Hálózatfejlesztéssel, új márkabolttal, valamint az első közösségi autómegosztó rendszer kommunikációs szolgáltatójaként kívánja tovább erősíteni budapesti pozícióját a Vodafone Magyarország.
A korszerűsítéshez Budapesten is kellett a 900 Mhz-es frekvenciasáv
A mobilszolgáltató nemrégiben kinevezett vezérigazgatója Alexandre Froment-Curtil ennek kapcsán bejelentette, hogy júniustól november végéig Budapesten és az agglomerációban – beleértve Érdet, Budaörsöt és Szentendrét is – jelentősen fejlesztették 3G-s hálózatuk beltéri lefedettségét, ami a teljes bázisállomás-hálózat mintegy a negyedét érintette. (A fejlesztés összegét a vezérigazgató nem kívánta nyilvánosságra hozni.)
A korszerűsítéshez Budapesten is szükség volt a 900 Mhz-es frekvencia igénybevételére. A munkálatok nyomán ezen az alrendszeren javult a beltéri lefedettség, a 4G-s készüléket használók pedig a távközlési cég reményei szerint az eddiginél gyorsabb hívásfelépülést és jobb hangminőséget tapasztalhatnak. A kültéri lefedettség közel 100 százalékos lett, a beltéri pedig eléri a 97 százalékot.
Vevők az autós m2m-bizniszre
Újabb a dolgok internetéhez (IoT), illetve a gépek közötti kommunikációhoz (m2m) kapcsolódó szolgáltatásba is beszállt a Vodafone. A cég SIM kártyái és m2m megoldásai jelentik a fő kommunikációs csatornát az alig egy hete indult GreenGo, vagyis az első magyarországi elektromos autómegosztó rendszerében. Az autós "bubihálózat" egyelőre Budapesten és 45 autóval indult, a vállalkozás vezetői a viszonylag alacsony számot azzal indokolták, hogy még viszonylag kevés a fővárosban az elektromos autóknak szánt töltőállomás.
A Vodafone-nak, amelyet nemzetközi elemzők a legnagyobb gép-gép közötti szolgáltatónak tartanak a világon, nem ez az első autós m2m-biznisze Magyarországon. Szeptember óta nálunk is elérhető az Opel hálózatos autóinak online asszisztens szolgáltatása az OnStar, amely mögött globális szolgáltatóként a brit mobilcég áll.(Az Opel Magyarországtól kapott tájékoztatás szerint a hazai indulás óta 150-en váltak a szolgáltatás ügyfelévé.)
Még szükség van a hagyományosra is
Az egyre inkább online felületre terelődő ügyfélkapcsolatok ellenére a hazai mobilszolgáltatók még fontosnak tartják néhány, az átlagos elvárásnál nagyobb hozzáadott értékű márkaüzlet fenntartását. Így gondolják a Telenornál, de így van ezzel a Vodafone is, amely a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos bejelentését a budapesti WestEnd bevásárlóközpontban újonnan megnyitott eddigi legnagyobb márkaüzletében tette meg.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak