Kína (és Ázsia) legértékesebb cége kiváló formában van, aminek köszönhetően értéke tegnap a szintén nem túl visszafogottan hízó Facebookét is meghaladta.

Mivel elsősorban hazai pályán mozog, így itthon nem sokaknak lehet ismerős a Tencent neve, pedig a vállalatcsoport legalább akkora szereplője az internetes piacnak, mint a Facebook. És erről tegnap óta papírjuk is van.

A végtelenbe és tovább...

A cég a tegnapi tőzsdei záróár alapján jelenleg 522 milliárd dollárt ér, miközben a Mark Zuckerberg irányítása alatt álló amerikai riválist "csak" 519 milliárdra értékeli a piac. A Tencent ezzel nem csak a Facebookot gyűrte maga alá, de ázsiában is vezető szerepet harcolt ki. A kontinens dobogóján a világszinten is jobban ismert belföldi versenytárs Alibaba (481,5 milliárd) és a dél-koreai Samsung Electronics (364 milliárd) követi őket a cégértékelési rangsorban. Globálisan pedig jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a Tencent a világ ötödik legértékesebb vállalata, amelyet csak a három A (Apple, Alphabet, Amazon) és a Microsoft tud (egyelőre) felülmúlni.

A pillanatnyilag a világ 19. leggazdagabb emberének számító Pony Ma cége szűk két évtizeddel ezelőtt indult és mára a közösségi hálózatoktól a digitális szórakoztatáson át az elektronikus fizetési megoldásokig számos területen számít megkerülhetetlen szereplőnek. Legalábbis Kínában, mivel bevételei jó része hazai terepen generálódik. Ez utóbbi egyébként még félelmetesebbé teszi a cég eredményeit, hiszen a világ meghódításának kísérlete még csak most körvonalazódik.

A cég zászlóshajójának számító WeChat csevegőalkalmazás és a köré épített ökoszisztéma ma már közel egymilliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet. De nem sokkal marad el ettől a számtól a Tencent másik, egyben elsőként indított közösségi alkalmazása a QQ sem. Kína legnépszerűbb közösségi hálózata, a Qzone szintén a céghez tartozik, és önmagában több mint 600 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet.

Más utakon

A Tencent bevételei szerkezete egyébként teljesen eltér a Facebookéhoz képest. Míg utóbbi szinte kizárólag hirdetésekből hízlalja egyre kövérebbre magát, addig a kínaiaknál a reklámok csak egy kisebb szeletét adják a bevételeknek. Sokkal többet hoznak a saját fejlesztésű mobil és webes játékok, pontosabban az ezekben megvásárolható digitális tartalmak, előnyök, előfizetések. Meghatározó még a mobilos szolgáltatások terület is. Az utalások után kapott jutalékok mellett ide sorolható a YouTube tencentes megfelelője, a Tencent Video is, amely a legnagyobb fizetős előfizetői bázissal rendelkezik a videós szolgáltatók közül Kínában.

A legfrissebb üzleti adatok alapján a gőz még egyáltalán nem szaladt ki a Tencent sikervonatából. A cég a harmadik negyedévben a pozitív várakozásokat is meghaladó mértékben, közel 70 százalékkal tudta növelni nettó profitját az egy évvel korábbi szinthez képest. Ha ehhez hozzávesszük a már említett potenciált a külföldi terjeszkedésben (a WeChat éppen Malájziában készül hódításra), akkor könnyen lehet, hogy hamarosan a dobogóra is veszélyes lesz Ázsia újdonsült szuperbajnoka.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.