Egyetlen év alatt megháromszorozódott azok száma, akik telefonjukat gyakran használják különböző pénzügyi műveletekre.

Kezd teljesen természetessé válni kontinensünkön, hogy a mobilunkat fizetésre, banki szolgáltatások elérésére is használjuk. A Digitális Fizetések tanulmány idei és egy évvel ezelőtti eredményeit összehasonlítva jól látszik, mennyit képes fejlődni a technológiai újításokkal kapcsolatos fogyasztói magatartás.

Nagyot ugrott a kontinens

A Visa által jegyzett kutatás Európa 19 országában zajlott mintegy 36 ezer résztvevő bevonásával. A megkérdezettek körét online vásárlók alkották, így az eredmények vélelmezhetően szebb képet mutatnak, mint amilyen a teljes európai lakosság tényleges állapota. Ennek ellenére a trendek jól érzékeltetik az utóbbi időszakban végbement változást.

A tanulmány "mobil fizetés használóként" definiálja azokat, akik mobil eszközeiket (okostelefon, táblagép, okosóra stb.) is használják egyenlegkezelésére, személyes fizetésre, illetve online vagy alkalmazáson belül fizetésre. A mobilfizetési megoldásokat gyakran használók köre egy évvel ezelőtt még csak 18 százalékát tette ki az össze megkérdezettnek. A friss jelentésben azonban ugyanez az arány már 54 százalékra rúg.

Szintén nagy változást mutat a "fizetési szüzek" tábora. Tavaly a megkérdezettek 38 százaléka nyilatkozott úgy, hogy eddig még soha nem használták mobil eszközüket fizetésre, és nem is tervezik ezt a jövőben. Idén ez az arány lecsökkent 12 százalékra.

Banki ügyintézés gombnyomásra

A kutatás másik szeletét a mobil bankolással kapcsolatos attitűdük adják. Idén ebből a szempontból is mérföldkőhöz érkezett kontinensünk, hiszen ez volt az első alkalom, hogy az összes korcsoportban, a megkérdezettek több mint fele úgy válaszolt, hogy mobilja segítségével (is) végez banki műveletekt.

Nem meglepő módon a fiatalabb generációk sokkal nagyobb arányban használják ki a telefonjukban rejlő lehetőséget, ám az Y generáció korábban tapasztalat nagy előnye egyre inkább eltűnik. Az elmúlt egy évben a legnagyobb növekedési arányt pont az idősebb, 55-64 éves korcsoport mutatta a felmérés szerint, míg a 18 és 34 év közöttiek esetében 24 százalékos volt a növekedés egy év alatt.

A mobil bankolás esetében megfigyelhető európai-szintű, ugrásszerű növekedés azt mutatja, hogy egyre több ember követi nyomon mobilon költéseit és pénzügyeit – a megkérdezettek két ötöde (41%) ellenőrzi rendszeresen egyenlegét online vagy mobil applikáción keresztül.

Érintés nélkül is megy

Mivel a bankok és kártyakibocsátók mellett immár az Apple, a Samsung vagy éppen a Google közvetlen kontaktust nem igénylő fizetési szolgáltatásai is egyre több európai országban elérhetővé válnak, az úgynevezett érintéses technológia elfogadottsága szépen bővül. A kutatás adatai szerint az érintéses fizetés már minden korcsoportban alapvető fizetési formának számít.

Az érintéses technológia használói egész Európában következetesen nyitottabbak az új fizetési megoldásokkal azokkal szemben, akik más, hagyományosabb fizetési formát használnak. A tanulmány az érintéses technológia használata és az új fizetési formák közti korrelációra is rávilágít: az eredmények azt mutatják, hogy az érintéses fizetést használók szívesebben fizetnek mobil eszközzel üzletben (az érintéses fizetők 52 százaléka, szemben a nem érintéses fizetők 32 százalékával), vásárolnak alkalmazáson keresztül (49% vs 31%), vagy használják mobil eszközüket étkezésük költségének fedezésére (50% vs 30%).

Mobilitás

Nehéz jelzőket találni az Nvidia teljesítményére

Az MI-csipek iránti keresletnek köszönhetően egy év alatt közel duplázódott a bevétel. Mindezt úgy, hogy már a tavaly ilyenkori eredmény sem volt gyenge...
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.