Ötödik negyedéve, hogy lassuló ütemű növekedéssel kell beérnie a Linkedln részvényeseinek. Az idei első negyedév bevétele 455-460 millió dollár között várható – tudatta közleményében a kaliforniai székhelyű társaság. Az elemzők ennél valamivel több, 469,4 milliós forgalommal számoltak.
Mobilitás erősítése, akvizíciók
Pedig nem indult rosszul a társaság karrierje, a 2011-es tőzsdei bevezetés óta a részvényeinek az értéke több mint megnégyszereződött. Most viszont már az ötödik egymást követő olyan negyedév elé nézhet, amikor a bevétele csak csökkenő ütemben növekszik. A lassulás mindegyik üzleti szegmensét érinti, beleértve a hirdetéseket, illetve a fizetős szolgáltatásait is. A cég a kedvezőtlen irányú folyamatokat a külföldi terjeszkedéssel, akvizíciókkal és mobilitás erősítésével kívánja megfordítani. A vállalati Facebookként is emlegetett oldal a napokban jelentette be, hogy 120 millió dollárért megvásárolta a Bright Mediát. Az új szerzemény egy olyan tanácsadó cég, amely az álláskeresőket összehozza a megfelelő munkáltatóval. A kapcsolat nyilvánvaló, a Linkedln-t a legtöbben kizárólag új karrierlehetőségek keresése céljából használják.
Nemcsak a bevételekkel áll a vártnál gyengébben a közösségi portál, hanem a jövedelmezőségével is. A tavalyi negyedik negyedévben mindössze 3,78 millió dollár nettó eredményt tudott felmutatni, 67 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Linkedln tagsága is lassabban bővül, egy év alatt 37 százalékkal nőtt a portálra regisztrálók száma, amely most 277 millió. Persze a visszaesésben az is közrejátszik, hogy a korábbi időszak nyaktörő emelkedését nem lehet fenntartani az egyre nagyobb bázisértékek mellett.
A jövőbeni kulcspiac Kína
Valamivel jobban áll, de korántsincs könnyű helyzetben a közösségi oldal a nemzetközi piacokon sem, Franciaországban a Viadeo a nagy versenytárs, Németországban pedig a Xing. A külpiaci bevételek a tavalyi negyedik negyedévben 54 százalékkal 176,1 millió dollárra nőttek, a részarányuk a teljes bevételen belül elérték a 39 százalékot, ami egy százalékpontos javulás az egy évvel korábbihoz képest. A külföldi terjeszkedési stratégia kulcspiaca Kína, ahol jelenleg már 4 millió tagot számlálhat a közösségi hálózat, és vegyesvállalat felállítása is szóba került. Nem véletlenül, hiszen az 1,35 milliárdos populáció több mint a négyszerese az USA-énak.
A jövőbeni tervek között szerepel a mobilitás fokozása, a forgalomnak jelenleg a 41 százaléka jön a mobil eszközökről. Cél az eddig alapvetően fehérgalléros tagság kibővítése a kékgallérosokkal, például munkásokkal, vagy a kereskedelemben dolgozó szakemberekkel is.
Változó teljesítmények
Vegyes a kép manapság a közösségi média piacán. Az ősszel erősen nyitó Twitter részvényei is megszenvedik a társaság lassuló növekedését. A héten bejelentett legfrissebb adatok 24 százalékot dobtak lefelé a cég papírjainak az árfolyamán. A Facebook viszont megint remekelt és az elemzői várakozásokat meghaladó bevételekről számolt be, aminek fele már a mobileszközökre alapozva termelődött ki. A bejelentést követően 14 százalékot ugrott az árfolyam és történelmi magasságokat ért el.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak