és legjobban az Amazonhoz hasonlítható internetes vállalkozásról.

A közösen kiadott sajtóközleményben elsősorban az elérni kívánt célokról olvashatunk, ami a Rakuten esetében nem más, mint a szerény első helyezés az internetes cégek rangsorában. A vállalat a most megszerezett 300 millió regisztrált Viber felhasználóval elsősorban arra fog törekedni, hogy olyan piacokra jusson be, ami az eddig futtatott saját szolgáltatásaival, alkalmazásaival nem volt lehetséges.

Hiroshi Mikitani a Rakuten, illetve Talmon Marco, a Viber CEO-ja

A Rakuten saját bevallása szerint 40 különböző szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, amelyek központi eleme a Japánban rendkívül sikeres, úgynevezett Super Points program. A Rakuten vezetői ezt szeretnék ötvözni a Viber szolgáltatásaival, aminek következtében persze számítanak arra a csekély 300 millió felhasználóra, akik így megjelenhetnek a Rakuten egyéb felületein.

Azt most még nem lehet tudni, hogy a Vibert használóknak ez mennyire válik előnyére, az viszont biztos, hogy a vezetőség elégedett lehet az eredménnyel. Talmon Marco, a Viber CEO-ja és alapítója szerint ez egy kiváló lehetőség ahhoz, hogy az alkalmazás új piacokra léphessen be, és mivel a Viber is a világ első számú kommunikációs platformja szeretne lenni, így a kereslet és a kínálat tökéletesen egymásra talált.

Beszerzési láz

A Rakuten vezetősége eddig sem tétlenkedett és több felvásárlással igyekszik megteremteni az alapokat az emlegetett elsőséghez. Mindez 2012-ben indult, amikor felvásárolták a Kobo nevű kanadai eBook szolgáltató céget, amely jelenleg 4 millió elektronikus könyvet, magazint és újságot kínál letöltésre a világ 190 országában. A másik akció az európai alapítású (spanyol) Wuaki.tv megszerzése volt szintén 2012-ben, amivel a Rakuten egy video on demand, illetve streaming szolgáltatóhoz jutott hozzá, amihez tavaly csatlakozott a Wiki elnevezésű, 30 millió felhasználóval rendelkező online digitális platform.

Gőzerővel folyik tehát az érdekeltségek bővítés és a terjeszkedés, a Rakuten pénzügyi mutatói pedig azt mutatják, hogy van is miből vásárolni. A japán cég tavalyi egész éves eredménye 80 százalékos növekedést, vagyis 883 millió dolláros üzemi nyereséget hozott, a felívelés pedig már hat éve szakadatlatunk zajlik, mivel ez idő alatt minden esztendőben rekord eredményekről számolt be a vállalat.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.