Stagnáló bevételekkel számol, mégis komoly beruházásokat tervez idén a UNIT4 Group két hazai vállalata, melyek tavaly nyár óta szoros együttműködésben dolgoznak.
Az amszterdami székhelyű UNIT4 Group szoftvercég két hazai leányvállalata, a UNIT4 CODA Hungary Kft, és a VT-SOFT Software Kft. tavaly nyáron lépett stratégiai partnerségre. A cél elsősorban az volt, hogy ezáltal minden ügyviteli folyamatot támogatni képes, teljes termék-portfóliót kínálhassanak az integrált vállalatirányítási rendszerek hazai piacán. Emellett a partnerség a régiós súlyát is növelte a két vállalatnak: főleg Csehországban és Romániában vannak ügyfeleik.
A UNIT4 Group főleg a kkv szektor dinamikusan növő vállalkozásait vette célba – a cég szóhasználatával BLINC (Businesses Living IN Change – folyamatos változásban lévő vállalatok) – azt ígérve, hogy üzleti szoftverei a legszélsőségesebb üzleti változások közepette is képes segíteni a cégek gyors alkalmazkodását. (A UNIT4 Group a kkv-knak kínált ERP rendszerek piacán a világ 6. legnagyobb szállítója, ERP rendszerével pedig második Európában.)
A FinancialForce.com kezdőoldala: kkv-k jövője
A magyar leányok összefogása ■ A UNIT4, amely a CODA felvásárlása, azaz 2008. óta van jelen közvetlenül Magyarországon, 2010-ben, a lengyelországi Teta S.A. megvásárlásával megszerezte meg az egyik legnagyobb magyar humánügyviteli rendszert fejlesztő szoftvercéget, a VT-SOFT Software Kft.-t is. Mivel a két magyar leányvállalat termékportfóliója jól kiegészíti egymást, a két cég 2012 júliusában azonos ügyvezetés alá került, bár külön jogi személyiségként működik tovább.
A két céget vezető
Wehring Tamás, ügyvezető igazgató szerint ennek egyik nagy előnye az, hogy a legnagyobb magyarországi szoftverszállító mellett egyedüliként képesek teljes körű, minden ügyviteli folyamatot lefedő, korszerű, integrált termékportfóliót kínálni. Az összevont erőforrások jobban kihasználhatók, és a közös ügyfélbázis sem elhanyagolható – tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A két cég együttes árbevétele 2012-ben mintegy 1,4 milliárd forint volt. Ennek kiugróan magas hányada – több mint 960 millió forint – származott szolgáltatásból és tanácsadásból, mintegy 70 millió licencértékesítésből, és közel 400 milliót tett ki a maintenance jellegű bevétel.
Stratégiai mérföldkövek ■ A két cég partnersége új startégia kidolgozását is magával hozta – mondta el Wehring Tamás. Ennek alapja a kibővült termékkínálat, amely által minden ügyviteli folyamatot képesek lefedni pénzügyi-számviteli, vállalatirányítási (ERP – Enterprise Resource Planning) és HR menedzsment megoldásaikkal. Ezek fejlesztése a nemzetközi háttér miatt nagyon gazdaságos, csak az országspecifikus modulokat kell fejleszteniük egyedi módon. Erre amúgy saját fejlesztő csapat is rendelkezésre áll. Ezzel összefüggésben megerősítették az ügyfélszolgálatot és bővítették a szakértői csapatot.
Végül, de nem utolsósorban a termékfejlesztésnél azt a trendet tartják szem előtt, hogy a megcélzott BLINC szegmensben a nagy, komplex, robusztus, nehezen alkalmazkodó és drága szoftvermegoldások helyett a könnyen adaptálható, rugalmas, költséghatékony, önkiszolgáló riporting funkciókkal rendelkező szoftvermegoldásokat részesítik előnyben.
Az egyesített termékkínálathoz igazították a marketingtevékenységet is, melynek során a VT-SOFT arculatát is az anyavállalat irányelveinek megfelelően átalakították.
A kkv-knak is a felhő a jővő ■ Az ügyvezető igazgató kérdésre válaszolva elmondta: bár kínálják SaaS konstrukcióban is termékeiket, sőt a Salesforce.com-mal közösen fejlesztett felhőszolgáltatásuk is van (FinancialForce.com), ezekre egyelőre még főleg csak érdeklődés van a hazai piacon, az üzlet sokkal ritkább. E konstrukciók terjedését a két cég megcélzotta vállalati körben az is akadályozza, hogy az uniós pályázatok elsősorban a licencvásárlást támogatják. Wehring szerint ez érthető is, hiszen a legutóbbi uniós költségvetést hét éve fogadták el, akkor viszont még nem nagyon beszéltek a felhőszolgáltatásokról. Ugyanakkor a két cég felkészült a hazai kereslet növekedésére is.