Bátor, ám valószínűleg elkerülhetetlen lépésre szánta el magát a Google. A korábban Shopping Express néven futó, eddig ingyenes kiszállítás mostantól fizetős lesz. A keserű pirulát a partnerek és a lefedett terület jelentős bővítésével igyekeznek lenyomni a felhasználók torkán.
Általányban, gyorsan
A kedden bejelentett konstrukció szerint a vásárlóknak havi 10, vagy évi 95 dollárért bárhány csomagot kézbesít a cég még a rendelés napján, vagy legkésőbb másnap, amennyiben a rendelés eléri a 15 dolláros összeget (ez alatt plusz 3 dollár a díj). A tagságit nem váltóknak 5 dollárt kell fizetni 15 dolláros megrendelés felett, míg alatta már igen borsosra, 8 dollárra vált a tarifa.
A mostantól egyszerűen csak Google Expressnek hívott szolgáltatás lényege, hogy a partnerhálózatba tartozó fizikai üzletek készletéből rendelhetők áruk a Google rendszerén keresztül. Az eddig ingyenes kiszállítás csak nagyon korlátozottan volt elérhető, hiszen San Francisco térsége mellett csak New York és Los Angeles bizonyos részein lehetett igénybe venni. Ez most kibővül Washington, Boston és Chicago városaival, valamint több csatlakozó partner kereskedővel.
Jó is, nem is
Néhány jelből arra lehet következtetni, hogy a rendszer eddigi története nem teljes siker. Például több partner, köztük az Office Depot már be is fejezte az együttműködést a Google-lel, miközben mások egyelőre maradnak, de nem bővülnek azonnal, azaz az ő termékeik nem lesznek elérhetők az újonnan bevont Express-területeken.
A The Wall Street Journal által megkérdezett egyik partner képviselője felemásan nyilatkozott az együttműködésről. A szolgáltatást használók ugyan többet vásárolnak, de mivel kevesebbszer fordulnak meg magában az üzleteikben, így félő, hogy értékes impulzusvásárlásoktól esnek el. Az impulzusvásárlásról akkor beszélünk, amikor a vásárló eredetileg nem akart megvenni egy terméket, de a boltban megpillantva egy hirtelen döntéssel mégis a kosárba rakja.
Célkeresztben az Amazon és a profitabilitás
A Google nincs könnyű helyzetben, mert ez a típusú szolgáltatás rendkívül forrásigényes és csak nagyon nagy méretben lehet vele profitot termelni. Az Express fizetőssé tétel nyilván nem fogja a felhasználói bázist pozitívan érinteni, de vélhetőleg a terjeszkedéssel igyekeznek pótolni a negatív hatást.
A díj szedése egyébként nem ördögtől való dolog, hiszen az e-kereskedelem területén nagy riválisnak számító Amazon is nagyjából hasonló konstrukcióval dolgozik. A Prime program keretében évi 99 dollárért - több más előny mellett - bárhány ingyenes kiszállítást vállal a cég kétnapos határidővel.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak