Az egyik legtöbb lehetőséggel kecsegtető közösségi hálózat több lépést is tett a közelmúltban, hogy egyre bővülő felhasználói bázisából végre bevételt lásson.

A vizuális élményre felépített Pinterest eddig remekül állja a sarat a Facebook és Twitter árnyékában. A jelenleg körülbelül bő 70 milliósra becsült felhasználói bázis ráadásul kiváló összetételű. Hiszen a képek megjelölésére, gyűjtésére használt felületeket ötből négy esetben hölgyek nézegetik, bővítik, ráadásul zömében az Egyesült Államokban. Egy friss adat szerint 2013 végén már minden harmadik nő használta az oldalt az USA-ban.

Értékes közönség

A marketingesek pedig pontosan tudják, hogy lehet, hogy a családi bevételekről sok esetben a férfiak gondoskodnak nagyobb részt, ám amikor arra kerül a sor, hogy mi kerüljön a hétvégi bevásárlókosárba, vagy mit vegyünk a nagybácsi születésnapjára, akkor bizony a hölgyek választanak. Éppen ezért van különleges helyzetben a Pinterest, amit most már láthatóan igyekszik kihasználni a bevételi oldal felépítésénél. Itt is volt az ideje, hiszen a cég a több magánbefektetői kör után a nyilvános részvénykibocsátást fontolgatja.

Néhány héttel ezelőtt jelentették be, hogy szűk partneri körben és egyelőre csak az USA-ban megjelenik a kereséseknél és kategória szerinti gyűjtéseknél a szponzorált tartalom. Az együttműködő vállalatok között találjuk például a Nestlét, a Gap és a Banana Republic nevét. Az ő tartalmaik szolgáltathatják az első éles tapasztalatokat a platformon elhelyezett reklámok hatékonyságáról. A tervek szerint az év folyamán további vállalatokkal bővül a kísérletezők listája. Elemzők szerint az ilyen jellegű promóciókból két éven belül akár félmilliárd dolláros bevétele is képződhet a Pinterestnek.

Elemzői segítség

A másik bejelentés közvetlenül nem köthető pénztermeléshez, de mivel a céges érdekek szélesebb körű kiszolgálását célozza, így hosszú távon valószínűleg kihatással lehet a bevételekre is. A két hete nyilvánosságra hozott kezdeményezés lényege, hogy a Pinterest adatainak egy részét megkapják kiválaszott médiaelemző alkalmazások fejlesztői, akik ezt felhasználva saját megoldásaikban bővebb rálátást biztosíthatnak ügyfeleiknek a megjelenő tartalmak hatékonyságával kapcsolatban.

A közösségi oldal blogbejegyzése hangsúlyozza, hogy ez nem jelentékteleníti el a Pinterest saját, ingyenesen elérhető analitikai alkalmazását, ám a komolyabb elemzésre vágyó cégeknek a mostani lépéssel lehetősége lesz erre, ha például a Salesforce, a Hootsuite vagy a Piqora megoldását használják.

A 2010-ben alapított, azaz mindössze négyéves vállalkozás tehát egyre komolyabb erőfeszítéseket tesz, hogy a szépen csengő sok milliós felhasználói számokat még szebben csengő, sok száz millió dolláros bevétellel egészítse ki. A két éve még "csak" 1,5 milliárd dollárra becsült cégérték jelenleg az 5 milliárd környékén jár, ám a nagyobb ligába kerüléshez szükséges lesz a fenti stratégiai lépések sikerre vitele.

Közösség & HR

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.