A gyártó hivatalos közleménye óta tudjuk, hogy valóban megtörténik a csoda és valamikor az év vége felé érkezik az első androidos BlackBerry. A kanadai vállalat mindenkit megnyugtatott, hogy a BB OS fejlesztése ezzel együtt nem áll le, de időközben új utakat keresnek, amit az Androidban találtak meg.
5 millió, vagy semmi
Ez így összességében egy szép, kerek, romantikus történet vége, vagy éppen kezdete is lehetne, John Chen, a BlackBerry CEO-ja a Code Mobile konferencián adott interjújában azonban akarva, akaratlanul kicsit lehűtötte a kedélyeket. Vagy úgy is mondhatjuk, hogy vérprofi cégvezetőként felvázolta a közeljövő lehetséges opcióit, aminek a BB rajongók nem biztos, hogy örülni fognak.
A The Verge-nek adott nyilatkozatában Chen elárulta, hogy a következő évben 5 millió eladott okostelefonnal látná biztosítottnak a divízió életben maradását. Amennyiben ez nem történik meg, úgy szóba jöhet az, amit már régóta pedzegetnek itt-ott: megszabadulnak a presztízsből megtartott, de valójában egyre terhesebb üzletágtól. Mindez kísértetiesen hasonlít a Sony vezér napokban adott nyilatkozatához, amiben a CEO szintén egy évet adott a mobil divíziónak arra, hogy összekapja magát.
John Chen: van perspekítva az Androidban
A BlackBerry legutóbbi negyedéves pénzügyi jelentéséből tudjuk, hogy három hónap alatt 800 ezer készüléket adott el a cég, ami önmegában még nem adna egy fikarcnyi esélyt sem az éves 5 millióra. Itt jön be a képbe a cikk elején említett Priv, ami talán megnyomhatja az eredményeket, amire egyébként a képességeiből és kialakításából kiindulva meg is van az esély.
Ott kell(ene) lenni mindenhol
De mielőtt túlzottan belelkesülnénk, gondoljunk a vételárra, ami még nem hivatalos, de egyes források úgy tudják, hogy a gyártó által javasolt végfelhasználói ár közelíteni fogj az 1000 dollárt. Éppen ezért létfontosságú lenne a szolgáltatókkal való jó viszony kialakítása, ami ebben a pillanatban nem igazán létezik, Chen azonban utalt rá, hogy nagy erőkkel dolgoznak az ügyön. Ez kulcsfontosságú lesz, mivel az amerikai piacon áll vagy bukik minden, ahol azonban függetlenül, főleg ennyi pénzért szinte senki sem vásárol mobilt.
Chen ugyan nem mondta ki, de nagyon valószínű, hogy a soros, éves kísérletek utolsó felvonásáról beszélünk. A klasszikus BB készülékeket egyelőre nem dobták el, egyes réteg piacokon (egészségügy, kormányzati területek) még mindig keresettek a BB 10 alapú mobilok, az Android bevonásával azonban talán szélesíthető ez a kör. A stratégia fontos eleme, hogy a Priv egy sor speciális, BlackBerry-hez köthető biztonsági, kommunikációs megoldással érkezik, ami talán elég lesz a márkától elfordult vásárlók aktivizálásához és az újdonságot keresők érdeklődésének felkeltéséhez. Ahogy a Sony esetében, itt is egy év van arra, hogy eldőljön a John Chen és a BlackBerry mobilok sorsa.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak