A Tencent online szolgáltatásai a felhasználók számát tekintve még elmaradnak a különféle facebookos platformoktól, a vállalat azonban majdnem annyi bevételt és nyereséget termel, mint az amerikai versenytárs.

Kína már jövőre a világ legnagyobb digitális piacává válhat, a Statista Digital Economy Compass számításai szerin egy év múlva túlnőheti az Egyesült Államokat is. Ráadásul a meghatározó online szolgáltatók, mint az Alibaba, a Baidu vagy a Tencent, eddigi eredményeiket jellemzően hazai pályán érték el – tavaly a Tencentnek például így sikerült az a valószerűtlen dolog, hogy globálisan is a digitális játékok szegmensének legnagyobb szereplőjévé váljon.

Otthon már minden az övék

Ez utóbbiban persze volt némi szerepe a felvásárlásokon keresztül megvalósított növekedésnek is. Figyelembe véve azonban, hogy a Facebook, Twitter, Instagram, a Snapchat és más tengerentúli szolgáltatások Kínában egyáltalán nem érhetők el, olyan ökoszisztémáról beszélünk, amelyben az elsöprően népszerű, közösségi hálózati vagy üzenetküldő szolgáltatásokban felépített márkák a világ más részein gyakorlatilag ismeretlenek.

 

Facebook vs Tencent Q2 2017
Infogram


A Tencent korábban is próbálkozott a Kínán túli terjeszkedéssel, 2014-ben például éppen ők kezdtek tárgyalásokat a WhatsApp felvásárlásáról. A Facebook az utolsó pillanatban kapott észbe, és a kínaiak ajánlatánál kétszer drágábban, közel 19 milliárd dollárért megszerezte az üzenetküldő szolgáltatást. A Tencent azonban, amely a Facebookhoz hasonlóan több, egyenként is sok száz milliós felhasználói táborral rendelkező platformot (QQ, Qzone, WeChat) üzemeltet, még csak most kezd neki igazán a külpiaci terjeszkedésnek.

Új tagok a milliárdosok klubjában

Ahogy a fenti adatokból is kiderül, a kínaiak felhasználói bázisa már egyáltalán nem törpül el a Facebook mellett, és nemsokára a saját szolgáltatásai is átlépik a korábban valószíerűtlennek tűnő egymilliárdos határt. Ami azonban ennél is fontosabb, a Tencent bevételei és profitja már-már egy szinten áll a Facebookéval, sőt érdemes tudni, hogy a kínai online csoport 2015-ig hosszú éveken át nyereségesebb volt amerikai riválisánál.

 

Facebook vs Tencent H1 2017
Infogram


A befektetők szempontjából a Facebook- és a Tencent-birodalom is kiválóan teljesít: előbbi 35, utóbbi 60 százalékkal növelte részvényeinek értékét az elmúlt 12 hónapban. Nem véletlen, hogy az előző év végén már a Tencent volt a legértékesebb kínai technológia cég, jelenleg pedig szinte naponta cserélgeti egymás helyét az Alibaba Grouppal a képzeletbeli dobogó legfelső fokán.

Közösség & HR

Az orosz kiberkémek már a szomszéd irodában vannak

A szakértők szerint a Kreml-támogatását élvező hekkercsoport egy teljesen újszerű megközelítéssel tudott adatokat lopni a kiszemelt hálózatról.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.