A Google tulajdonában lévő YouTube egyik nagy kudarca volt tavaly, amikor nem sikerült a streaming új és reményteli szereplőjét megvásárolni. A Twitch végül az Amazon karjaiban kötött ki, és az 1 milliárd dolláros vételár jelezte, hogy a streaming piac felértékelése már megkezdődött. A The Daily Dot szerint a fiaskó óta a YouTube teljes erővel próbálja újjáéleszteni az élő közvetítéseit, amelyekben a játékosok kapnák a főszerepet.
Vetekszik a nagy csatornákkal
A Twitch megszületése óta eltel alig öt évben elérte, hogy a játékmenetek közvetítése képes legyen felvenni a harcot a hagyományos, televíziós programokkal. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a játékosok megosszák másokkal, ahogy játszanak, legyen szó PC-ről, PlayStation 4-ről, vagy Xbox One-ról. A stratégia tökéletesen működik, a Twitch kitermelte a saját sztárjait, egy-egy közvetítés óriási tömegeket mozgat meg, az elérést pedig tovább növeli, hogy a streameket mobilról, táblagépről is lehet követni.
A pletykák szerint a Youtube sem szeretne kimaradni a jóból, ezért a vezetés pontosan azt a területet szeretné megtámadni, ahol a Twitch már jelentős előnyt szerzett magának. A Google támogatása, illetve a YouTube ereje valószínűleg gyorsan segít ledolgozni ezt a hátrányt, főleg annak fényében, hogy a játékokon belül a cég kifejezetten az esport rendezvények közvetítésében gondolkodik. A The Daily Dot forrása úgy tudja, hogy a vállalat máris összerántott egy szakértői csapatot, amelynek az lesz a dolga, hogy az esport rendezvények élő közvetítését előkészítsék.
Az esport vonzereje
A különböző események, rendezvények, koncertek közvetítése egyáltalán nem új eleme a YouTube tevékenységének. Az első kísérletek már 2010-ben megkezdődtek, amikor az indiai krikett bajnokság mérkőzéseit közvetítették, ami nemcsak a cég, hanem az egész iparág történetében is első, ilyen jellegű adássorozat volt. Az azóta eltelt évek alatt ez a terület nem különösebben fejlődött tovább, és ha elvétve akadtak, akadnak is élő csatornák a YouTube-on, azok messze nem annyira jelentősek, mint a Twitch és az általa mozgósított játékos társadalom.
Még azt sem mondhatnánk, hogy a YouTube-nak ne lenne az esport közvetítésekkel kapcsolatban tapasztalata, hiszen 2013 óta sugározza az egyik legnépszerűbb multiplayer játék, a League of Legends profi bajnokságának döntőit. A probléma csak ott van, hogy a jogok nem kizárólagosak, és a nézők továbbra is a jól bevált Twitch csatornáin követik figyelemmel a meccseket.
A YouTube várhatóan a júniusi E3 kiállításon jelenti be a streaming stratégia új irányait, addig pedig tanúi lehetünk annak, hogy a Twitch is keresi az új témákat és közvetíthető tartalmakat. Ahogy korábban megírtuk, egyre népszerűbb a programozók munkájának bemutatására nyílt csatornák, de egyre gyakoribb az is, hogy zenei eseményeket, interjúkat tegyenek élőben nézhetővé a Twitch felületein.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak