Miközben a világpiacon egyeduralkodó, az egyre fontosabb kínai piacon súlyos vereséget szenvedett a dél-koreai óriás. Az eladási lista éléről az alig négy éve működő Xiaomi taszította le.

A mindössze 2010 tavaszán alapított Xiaomi az idei második negyedévben közel 15 millió darab telefont értékesített Kínában – derül ki a Canalys frissen publikált jelentéséből. Ez a teljesítmény bőségesen elég volt ahhoz, hogy a világviszonylatban abszolút éllovasnak számító Samsungot a második helyre kényszerítse. A különleges eladási politikával dolgozó kínai gyártónak azonban még ki kell találnia, miként tudja hazai sikerét átmenteni a nemzetközi piacra.

Öt éve még nem is léteztek

Hogy milyen lehetőségek rejlenek a technológiai szektorban, arra kiváló példát ad az alig több mint négyéves múlttal büszkélkedő Xiaomi. Az évről évre óriási növekedést produkáló cég tavaly még "csak" körülbelül 4,5 millió készüléket forgalmazott, idén ezt azonban sikerült 240 százalékkal megfejelve néhány ezer darab híján 15 millióra srófolni.  

Okostelefon-eladások Kínában - millió darab (forrás: Canalys)

A Samsung nem tudta megismételni tavalyi eredményét: 15 százalékos éves visszaesést elszenvedve csalódást keltő mennyiséget, 13,2 millió okostelefont tudott eladni Kínában. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2011 vége óta ez az első negyedév, amikor nem a dél-koreai mamut áll a gyártói lista élén. Sőt az sem elképzelhetetlen, hogy második sem sokáig marad, hiszen a most bronzérmes Lenovo alig maradt el az értékesítésben, de az őt követő két másik helyi gyártó sincs nagyon lemaradva.

A kínai piac súlyát ékesen bizonyítja, hogy a Canalys adatai szerint jelenleg a világ okostelefonjainak 37 százaléka ebben az országban talál gazdára. A Xiaomi viszont egyelőre bármennyire is jól szerepel hazai terepen, a nemzetközi porondon egyelőre még várat magára az áttörés: a cég termékeinek mindössze 3 százaléka ment exportra a június végén zárt negyedévben.

Világszintű játékos

Bármennyire is gyenge lábakon áll azonban a világpiacon a Xiaomi az extrém kínai növekedés is elég volt ahhoz, hogy beférjen az öt legnagyobb globális szállító mezőnyébe. Itt még mindig viszonylag stabilan vezet a Samsung, ám a tendencia világszinten sem kecsegtető számukra. Míközben a koreaiak stagnálnak, addig az összes többi nagy rivális kisebb vagy nagyobb mértékű forgalomnövekedést tudott elérni az elmúlt egy év során.

Okostelefon-eladások globálisan - millió darab (forrás: Canalys)

 

A semmiből kinőtt, eddig alacsony készlettel, bolt- és partnerhálózat helyett jellemzően azonnali online akciós vásárlásokkal, agresszív árazási politikával hódító Xiaominak kicsit alakítania kell a gyakorlatán, ha a nemzetközi porondon is folytatni akarja a hódítást. Lokalizálnia kell a szolgáltatásait, kénytelen lesz az eladásokat ösztönző partnerhálózatot kiépíteni, valamint nem utolsósorban meg kell ismertetnie és kedveltetni a brandet más régiók felhasználóival is. Ez természetesen nagyobb költségeket, magasabb marketingkiadásokat jelent, ami viszont kihatással lesz a termékek árazására is. A feladat összetettségét felismerve egyébként a cég tavaly nyáron a Google-től érkező Hugo Barra személyében nemzetközi szakembert igazolt a globális terjeszkedés felügyeletére.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.