A Facebook legutóbbi negyedéves jelentése ismét a várakozásokon jóval túlmutató számokat közölt. A vállalat az előző évihez képest majdnem másfélszeresére, 10,3 milliárd dollárra növelte a július ész szeptember közötti időszak bevételeit, működési redménye pedig közel kétharmadával 5,1 milliárd dollárra emelkedett. Mióta a Facebook 2012-ben megjelent a tőzsdén, mindössze 4 olyan pénzügyi negyedéve volt a 22-ből, amikor összes bevétele kevesebb mint 40 százalékkal növekdett éves összehasonlításban.
Ráadásul, ahogy arról mi is beszámoltunk, a közösségi hálózat lényegében átköltözött a mobil eszközzökre, mivel forgalmának már 88 százaléka valamilyen mobilos felületen keletkezett. A társaság először a tőzsdére menetel évében, 2012-ben kezdett értékesíteni mobilos hirdetési megoldásokat, így az átalakulás eredményessége több mint figyelemre méltó. Jelenleg egyébként a mobil platform felelős a Facebook növekedésének 90 százalékáért.
Még nem mozgósították az összes tartalékot
A várakozások szerint a vállalat 2017-ben a 35 milliárdos forgalmat is túlhaladhatja. Ennek hajtóereje az észak-amerikai piac, jobban mondva az észak-amerikai felhasználók, akik a legutóbbi három hónapban is a Facebook bevételeinek közel felét adták, miközben a globális felhasználói bázis alig több mint tizedét teszik ki.
A különbségek ezen a területen igen látványosak: a cég a harmadik negyedévben egy amerikai vagy kanadai felhasználón átlagosan 21,2 dollárt keresett, míg a második legjobban fizető csoporton, az európaiakon már csak 6,85 dollárt. Az ázsiai és ausztráliai Facebook-felhasználók fejenként 2,27 dollárt hoztak a konyhára, míg a világ többi részén élők 1,59 dolláros reklámbevételt jelentettek.
Az eddigi látványos növekedés záloga tehát a 239 millió, havi rendszerességgel visszatérő észak-amerikai Facebook-felhasználó volt, ám az elemzők felhívják rá a figyelmet, hogy a villámgyorsan növekvő online birodalom lehetőségei még közel sem merültek ki. A fenti számok azt mutatják, hogy a közösségi hálózatnak 1,5 milliárd olyan felhasználója van, aki összességében csak a társaság forgalmának 30 százalékáért felelős.
Vagyis, ha a Facebook megtalálja a módját, hogy szép lassan elkezdje feltornászni a rajtuk keresztül szerzett bevételeit, akkor még a jelenlegi helyzetéhez képest is rengeteg tér áll előtte a további növekedésre.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak