Nincs az a felpörgetett iramban fejlődő üzleti vállalkozás, ami nem fulladna ki egy idő után. Fokozottan igaz ez a telekommunikációs, mobilos iparágban. A Rovio a mobilos játékfejlesztés állócsillaga volt évekig, a megtorpanó fejlődés miatt azonban most be kell fékeznie a finn vállalatnak. A vezérigazgató a cég hivatalos blogján bejelentette, hogy 130 alkalmazott munkaviszonyát mondják fel, ami a teljes munkaerő állomány 16 százalékét jelenti.
Nem szállnak már annyira magasan
„Egy olyan rohamosan fejlődő üzletágban tevékenykedünk, ahol egyedül a változás nevezhető állandónak....Vállalkozó kedvű cégként egy időben több területen is tevékenykedünk, viszont olyan, gyorsabb fejlődést ígérő várakozások alapján építettük fel jelenlegi csapatunkat, amelyek végül nem valósultak meg”, magyarázza a lépés okait a Rovio CEO-ja, Mikael Hed.
A változtatások a cég három, kulcsfontosságú területét érinti, nevesül a játékokat, a média alapú feladatokat és a végfelhasználóknak szóló termékeket. Hed azzal folytatja, hogy sosem könnyű meghozni az ehhez hasonló döntéseket, de a vezetőség úgy érzi, nincs értelme halogatni ezeket a lépéseket, hiszen így a cég még képes új irányba fordulni, más területeket erősíteni.
A madarak atjya: Mikeal Hed, CEO, Rovio (Fotó: Europeanceo.com)
A beszámolóból nem derül ki, hogy mekkora lehet a baj valójában, hiszen az Angry Birds játékok különböző kiadásainak a mai napig 200 millió körüli aktív felhasználói tábora van. Önmagában ez egy tetszetős szám, azonban jelentős visszaesés a 2012-es éves csúcsponthoz képest, amikor 263 millióan nyüstölték a mérges madarakat és a zöld disznókat.
Jön az Angry Birds mozifilm
A Rovio bevételei 2012-ről 2013-ra valamelyes nőttek (152,2-ről 156 millió euróra), a nyereség azonban feleződött egyik évről a másikra (26,9 kontra 55,5 millió euró). A csökkenés nem feltétlenül a játékosok elpártolása miatt történt, hanem azért is, mert a vállalat elindított a ToonsTV csatornát, illetve egy egész estés animációs film is készül a háttérben 2016-re tervezett bemutatóval.
Ahogy egy felfutó, gyarapodó cégnél ez megszokott, a Rovio csapata is rohamtempóban nőtt. Csak 2013-ban 300 új alkalmazott csatlakozott a vállalkozáshoz, amivel év végére elérték a 800-as létszámot. A leépítés tehát elkerülhetetlen volt, ami egyébként magát a CEO-t is érinteni fogja: Mikael Hed ez év végével távozik posztjáról (és átül az igazgatótanácsba), a helyét pedig a Nokia egyik korábbi marketing vezetője, Pekka Rantala veszi át.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak