A kínai e-kereskedelem hagyományos éves akciós napján 1,38 milliárd darab csomagot rendeltek a vásárlók.

A Szingli Nap eredetileg a kínai egyetemekről kiinduló "agglegénynap" volt a 90-es években, amelyet aztán az időközben diplomát szerző hallgatók az egyetemi közösségeken kívülre is magukkal vittek és mindkét nem körében elterjesztettek. Az egyedülálló fiatalok minden évben november 11-én ünneplik magukat a kontinentális Kína területén, mivel ez a dátum teljesen numerikusan írva négy darab egyesből áll. Érdemes megjegyezni, hogy arrafelé sokan éppen ezt a napot választják érzelmeik megvallására vagy az elköteleződésre, de minimum egy vakrandira, és az esküvők száma is hirtelen meg szokott ugrani ilyenkor.

Ahogy arról már az előző években is beszámoltunk, a kezdeményezésből mára valóságos kereskedelmi szörnyszülött lett. Az e-kereskedelmi óriás Alibaba már 2012-ben levédette a "dupla tizenegyes" márkát, hogy aztán egy nagy csomó akciót kínáljon az egyedülálló vásárlóknak. A húzás annyira bejött a vállalatnak, hogy azóta sorra döntögeti a bevételi rekordokat ezen a napon, sőt jogi lépésekkel fenyegeti azokat a médiumokat, amelyek ugyanezzel a szlogennel futtatják más e-kereskedők hirdetéseit. A vonatra ugyanis mindenki igyekszik felpattanni, és kivenni a maga részét a Szingli Nap sikeréből.

Ez már tényleg nagyon sok pénz

Az online őrület 2014-ben 24 óra alatt 9,4 milliárd dolláros forgalmat generált a kínai webes kiskereskedelemben, ami 2015-ben 14,3 milliárdra, tavaly pedig már 17,8 milliárdra növekedett. Ez már akkor is szinte nevetségessé tette a nyugati világ nagy netes akcióit. A nálunk is erőltetett, de nem különösebben sikeres Black Friday 3,34 milliárd dollárt hozott legutóbb az Egyesült Államokban, ami a hálaadás-napi költésekke együtt is 5,27 milliárdot tett ki. A Cyber Monday majdnem ugyanekkora, 3,45 milliárdos forgalmat generált, ami persze borzalmas nagy összeg egyetlen napra vetítve – csak éppen nem Kínában.

Az idei Szingli Nap ugyanis már tényleg zavarba ejtő eredményeket hozott. A Sina News beszámolója alapján az Alibaba egymagában is 25,3 milliárd dolláros brutó kiskereskedelmi forgalmat generált a Szingli Napon, a teljes piacon pedig másfélszer ekkora, 38,2 milliárd dollár (254 milliárd jüan) bevételt termeltek az idei akciók. Ennek nagyjából ötödét a másik meghatározó B2C e-kereskedelmi platform, a JD hozta össze, míg az Amazon China például csak kevesebb mint 2 százalékot hasított ki a tortából – idézi a lap az ugyancsak kínai big data startup, a Xintu Shuju adatait.

Kínában alap a mobilos vásárlás

A kínai e-kereskedelmi gólemek úgy lapátolták össze az átszámítva 10 ezer milliárd forintnál is nagyobb napi forgalmat, hogy a megrendelt árucikkek mindössze 5,4 százalékát kellett külföldről behozniuk. Arról nincs hír, hogy a kínai posta- és futárszolgálatok idegbajt kaptak-e szombaton, netán ők is csomagfeladási limitekkel próbálták megzabolázni a rakétázó e-kereskedelmet. Mindenesetre a Xintu Shuju szerint 1,38 milliárd csomagot kell majd kiszállítaniuk a Szingli Nap akciói nyomán, ami valószínűleg még kínai léptékben is rendes extra terhelésnek számít számít.

A statisztikákból az is kiderül, hogy a forgalom legnagyobb részét a nagy méretű készülékek és a mobil eszközök értékesítése adta, rendre 15,2 és 8,7 százalékkal, ezek után jött a testápolás (5,6 százalék), a baba-mama cuccok (3,6 százalék), a kisgépek (2,8 százalék) és a kozmetikumok (2,5 százalék). Ennél viszont sokkal fontosabb, hogy az adatelemzők 91,2 százalékra teszik azoknak a megrendeléseknek az arányát, amelyeket valamilyen mobil képernyőn, jellemzően okostelefonon keresztül adtak le kínai a vásárlók. Bár ezt összehasonlítani egyelőre csak a tavalyi Black Friday-jel lehet, akkor az amerikai fogyasztók csak kevesebb mint fele vásárolt mobil eszközökön.

Közösség & HR

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.