A Google tulajdonában lévő izraeli navigációs app hazai környezetben teszteli az autómegosztásban rejlő potenciált.
Hirdetés
 

Közös autóutak szervezését lehetővé tevő alkalmazás indul a héten néhány izraeli városban. Az alkalmazás a szintén Izraelből indult, ma már a Google tulajdonában lévő Waze rendszerére épül és a hírek szerint teljesen más megközelítéssel áll neki a közösségi autózásnak, mint a sok ellenséget szerző Uber.

Otthonról a melóba

A kiszivárgott információk szerint a RideWith egy külön letölthető mobil applikáció lesz, amely egyelőre csak Tel-Avivban és néhány más településen működik majd, és ott is csak androidos eszközökön. A felhasználók beállíthatják, hogy honnan hova és milyen időpontban járnak munkába, illetve vissza. Ezek alapján a rendszer felajánlja az autómegosztás lehetőségét azoknak a Waze-sofőröknek, akik hasonló útvonalon, ugyanabban az idősávban közlekednek. Amennyiben az autós belegyezik a közösködésbe, összekötik a kínálatot a kereslettel.

Az utazást előre lehet egyeztetni a feleknek, ráadásul még kényes személyes információkat sem kell ehhez kiadni, hiszen a RideWith rendszerén belül szöveges üzenetek küldhetők. Az utas arról is tájékoztatást kap előre, hogy milyen útvonalon tervez haladni a kiszemelt jármű. A felvételre váró felhasználó ráadásul valós időben kap információt arról, hol tart éppen az őt felvenni készülő kocsi, tehát megspórolható az idegeskedés is, ha történetesen néhány perc csúszás jönne közbe.

Pénzért, de nem úgy

Az autót megosztó fél nem csupán egy köszönömöt remélhet utasától, hiszen a benzin és az amortizáció részleges fedezésére a Google meghatároz egy ajánlott és egy maximális "hozzájárulási" összeget. Ez azonban tényleg nem hatalmas tétel, mert a hírek szerint kilométerenként 1 sékel az ajánlás, ami jelenleg körülbelül 75 forintot jelent.

De nem csupán a díj mértékéből látszik, hogy a RideWith tényleg más rendszer, mint az emlegetett Uber autómegosztásnak álcázott (illegális) taxiztatása. Az alkalmazást például egy felhasználó naponta csak kétszer használhatja fuvaroztatásra és csak azon a részen, ahol valóban dolgozik. (Ne legyenek illúzióink. Hogy ez hol van, azt a Google pontosan tudja.) 

Tehát ez tényleg egy klasszikus autómegosztó alkalmazás lesz, csak vélhetően sokkal könnyebb lesz az amúgy is népszerű, de hamarosan újabb ugrásra készülő Waze rendszerében partnereket találni, mint a hasonló, de kisebb eléréssel rendelkező megoldásokkal.

Ideje termőre fogni

Az alapvetően teljesen ingyenes Waze-t két éve megvásároló Google a RideWith bevezetésével próbál egy komoly lépést tenni az alkalmazás üzleti kihasználása felé. Bár a közösségi navigáció alkalmazás lokális hirdetések formájában eddig is tartalmazott fizetős elemeket, ezek egyelőre nem igazán akarnak beindulni.

A közös utak díjából viszont garantáltan lecsippent 15 százalékot az anyavállalat. Ha beválik az izraeli teszt, valószínűleg hamarosan más nagyvárosokban is bevezetik a RideWith alkalmazást. A sűrű fillérekből pedig egy idő után akár nagy kupacnyi pénz is kerekedhet.

Közösség & HR

Még mindig rossz ötlet pénzügyi tanácsokat kérni a chatbotoktól

Kevesen rendelkeznek a megalapozott pénzügyi döntésekhez szükséges képzettséggel, és a szakértő tanácsadók megbízását sem sokan engedhetik meg maguknak, de a mesterséges intelligenciát akkor is jobb kihagyni az ilyen dolgokból.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.