A hirdetőpartnereinek tartott konferenciáján a cég sok új lehetőségről számolt be. Ezek egyike az online hirdetések hatásának mérése a hagyományos üzletekben történő vásárlásoknál.

Az talán ma már senkinek nem hangzik újdonságként, hogy a nagy internetes szolgáltatók az ingyenes termékeiket (kereső, videós hálózat, közösségi média stb.) nem ingyen adják. A Google, a Facebook és kisebb jelentőségű társaik a felhasználóktól származó adatokkal igyekeznek olyan hirdetési megoldásokat fejleszteni, ami a másik oldalon bőségesen kompenzálja őket.

A Google például a szolgáltatásait monitorozva eddig is tudta, hogy mit szeretünk nézni, hallgatni, melyik a kedvenc éttermünk, hová és mikor járunk kikapcsolódni és sorolhatnánk. A héten tartott Google Marketing Next konferenciára időzítve azonban egy igazi különlegességet húzott elő a kalapból a vállalat: nemsokára minden fizikai bolttal rendelkező ügyfelének képes lesz pontos(abb) kimutatással szolgálni arról, hogy az üzletben történő vásárlások hány százalékát előzte meg egy online hirdetés lekattintása.

Mérik a mérhetetlent

A hirdetőknek tartott éves találkozón a vállalat bemutatta, mire lesznek képesek a boltok tulajdonosai, amint az elkövetkező hónapokban élesedik a helyszíni vásárlásokat monitorozó új szolgáltatás. A rendszer lényege, hogy a Google online adatait és a bankkártyás vásárlásokat, illetve a bolt saját, vásárlóikról meglévő információit egy közös kalapba dobják, amiből aztán kiderül, hogy egy-egy internetes hirdetés mennyivel járult hozzá a hagyományos üzletek forgalmához.

Az adatokat egyfelől a bankkártyás tranzakciókra rálátással bíró, a Google-lel partneri szerződésben lévő cégek szállítják. Ez a keresőóriás állítása szerint jelenleg az Egyesült Államokban zajló bank- és hitelkártyás vásárlások 70 százalékát jelenti. Másrészt maguk a boltosok is beköthetik a rendszerbe saját adatbázisukat, ami jellemzően az amerikában nagyon népszerű hűségprogramokból származik.

Bár a Google pontosan nem közölte, hogy zajlik az elemzés, a cég igyekszik megnyugtatni a személyes adatok biztonságáért aggódókat. Állításuk szerint a rendszerben az adatokat összedobó felek között egy fal van, azaz a Google nem lesz képes beazonosítani az üzletek vásárlóit, nem fogja megkapni a boltosok hűségprogramjára feliratkozó egyének adatait, és ugyanígy a boltosok sem juthatnak hozzá a Google, vagy éppen a banki tranzakciókat monitorozó partner egyedi szintű információihoz.

Megerősített érvrendszer

A Google bevételeinek tetemes része továbbra is a hirdetésekből származik. Tavaly például "szerény" 79 milliárd dollárt kerestek a különböző csatornákon elhelyezett reklámokon. Érthető tehát, hogy mindent bevetnek azért, hogy a hirdető elégedett legyen, és lássa, a befektetett pénze miként hasznosult. Az online hirdetések hatékonyságát ugyan elég jól lehet mérni az internetes vásárlásokon és egyéb konverziós mutatókon keresztül, ám könnyen lehet, hogy a felhasználó végül nem így, hanem néhány nap múlva, egy fizikai üzletbe besétálva teszi kosarába a terméket. Ezt a tagadhatatlanul létező hozzáadott értéket igyekszik most kimutatható formában ügyfelei elé tárni a Google.

A Marketing Next konferencián egyébként egy sor más fejlesztést is bejelentettek, amelyek zöme a mesterséges intelligencia különböző felhasználása köré épül. A hirdetők egy új, mindenható platformot kapnak, hogy könnyebben és pontosabban tudják követni és kezelni szerteágazó marketingtevékenységüket.

 

 

A Google Attribution egy teljesen ingyenes irányítópultot ad az ügyfelek kezébe. A rendszer aggregálja mindazokat a pillanatokat, amikor egy felhasználót valamilyen impulzus ér egy adott témával kapcsolatban. Lehetnek ezek hagyományos online hirdetések, videók, keresés, közösségi médiás megnyilvánulások, mobil alkalmazások vagy éppen a hirdető saját weboldala.

A tényleges vásárlást sok esetben a fenti pontok jó része idővel és együttesen járul hozzá, ám ezt az egyszeri hirdetőnek meglehetősen nehéz, ha éppen nem lehetetlen volt pontosan követnie. A Google természetesen könnyebb helyzetben van, hiszen mint a bevezetőben is említettük, rengeteg csatornán gyűjti az adatokat a szolgáltatásait igénybe vevő egyénekről.

Az Attribution az AdWords, a Google Analytics és a DoubleClick szolgáltatásokból származó adatok integrálásával képes elemzést készíteni, majd ez alapján - a cég ígérete szerint - egy könnyen áttekinthető jelentést adni az ügyfélnek arról, a különböző aktivitásai, jelenléte mennyiben és milyen hatásfokkal járult hozzá a végleges sikerhez. Erre támaszkodva természetesen néhány kattintással bele is lehet avatkozni a költségvetés elosztásába, oda fókuszálva, ahol a legjobban megéri a promótálás.

Cloud & big data

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.