A kínai Lenovo közzétette a 2014. december 31-ével záruló harmadik negyedévi üzleti jelentését, aminek az volt a legnagyobb kérdése, hogy milyen hatással volt a vállalatra Motorola mobilos részlegének megvásárlása. A tavaly lezajlott, közel 3 milliárd dolláros üzlet e három hónapos időszak elején zárult le, így két hónap alatt a Motorola megmutathatta, hogy jó vétel volt, vagy sem.
Köszönjük, Motorola!
A számok azt mutatják, hogy nagyon is jó vásárt csináltak a kínaiak, ami annak ellenére kirajzolódik az eredményekből, hogy azokon a felvásárlással kapcsolatos költségek sokat rontanak. A szóban forgó három hónap alatt a Lenovo 14,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, ami 31 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.
Ha a felvásárlással együtt járó tetemes költségeket nem választjuk le a számokról, akkor 253 millió dolláros nettó nyereséget termelt a Lenovo, ami (érthető módon) nem tudta hozni az előző év eredményeit és így 5 százalékot csökkent. Ha azonban mindezt megtisztítjuk a felvásárlással összefüggő kiadásoktól, akkor ugyanez az eredmény 327 millió USD, ami 23 százalékos emelkedés tavalyhoz képest. (Az üzemi nyereség egyébként 325 millió USD, ami 3 százalékot esett 2013-hoz viszonyítva.)
A Lenovo és a Motorola mobilok jelenléte világszerte
A mobilos divízió dübörgése ellenére még mindig a PC üzletág hozta a Lenovo bevételeinek 65 százalékát. A mobil 24 százalékban teljesített, a nagyvállalati termékek pedig 9 százalékot tettek hozzá az összteljesítményhez. A számítógépeket és a windowsos tableteket magába foglaló PC csoport 9,2 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, ami 16 millió leszállított gép (+4 százalék az előző évhez képest), és 20 százalékos piaci részesedés mellett jött össze.
A legnagyobb figyelmet a Motorolával kibővült Mobile Business Group kapta, ami most már a Lenovo és Motorola készülékek mellett az androidos táblagépeket is magában foglalja. A részleg 3,2 milliárd dollárnyi forgalmat generált, és összesen 10 millió Motorola mobilt szállított le, ami 118 százalékos ugrás a tavalyi, akkor még Google-höz kapcsolató eredményekhez képest. (A Lenovo mobilok eredményeire nem tér ki külön a jelentés.) A két mobilmárka együttesen 6,6 százalékos globális piaci részesedést hozott össze, a táblagépek pedig a 3,7 millió leszállított eszköz mellett 4,8 százalékos részesedést tudnak felmutatni.
Szinte mindenhol ott vannak
Végül a szervereket, tárolókat, szoftveres megoldásokat Lenovo ThinkServer, illetve az IBM-től megszerzett SystemX név alatt szállító Enterprise Business Group sem szerénykedhet a maga 1,2 milliárdos forgalmával. A két termékcsoport összesítve 10,4 százalékos részesedéssel harmadik helyre jó a világpiacon.
A Lenovo grafikonokkal, táblázatokkal tarkított beszámolójából az is kiderül, hogy a Motorola továbbra is az amerikai, illetve nyugat-európai térségben erős, míg a Lenovo Ázsiában (Kína!), Kelet-Európában, illetve az afrikai országokban tudott jelen lenni. A vállalat pénzügyi jelentésének is az a központi üzenete, hogy a két márkával a vállalat olyan piacokon is meg tud jelenni, ahol eddig lehetetlen volt, most azonban a két brand egymást erősítve képes ezt megtenni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak