A közösségi oldal úgy döntögeti negyedévről negyedévre a saját rekordjait, hogy felhasználóinak legnagyobb részén alig keres valamit.

A Facebook legutóbbi negyedéves jelentése ismét a várakozásokon jóval túlmutató számokat közölt. A vállalat az előző évihez képest majdnem másfélszeresére, 10,3 milliárd dollárra növelte a július ész szeptember közötti időszak bevételeit, működési redménye pedig közel kétharmadával 5,1 milliárd dollárra emelkedett. Mióta a Facebook 2012-ben megjelent a tőzsdén, mindössze 4 olyan pénzügyi negyedéve volt a 22-ből, amikor összes bevétele kevesebb mint 40 százalékkal növekdett éves összehasonlításban.

Ráadásul, ahogy arról mi is beszámoltunk, a közösségi hálózat lényegében átköltözött a mobil eszközzökre, mivel forgalmának már 88 százaléka valamilyen mobilos felületen keletkezett. A társaság először a tőzsdére menetel évében, 2012-ben kezdett értékesíteni mobilos hirdetési megoldásokat, így az átalakulás eredményessége több mint figyelemre méltó. Jelenleg egyébként a mobil platform felelős a Facebook növekedésének 90 százalékáért.

Még nem mozgósították az összes tartalékot

A várakozások szerint a vállalat 2017-ben a 35 milliárdos forgalmat is túlhaladhatja. Ennek hajtóereje az észak-amerikai piac, jobban mondva az észak-amerikai felhasználók, akik a legutóbbi három hónapban is a Facebook bevételeinek közel felét adták, miközben a globális felhasználói bázis alig több mint tizedét teszik ki.

 

A Facebook 2017/Q3 bevételei földrajzi bontásban
Infogram


A különbségek ezen a területen igen látványosak: a cég a harmadik negyedévben egy amerikai vagy kanadai felhasználón átlagosan 21,2 dollárt keresett, míg a második legjobban fizető csoporton, az európaiakon már csak 6,85 dollárt. Az ázsiai és ausztráliai Facebook-felhasználók fejenként 2,27 dollárt hoztak a konyhára, míg a világ többi részén élők 1,59 dolláros reklámbevételt jelentettek.

Az eddigi látványos növekedés záloga tehát a 239 millió, havi rendszerességgel visszatérő észak-amerikai Facebook-felhasználó volt, ám az elemzők felhívják rá a figyelmet, hogy a villámgyorsan növekvő online birodalom lehetőségei még közel sem merültek ki. A fenti számok azt mutatják, hogy a közösségi hálózatnak 1,5 milliárd olyan felhasználója van, aki összességében csak a társaság forgalmának 30 százalékáért felelős.

Vagyis, ha a Facebook megtalálja a módját, hogy szép lassan elkezdje feltornászni a rajtuk keresztül szerzett bevételeit, akkor még a jelenlegi helyzetéhez képest is rengeteg tér áll előtte a további növekedésre.

Közösség & HR

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.