Irdatlan tempóban nő a Facebook. Közel 1,4 milliárd ember használja naponta, és közel 50 százalékkal hoztak több pénzt, mint egy éve.
Hirdetés
 

Újabb cég, amelynek növekedését alulbecsülték az elemzők: a Facebook negyedéves jelentése szerint a szeptember 30-ával zárult negyedévben 10,3 milliárd dollár bevételt termelt a vállalat, ami 47 százalékkal haladta meg az előző évi azonos időszak eredményét. A működési eredmény 64 százalékkal nőtt, 5,1 milliárd dollárra, míg a nettó profit 79 százalékot ugrott éves összevetésben: adózás után 4,7 milliárd marad a kasszában szemben a tavalyi azonos időszak 2,6 milliárdjával. A Facebook lényegében mobil eszközzé vált: a bevételek 88 százaléka ugyanis mobilo felületen keletkezett.

A bevételek szinte teljes egészént a hirdetések hozták – mindössze 186 millió dollár jött egyéb tevékenységből (pl. payment) –, így Facebook ezzel már a globális online hirdetési piac több mint 20 százalékát birtokolja. (Az eMarketer idei áprilisi előrejelzése szerint a teljes hirdetési piac idén több mint 580 milliárd dollár lesz ebből 38 százalék jut a digitális hirdetési piacra.)

 
Facebook pénzügyi eredmény, 2017 Q3
Infogram


Persze van még hova nőnie, hiszen a Google ugyanebben az időszakban 24 milliárdot kasszírozott a különböző hirdetési modelljeivel. Ugyanakkor a két vállalat rettentő túlsúlyát jól érzékelti, hogy a teljes éves piac 220-230 milliárd dollár között lesz, aminek több mint felét a két vállalat szedi be.

Már egy ideje óvatoskodnak...

Az elemzők álta várt és a ténylegesen elért eredmény között egyébként tetemes az eltérés: a Thomson Reuters elemzői konszenzusa 9,84 milliárdos bevételt várt a tavalyi azonos időszak 7 milliárdos bevételéhez képest. Az óvatosság érthető volt, hiszen a Facebook többször is elejtette, hogy kezdi elérni hirdetési felületeinek a felső korlátját, azaz le kell lassulnia a növekedésnek.

Úgy tűnik azonban, hogy erre még várni kell, bár a bevételnövekedéshez sokat hozzátett az is, hogy az átlagos hirdetési ár éves összevetésben 35 százalékkal emelkedett. A bevételnövekedésben egyébként még szezonális hatás sem nagyon érvényesül: a most zárt negyedévben 49, a június 30-ával zárult másodikban 47, míg az elsőben 51 százalék volt a hirdetési bevételek növekedése éves alapon.

A legmeglepőbb, hogy a nagy penetrációja ellenére még mindig képes növelni aktív felhasználói táborát: már több mint 2 millió a havonta legalább egyszer facebookozók száma, így már a Föld lakosságának több mint negyede a vállalat "ügyfele" (pontosabban eladható terméke).

 
Facebook napi aktív fekhasználók
Infogram


Még félelmetesebb az arány azonban, ha az interneteléréssel rendelkezőket nézzük. Az Internet World Stats adatai szerint idén június végén közel 3,9 milliárd ember, a teljes népesség 52 százaléka rendelkezett interneteléréssel, és ezek szerint több mint felükről a Facebook szorgalmasan gyűjti az adatokat. A naponta aktív felhasználók száma 1,37 milliárd fő, azaz neterléréssel rendelkező emberek harmada. Mind a napi, mind a havi aktív felhasználók száma 16 százalékkal nőtt éves összevetésben.

Nem ingatta meg az orosz botrány

Az elképesztő elérése miatt a Facebook egyre félelmetesebb hatalom is az online médiapiacon. Gyakorlatilag bármikor bárkit felemelhet és megsemmisíthet, mint azt legutóbbi kísérleti projektje, a kettős hírfolyam, amely a nem szponzorált bejegyzéseket egy másodlagos hírfolyamba rakja, az elsődlegesekbe pedig az ismerősök bejegyzései, illetve a reklámok kerülnek. (A kísérletről az Index számolt be részletesen. Azokban az országokban, ahol bevezették a rendszert, az olvasóikhoz Facebookon eljutó online lapok olvasottsága drámaian megzuhant.

De más is bizonyítéka, hogy milyen félelmetes fegyver a közösségi oldal. Az amerikai elnökválasztással kapcsolatos vizsgálatokból egyre nyilvánvalóbb, hogy az oldal komolyan segíthette az orosz befolyás érvényesülését. Például maga a Facebook is elismerte, hogy csak az Instagranmon mintegy a 20 millió amerikaihoz juthattak el oroszok által szponzorált politikai hirdetéseket.

Persze a többi közösségi oldalt sem kell félteni: egy orosz hírcsatorna például megszellőztette, hogy a Twitter speciálisan elnökválasztásokra tervezett hirdetési csomagot ajánlott fel nekik pontom 3 millió dollárért (még 8 százalékos kedvezményt is felajánlottak.)

Közösség & HR

Nyakunkon az összehajtható Samsung okostelefon?

Egy véletlennek köszönhetően hullott le a lepel egy kísérleti készülékről.
 
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.