Egyelőre négy modellel kezdte meg Magyarországon az okostelefonok forgalmazását a Lenovo. A kínai cég három éve lépett erre a piacra, de az idei második negyedévében globálisan már a negyedik legnagyobb szereplővé vált.
Egyelőre kártyafüggetlenül jönnek
A magyarországi leányvállalat látványos show keretében mutatta be a héten az első – középkategóriába sorolható – modelljeit, amelyek egyelőre a Média Markt, az Extreme Digital, az Expert Magyarország, az Euronics és a BestByte üzletekben vásárolhatók meg. Lukács Anita, a hazai leánycég vezetője azonban jelezte: további forgalmazókra is számítanak, és már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a mobilszolgáltatók közül a Telenorral.
Lenovo S850
Az operátor várhatóan az utolsó negyedévben bővíti modellkínálatát a kínai cég készülékeivel. Hasonlóan némi türelmet kért még a cégvezető az első prémium mobilok megjelenéséig, a 2014-es IFA-n bemutatott Vibe Z2 Pro és a Vibe X2 a tervek szerint legkorábban a karácsonyi szezonra érkezik Magyarországra.
Elsőségre törnek a mobilokkal is
A most bemutatott modellek közül is kettőt, az S860-at, valamint az S850-et a zászlóshajó kategóriába sorol a cég, ezek a készülékek az idei barcelonai Mobile World Congressen debütáltak. Az S860 egy szokatlanul nagy teljesítményű, 4000 mAh-s akkumulátorral ellátott, akár három napos használatra is alkalmas okostelefon, amely 40 napig terjedő készenléti időt és 3G hálózaton keresztüli, 24 óráig terjedő beszélgetési időt, valamint 2 GB RAM-ot tartalmaz. Az S850 teljes üveg kivitelben, ultra szélesvásznú HD kijelzővel és 13 MP-es kamerával érkezik. Mindegyik S sorozatú modell négymagos MTK processzorokkal van ellátva.
„Magyarország második körös európai piac lett a Lenovónál, a távol-keleti cég azt követően döntött az új termékportfólió itteni bevezetése mellett, hogy az értékesítései az EMEA régióban az idei második negyedévben meghaladták az egymilió darabot” – emelte ki Lukács Anita. Hozzátette: nem titkolt cél, hogy a PC-piaci elsőséghez hasonlóan meghatározó pozíciót szerezzenek a hazai okostelefon-szegmensben is.
Lenovo S860
A Lenovo először csak Kínában árulta az okostelefonjait, ahol az elmúlt negyedévben már a piacvezető helyet szerezte meg. Lukács Anita kihangsúlyozta, hogy "a kínai márka részesedése a világpiacon elérte a 4,6 százalékot, ami több mint 50 millió eladott készüléket jelent".
A sajtótájékoztatón szó esett a tervezett Motorola-akvizícióról, amellyel a cég nem titkolt célja, hogy a vállalat azokon a területeken is, ahol a Lenovo konzumer márkaként még nem túl erős, megkezdődhessen az okostelefonok forgalmazása. A vállalat azt reméli, a Motorola megvásárlásával a jövőben egyszerűbben érheti el az amerikai, valamint a nyugat-európai piacot is.
Lukács Anita beszámolt az ezzel kapcsolatos további tervekről is, többek között arról, hogy a cég megtartja a Motorola márkanevet, amit külön szegmensként kezel majd. A Motorola felvásárlásával a Lenovo dobogós szereplővé avanzsál az okostelefonok világpiacán.
Saját alkalmazások minden célra
Szó esett arról, hogy a Lenovónál fontos az alkalmazásfejlesztés is, a készülékek számos saját applikációval vásárolhatók meg. Lukács Anita elmondta, hogy eddig összesen 5 milliárd Lenovo App-ot töltöttek le a felhasználók. A legfontosabb alkalmazások közé sorolta a hálózat és WiFi-kapcsolat nélkül is működőképes, fotó- és alkalmazásmegosztó SHAREit appot, ami hatvanszor gyorsabb, mint a Bluetooth. A SYNCit alkalmazás segítségével egyszerűen elmenthetjük és visszaállíthatjuk a kapcsolati adatainkat, az SMS-eket és a híváslistánkat is. Míg a SECUREit app megoldást kínál a rosszindulatú vírusok és kódok ellen. A SNAPit és SEEit alkalmazások pedig a fotózást segítik a különböző effekteknek, szerkesztési funkcióknak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak