A 173 millió felhasználó már nem akkora kaland, ha a szolgáltató negyedévente átlagosan 1 dollárt keres rajtuk, és ennek négyszereséért próbálja magához kötni őket.

A Snapchat szolgáltatást jegyző Snap csak az idén ment a tőzsdére, és májusban jött ki első nyilvános negyedéves jelentésével, amelyben 2,2 milliárd dolláros veszteségről számolt be – ebből 2 milliárd dollárt tettek ki a részvényalapú kifizetések. A társaság azóta már egy második pénzügyi negyedéven is túl van, ezúttal a 181 millió dolláros bevételhez 443 milliós nettó veszteség társult. A Snap egyelőre tőzsdei cégként is csak égeti a pénzt, és hiába próbálkozik mindenféle újdonsággal, ha üzleti modellje a jelek szerint nincs igazán jól kidolgozva.

A felhasználók sem tapossák egymást

A pénzügyekről szólva érdemes megemlíteni, hogy éves összehasonlításban a Snapchat bevételei is 153 százalékkal emelkedtek, amire azonban senki sem igazán kíváncsi, miután a veszteség közel négyszeresére dagadt. Ez részvényenként 16 dollárcentes bukta, szemben a 10 centes elemzői várakozásokkal – nem csoda, hogy a vállalat papírjainak árfolyama azonnal 13 százalékot zuhant, és ebben a pillanatban is mindössze 12,6 dolláron áll. Ez nem igazán sok a februári, 27 dolláros kibocsátási szinthez képest.

 

A Snap negyedéves eredményei
Infogram


A fent említett új funkciók (Snap Maps, hivatkozás- és háttérszűrők stb.) arra mindenképen jók, hogy valemelyest növeljék a szolgáltatások felhasználói bázisát. A most lezárt negyedévben azonban csak 7 millió, napi szinten aktív felhasználóval bővült a Snapchat tábora. Ez a Snapchat bázisához mérten nem egy világraszóló eredmény:  a májusi 166 milliós rajongói tábor mindössze 173 millióra bővült, miközben például a legnagyobb rivális, a most egyéves Instagram Stories napi negyedmilliárd aktív internetezőt vonultat fel.

A 4 százalékos negyedéves növekedés egyébként úgy jött össze, hogy a Snapchat legfontosabb (hazai) piacán, az Egyesült Államokban 4 millió új felhasználót húzott be, Európában pedig további 2 milliót. Ezzel a szolgáltatásnak 75 millió amerikai, 57 millió európai és 42 millió a világ más tájairól származó regisztrációja van. Ezek között arányaiban magasan felülreprezentáltak az iOS felhasználói, ami abból a szempontból nem jó hír, hogy a Snap a kiterjesztett valóság felé terjeszkedne, ahol viszont az Apple-nek is nagyon komoly ambíciói vannak.

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.