A vizuális élményre felépített Pinterest eddig remekül állja a sarat a Facebook és Twitter árnyékában. A jelenleg körülbelül bő 70 milliósra becsült felhasználói bázis ráadásul kiváló összetételű. Hiszen a képek megjelölésére, gyűjtésére használt felületeket ötből négy esetben hölgyek nézegetik, bővítik, ráadásul zömében az Egyesült Államokban. Egy friss adat szerint 2013 végén már minden harmadik nő használta az oldalt az USA-ban.
Értékes közönség
A marketingesek pedig pontosan tudják, hogy lehet, hogy a családi bevételekről sok esetben a férfiak gondoskodnak nagyobb részt, ám amikor arra kerül a sor, hogy mi kerüljön a hétvégi bevásárlókosárba, vagy mit vegyünk a nagybácsi születésnapjára, akkor bizony a hölgyek választanak. Éppen ezért van különleges helyzetben a Pinterest, amit most már láthatóan igyekszik kihasználni a bevételi oldal felépítésénél. Itt is volt az ideje, hiszen a cég a több magánbefektetői kör után a nyilvános részvénykibocsátást fontolgatja.
Néhány héttel ezelőtt jelentették be, hogy szűk partneri körben és egyelőre csak az USA-ban megjelenik a kereséseknél és kategória szerinti gyűjtéseknél a szponzorált tartalom. Az együttműködő vállalatok között találjuk például a Nestlét, a Gap és a Banana Republic nevét. Az ő tartalmaik szolgáltathatják az első éles tapasztalatokat a platformon elhelyezett reklámok hatékonyságáról. A tervek szerint az év folyamán további vállalatokkal bővül a kísérletezők listája. Elemzők szerint az ilyen jellegű promóciókból két éven belül akár félmilliárd dolláros bevétele is képződhet a Pinterestnek.
Elemzői segítség
A másik bejelentés közvetlenül nem köthető pénztermeléshez, de mivel a céges érdekek szélesebb körű kiszolgálását célozza, így hosszú távon valószínűleg kihatással lehet a bevételekre is. A két hete nyilvánosságra hozott kezdeményezés lényege, hogy a Pinterest adatainak egy részét megkapják kiválaszott médiaelemző alkalmazások fejlesztői, akik ezt felhasználva saját megoldásaikban bővebb rálátást biztosíthatnak ügyfeleiknek a megjelenő tartalmak hatékonyságával kapcsolatban.
A közösségi oldal blogbejegyzése hangsúlyozza, hogy ez nem jelentékteleníti el a Pinterest saját, ingyenesen elérhető analitikai alkalmazását, ám a komolyabb elemzésre vágyó cégeknek a mostani lépéssel lehetősége lesz erre, ha például a Salesforce, a Hootsuite vagy a Piqora megoldását használják.
A 2010-ben alapított, azaz mindössze négyéves vállalkozás tehát egyre komolyabb erőfeszítéseket tesz, hogy a szépen csengő sok milliós felhasználói számokat még szebben csengő, sok száz millió dolláros bevétellel egészítse ki. A két éve még "csak" 1,5 milliárd dollárra becsült cégérték jelenleg az 5 milliárd környékén jár, ám a nagyobb ligába kerüléshez szükséges lesz a fenti stratégiai lépések sikerre vitele.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak