Csak néhány fejlesztő fér oda a húsosfazékhoz, de ők viszik el a bevételek nagy részét.

Az App Store és a Google Play csak kevés mobilfejlesztéssel foglalkozó cégnek engedi meg, hogy hangos sikerekről számolhassanak be. Csak néhány appnak adatik meg a siker, viszont aki befut, az biztosra veheti, hogy a bevételekből hosszú ideig fenntarthatja az érdeklődést. Többek között ezekre a következtetésekre jutott a Midia Research, aminek eredményeit a The Guardian foglalta össze.

A játékok visznek mindent

A kutatócég 2014 májusában elemezte a két app bolt (App Store, Google Play) legnagyobb bevételt hozó alkalmazásainak top 50-es toplistáját, a vizsgálatban Európa nagy piacai (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország), illetve USA és Kanada vett részt. Egy hónap alatt körülbelül 700 alkalmazást elemeztek és az derült ki, hogy a toplisták élén tanyázó appok 81%-ához mindössze 50 fejlesztő cég köthető.

Egy másik megközelítés azt mutatta ki, hogy a 700 vizsgált alkalmazás 84,9 százaléka játék volt, a többi típus pedig messze lemaradva követte a legnépszerűbb kategóriát. Így a közösségi appok (4%), az ismerkedéssel, randizással összefüggő applikációk (3,9%), valamint a navigációs és utazásra fókuszáló alkalmazások (2,3%) óriási hátrányban kullognak a játékok mögött.

Pénzgyár :készülnek a karakterek a Supercell irodájában

A Midia munkatársai szerint ez nem különösebben meglepő, mivel a játékokon kívül egyetlen más típusú alkalmazás típus esetében sem éreztek még rá az alkotók arra, hogy mi lehet a legjobb módszer az in app purchase, azaz az alkalmazáson belüli vásárlás modelljének meghonosítására, elfogadtatására. Mark Mulligan és Karol Severin sommás véleménye szerint a „az appok piaca egyenlő a játékok piacával”.

Nagyok, még nagyobb bevételekkel

A tanulmány rámutatott egy másik fontos jelenségre is: a sikeres játékok a freemium (az app ingyenes, de az extra tartalmakért már fizetni kell) modell alkalmazása miatt egy idő után annyi bevételt termelnek, hogy a többi alkalmazásnak esélye sincs hozzáférni a vásárlók pénztárcájához. Innen pedig egyenes út vezet oda, hogy ezeknek a stúdióknak sokkal nagyobb forrás áll rendelkezésükre az éppen futó, vagy a befuttatni kívánt játékok népszerűsítésére.

A finn Supercell (Clash of Clans, Boom Beach) például naponta 1 millió dollárnyi összeget költ csak arra, hogy a játékaik kiemelt helyen jelenjenek meg a store-okban, amelyekből aztán naponta 5 millió USD bevételük van. Mulligan és Severin szerint jól beazonosíthatók az alkalmazás piac szuper hatalmai (USA, Svédország, Japán), akik együttesen 61 százalékát hozzák be a legtöbb bevételt termelő appoknak.

A svéd King az egyik legnagyobb hal a piacon (hozzájuk köthető a végtelenül addiktív Candy Crush Saga), ezért az sem meglepő, hogy a svédek által készített játékok 75 százaléka tőlük kerül ki. A Supercell adatai szerint 2013-ban csak két (mobilra és táblagépre írt) játéknak köszönhetően 892 millió dollár bevételt termeltek, de a King sem panaszkodhat a szintén tavalyi évre vonatkozó, közel két milliárd dolláros forgalmára.

Mobilitás

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.