Csak 2014-ben közel másfél milliárd amerikai dollárt költöttek a játékosok az addiktív játékra.

Ha a kedves Olvasónk fejében megfordult már a gondolat, hogy pár dollárt rászán a Candy Crush Sagára, akkor most szembesülhet vele, hogy a játékostársak mennyit áldoztak eddig a játékra. A Guardian becslése szerint csak 2014-ben összesen 1,3 milliárd dollárt, azaz átszámítva körülbelül 350 milliárd forintot fizettek ki a játékban, ami jelentősen több, mint például Budapest 2014-es éves költségvetése (316 milliárd forint).

Nagy szám, mégis csökken

Ez az eredmény főleg úgy sokkoló, hogy a több címet is gondozó, 2014-ben tőzsdére lépett játékfejlesztő (King) alkalmazáson belüli vásárlásokból származó bevételei folyamatosan csökkennek. A színes cukorkák cserélgetéséről és azok eltüntetéséről szóló, nem különösebben bonyolult játék 2012-ben jelent meg és a Guardian munkatársai a brit King jelentéseiből azt állapították meg, hogy a debütálás óta 3 milliárd dollár folyhatott be a felhasználók általi vásárlásokból.

A Candy Crush Saga ingyenesen tölthető le, a játékmenet azonban úgy épül fel, hogy egy sor segítséget, bónuszt, plusz lehetőséget vásárolhatunk meg, ami megkönnyíti a továbbjutást. A Candy Crush pontosan olyan típusú függést okoz, mint a benne szereplő édességek: az eleinte könnyű pályák kellően beetetik a felhasználókat, később azonban egyre nehezebbé válnak, az alkalmazás pedig bőszen ajánlgatja a pár száz forintos, előrejutást segítő tételeket.

Egy klón a sok közül: Pepper Panic Saga

A hatalmas siker, illetve a különböző klónozott játékok (pl. Candy Crush Soda Saga) ellenére az applikáció már így is túl van a csúcsponton, ami 2013 harmadik negyedévében jött el 551 millió dolláros bevétellel. Azóta komoly lejtmenet van, ami csak azért nem rendítette meg a King helyzetét, mert így is több száz milliós bevételekről van szó negyedévente. 2013 utolsó három hónapos időszakában 493, utána 429, 360, 277, és a legutóbbi adatok szerint 263 millió dollárt termelt a játék.

A csökkenő tendencia miatt a King vezetősége igyekszik több lábon, azaz játékon állni, hogy ha a Candy Crush komolyabban bedől, akkor ne kerüljenek bajba. Ennek köszönhető, hogy maga az app is agresszívan reklámozza a cukorkához hasonló felépítésű, de más tematikájú játékokat. A folyamat be is indult: 2013 utolsó negyedévében a fejlesztő alkalmazáson belüli bevételeinek 78 százalékát a Candy Crush hozta, ami egy évvel később már lecsökkent 45 százalékra. Ezzel párhuzamosan a King többi játékaiban történő vásárlások 132 százalékkal emelkedtek.

Kell egy B terv

A fizető és nem fizető játékosok megoszlása is érdekesen alakul: 2014 utolsó negyedévében a King 365 millió aktív havi felhasználót mért, viszont ebből mindössze 8,3 millióan vásároltak az alkalmazásokon belül. Ez azt jelenti, hogy a játékosok 97,7 százaléka egyetlen dollárt sem költ a kiegészítőkre, segítségekre, 2,3 százalékuk azonban havonta átlagosan 23,4 dollárt adnak ki.

A játékfejlesztő cégek közül főleg azokra jellemző a hullámzó teljesítmény, akik a stratégiát egyetlen platformra szűkítették. Ilyen volt a Farmville-ről elhíresült Zynga, aki nem is nagyon hullámzott, hiszen az egyszer felfutás után azonnal jött a visszaesés és az elbocsátások. Most a King tűnik a mobilos játékok ászának, korábban ez a cím a Rovionak járt, aki az Angry Birds sorozattal hatalmas sikereket ért el. De tavaly ősszel annak ellenére jött a visszaesés és a leépítés a finneknél, hogy a madarakkal az összes létező platformot és játékstílust végigpróbálták.

A King jelenleg a következő klónokat kínálja azoknak, akik elakadtak, vagy csak megunták a Candy Crusht: Candy Crush Soda Saga, Bubble Witch 2 Saga, Farm Heroes Saga, Pet Rescue Saga, Diamond Digger Saga, Papa Pear Saga, és végül a Pepper Panic Saga. 

Mobilitás

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.