A kínai Lenovo új lendületet adott az amerikai gyártó mobiljainak.
Hirdetés
 

A kínai Lenovo közzétette a 2014. december 31-ével záruló harmadik negyedévi üzleti jelentését, aminek az volt a legnagyobb kérdése, hogy milyen hatással volt a vállalatra Motorola mobilos részlegének megvásárlása. A tavaly lezajlott, közel 3 milliárd dolláros üzlet e három hónapos időszak elején zárult le, így két hónap alatt a Motorola megmutathatta, hogy jó vétel volt, vagy sem.

Köszönjük, Motorola!

A számok azt mutatják, hogy nagyon is jó vásárt csináltak a kínaiak, ami annak ellenére kirajzolódik az eredményekből, hogy azokon a felvásárlással kapcsolatos költségek sokat rontanak. A szóban forgó három hónap alatt a Lenovo 14,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, ami 31 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.

Ha a felvásárlással együtt járó tetemes költségeket nem választjuk le a számokról, akkor 253 millió dolláros nettó nyereséget termelt a Lenovo, ami (érthető módon) nem tudta hozni az előző év eredményeit és így 5 százalékot csökkent. Ha azonban mindezt megtisztítjuk a felvásárlással összefüggő kiadásoktól, akkor ugyanez az eredmény 327 millió USD, ami 23 százalékos emelkedés tavalyhoz képest. (Az üzemi nyereség egyébként 325 millió USD, ami 3 százalékot esett 2013-hoz viszonyítva.)

A Lenovo és a Motorola mobilok jelenléte világszerte

A mobilos divízió dübörgése ellenére még mindig a PC üzletág hozta a Lenovo bevételeinek 65 százalékát. A mobil 24 százalékban teljesített, a nagyvállalati termékek pedig 9 százalékot tettek hozzá az összteljesítményhez. A számítógépeket és a windowsos tableteket magába foglaló PC csoport 9,2 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, ami 16 millió leszállított gép (+4 százalék az előző évhez képest), és 20 százalékos piaci részesedés mellett jött össze.

A legnagyobb figyelmet a Motorolával kibővült Mobile Business Group kapta, ami most már a Lenovo és Motorola készülékek mellett az androidos táblagépeket is magában foglalja. A részleg 3,2 milliárd dollárnyi forgalmat generált, és összesen 10 millió Motorola mobilt szállított le, ami 118 százalékos ugrás a tavalyi, akkor még Google-höz kapcsolató eredményekhez képest. (A Lenovo mobilok eredményeire nem tér ki külön a jelentés.) A két mobilmárka együttesen 6,6 százalékos globális piaci részesedést hozott össze, a táblagépek pedig a 3,7 millió leszállított eszköz mellett 4,8 százalékos részesedést tudnak felmutatni.

Szinte mindenhol ott vannak

Végül a szervereket, tárolókat, szoftveres megoldásokat Lenovo ThinkServer, illetve az IBM-től megszerzett SystemX név alatt szállító Enterprise Business Group sem szerénykedhet a maga 1,2 milliárdos forgalmával. A két termékcsoport összesítve 10,4 százalékos részesedéssel harmadik helyre jó a világpiacon.

A Lenovo grafikonokkal, táblázatokkal tarkított beszámolójából az is kiderül, hogy a Motorola továbbra is az amerikai, illetve nyugat-európai térségben erős, míg a Lenovo Ázsiában (Kína!), Kelet-Európában, illetve az afrikai országokban tudott jelen lenni. A vállalat pénzügyi jelentésének is az a központi üzenete, hogy a két márkával a vállalat olyan piacokon is meg tud jelenni, ahol eddig lehetetlen volt, most azonban a két brand egymást erősítve képes ezt megtenni.

Mobilitás

Interaktív videókat streamel az Odyssey új MI-modellje

Az önvezető autók területéről érkező alapítók olyan MI-platformon dolgoznak, amelynek révén a néző valós időben fedezhetné fel a videófolyamokban megjelenő világot.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.