Nem csillapodik az alig néhány éve üzemelő internetes vállalkozások iránt mutatott befektetői érdeklődés. Alig csengett le a Snapchat körüli felhajtás, máris itt az új példa, amelyet a 2010 márciusában indított Pinterest szállított. Az érdekes képek tematikus rendezésére, megjelölésére kitalált közösségi oldal a hírek szerint immár 11 milliárd dolláros üzlet.
Kitűzött növekedés
A cég a hét elején sikeresen zárt le egy újabb befektetői kört. Ez a nyilvánosságra hozott információk szerint több mint 360 millió dollár friss tőkét eredményezett, ráadásul több mint 200 milliónyi további forrás bevonása is lehetséges lenne, amennyiben a Pinterestnek erre jelen pillanatban szüksége. A lényegesebb eleme az üzletnek az, hogy ezek az új beszállók immár 11 milliárd dollárra becsült cégérték mellett szereztek érdekeltséget a közösségi oldalban.
A 11 milliárd dolláros szint elérésébel már a legnagyobb játékosok közé sorolható a Pinterest. Ebben a ligában játszik a Dropbox, az Airbnb, vagy éppen a már emlegetett Snapchat. A legutóbb, kevesebb mint egy évvel ezelőtti körben még nagyjából 5 milliárdos cégérték mellett lehetett felszállni az egyre gyorsuló lokomotívra.
Van mire alapozni
Hogy mennyire megalapozottak ezek a cégértékelések az olyan, rendkívül fiatal vállalkozásoknál, amelyek jó része egyelőre alig képesek pénzt termelni, az vita tárgyát képezheti. Az viszont tény, hogy a felhasználói számok és aktivitás tekintetében rendkívül jó időszakon van túl a Pinterest. A GlobalWebIndex adatai szerint ez volt a legdinamikusabban növekedő közösségi hálózat tavaly.
A képek megosztására szakosodott, elsősorban a nők körében népszerű szolgáltatás 54 százalékkal tudta növelni a regisztráltjainak a számát, az aktív felhasználói szám ennél is sokkal jobban, közel 100 százalékkal (97%) nőtt. Ráadásul sikerülni látszik a kitörés a nemzetközi piacra. A korai időszakban nagyon "Amerika-nehéz" felhasználói kör immár kezdi elveszteni az egyoldalúságát. A cég szóvivője szerint tavaly már csak a felhasználók 60 százaléka volt egyesült államokbeli, miközben 2013-ben ugyanez az arány még több mint 70 százalékot mutatott.
Ami a klasszikus "Hol a pénz?" kérdést illeti, ennek megválaszolásán is elkezdtek dolgozni a Pineterestnél. Tavaly nyáron vezették be kísérleti és korlátozott jelleggel a szponzorált tartalmakat. Az indulásnál együttműködő vállalatok között volt például a Nestlé, a Gap és a Banana Republic. Az akkori elemzői nyilatkozatok szerint az ilyen jellegű promóciókból két éven belül akár félmilliárd dolláros bevétel is képződhet a cégnél.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak