A komoly korlátozások közé szorított tesztidőszakot egy sokkal lazább szabályozás váltja fel, ami utat nyit a napszaktól független fizetős fuvaroknak.
Hirdetés
 

Kalifornia állam illetékes hatósága engedélyt adott a Cruise és a Waymo önvezető autóinak arra, hogy azok a hét összes napján, a nap bármelyik órájában fizetős fuvarokat vállaljanak San Francisco városának egész területén. A tegnap meghozott döntés nem csupán a bizottsági tagokat osztotta meg (3:1 arányban), hanem a társadalmat is: egyes civil csoportok ugyanis hónapok óta próbálták megakadályozni a robot taxik hatáskörének kiszélesítését.

Luditták vagy felelős polgárok?

Az ellenállás okaként leginkább a technológia kiforratlanságából fakadó potenciális közlekedési veszélyeket említik azok, akik nem szeretnék, hogy autonóm járművek lepjék el a közutakat. Mindezt táplálhatják azok a gyakorlati tapasztalatok, amelyek azóta gyűlnek, hogy az elmúlt két év során a cégeknek lehetőségük nyílt autóik éles helyzetben történő tesztelésére.

Egy esetben például a Cruise egyik autója "menekülőre fogta", amikor egy rendőrjárőr megpróbálta igazoltatni. A vicces incidensek mellett azonban rendszerszintű problémákat is emlegettek a helyi tisztviselők, akik az ellenálló civil csoportok mellett szintén megpróbálták lassítani a technológia elterjedését.

Egy-egy jármű leállása ugyan látványos galibákat okozhat a forgalomban, ám nem csak a Google anyavállalatához, az Alphabethez tartozó Waymo adatai mutatják a gépi sofőrök megbízhatóságát. San Francisco tömegközlekedési vállalata, a Muni ugyanis naplózta, hogy mennyi fennakadást okoznak a város útjaira engedett önvezető járművek. Mint kiderült: keveset.

Iparági mérföldkő

Az érintett cégek természetesen nagyon lelkesen kommentálták a hatóság tegnapi döntését. Prashanthi Raman, a General Motorshoz köthető Cruise globális kormányzati ügyekért felelős elnöke például "történelmi iparági mérföldkőnek" nevezte a döntést.

Az eddig csak néhány kiválasztott önkéntest ingyenesen fuvarozó Waymo közölte, hogy áttér a fizetős üzemmódra, ezzel párhuzamosan pedig beinvitálja a programba azt a több mint 100 ezer embert, akik mindezidáig várólistán voltak.

Ettől függetlenül egyik cég sem tervezi flottájának hirtelen bővítését. A Cruise eddig 300 kocsit használt éjszaka, 100-at pedig nappal, de csak a város egy kisebb részén bonyolított fizetős utakat. A Waymo ingyenes programja egész nap folyt, ám összesen csak 250 autó bevonásával.

Piaci hírek

Gyors zuhanásra is fel kell készülniük a menő MI-cégek befektetőinek

A buborék kialakulása sem kizárt, de az árfolyamok gyors felfutását követően anélkül is elkerülhetetlen lesz korrekció – jósolja a Wharton School veterán közgazdásza.
 
Hirdetés

Miért szerette Bill Gates a lusta kollégákat? – A produktivitás öt új trendje az ITSM-ben

Egy konferencia, ahol a CIO-k új produktivitásjavító eszközöket és módszereket tanulhatnak. Márciusban jön a 9. META-INF Atlassian Day – nem csak Atlassian-ügyfeleknek!

Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.