Különösebben nem változott a világpiac képe az okostelefonos rendszereket illetően, 2014 továbbra is az Android és az iOS elsöprő fölényéről szólt. Az IDC kiadta a 2014-re, illetve ugyanannak az évnek a negyedik negyedévére szóló adatait, amiből kiderül, hogy a piacra érkező mobilok 96,3 százalékán a Google, illetve az Apple mobilos rendszere fut, még jobban kiszorítva, elnyomva a konkurenciát.
Ketten dominálnak
Ez az összesített arány 2014 utolsó negyedévében 95,6 százalék, 2013-ban pedig 93,8% volt, vagyis még mindig volt tér a növekedésre. Ha ennek a tempóját nézzük, akkor 2014 egészére nézve az Android bizonyult gyorsabbnak (32% kontra 27,7%) az egész piacnál, viszont az év utolsó három hónapjában az iOS az iPhone új generációjának megjelenésével alaposan rálépett a gázra (46,1% vs. 29,2%).
Az IDC elemzői úgy látják, hogy mindkét rendszer esetében ugyanazok a tényezők segítették elő a pozitív számokat. A végfelhasználói igény továbbra sem enyhül az okostelefonok iránt, az Apple által kiadott iPhone 6-os széria szintén nagyot dobott az eredményeken, és ezzel együtt az Android által megszemélyesített, belépő kategóriás készülékek iránt is óriási a kereslet. A 2015-ös év azért lesz izgalmas, mert egyrészt az Apple phablet piacra való belépése új helyzetet teremtett, a Samsung gyengélkedése pedig az Androidot a kisebb, feltörekvő gyártók felé irányította.
Noha a 2014-es számok nem kifejezetten ezt mutatják, az IDC szakemberei mégis ara számítanak, hogy a két nagy után is lehet élet az elkövetkezőkben. Ez elsősorban a Windows Phone helyzetéről fog szólni, mivel tavaly az összes folyamat inkább a Microsoft rendszere miatt lehet érdekes. Az indiai piac biztosan bele fog szólni a 2015-ös eredményekbe, már csak azért is, mert az olcsó Lumia készülékek, vagy a Samsung Tizen mobiljai most kezdik el útjukat az egyik legnagyobb potenciállal bíró piacon.
Az Android 2014-ben átlépte a bűvös 1 milliárdos számot, ami a nehézségei ellenére még mindig a Samsungnak köszönhető. A koreai gyártó egyedül több androidos mobilt juttatott a piacra, mint az őt követő öt piaci szereplő összesen. Az Apple félelmetes eredményei ellenére az iOS 2013-hoz képest némileg veszített részesedéséből, mivel a piac kifejezetten az új, nagyobb kijelzőjű készülékeire fókuszált.
Futnak még
A Windows Phone csak rendkívül szerény, 4,2%-os növekedést tudott elérni egyik évről a másikra, ami jócskán elmarad a piaci egészének tendenciájától. A 2014-es év során az átmenet állt középpontban a WP és a Microsoft életében, ami mellett sorra jöttek ki a még Nokia márkajelzésű készülékek. Változást az IDC szerint a Windows 10 alapú készülékek, mobilok, illetve az olcsó Lumiák még nagyobb volumenű terítése hozhat.
A BlackBerry közel 70 százalékos piacvesztése nem meglepő, és rímel is a vállalat piaci stratégiájának átdolgozására. A gyártó újító (Passport) és hagyományos (Classic) modellekkel egyaránt igyekszik a mobilok színterén megmaradni, és sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a vállalati ügyfélkörre, illetve annak igényeire.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak