A Nuro nevű, önjáró kiszállító robotokat fejlesztő startup újabb 500 millió dolláros befektetést szerzett, és már engedélye ia van rá, hogy a következő két évben 5 ezer járművet küldjön a közúti forgalomba.

A Nuro nevű, önvezető szállítórobotokat fejlesztő startup alig négy éve működik, de a befektetők nem óvatoskodnak vele. Legelőször a Greylock Partners és a kínai Gaorong Capital tömte ki 92 millió dollárral, tavaly pedig a SoftBank ennek több mint tízszeresét,  940 milliót forgatott bele. A cég a múlt héten jelentette be, hogy egy újabb, 500 milliós befektetési kört is sikeresen levezényelt, ami a Reuters információi alapján már 5 milliárd dollárra árazta be a kaliforniai vállalkozást.

A Nuro járműveinek célja a helyi viszonylatú kereskedelem átalakítása, gyors, olcsó és biztonságos megoldást kínálva a "last mile" problémára. Ez tulajdonképpen a házhozszállítást jelenti az urbanizált környezetkben, vagyis a végső szakaszt az e-kereskedelmi ellátási láncban az online megrendelések befutásától a rendelés megadott címen való átvételéig. Ezt a Nuro közösen teszteli olyan partnerekkel, mint amilyen a CVS drogéria vagy az egyik legnagyobb amerikai élelmiszerlánc, a Korger.

Ahogy akkor írtuk, az automatizálás területén egyre többen voksolnak a földi szállításra. Bár az önvezető jűrművek bevezetése itt sem lesz zökkenőmentes, a drónok üzemeltetése még ennél is hosszabb kifutású dolognak tűnik. Hiába könnyítik ugyanis a rájuk vonatkozó szabályozásokat, azoknak még mindig bőven vannak olyan kitételei, amelyek a gyakorlatban lehetetlenné vagy kevéssé hatékonnyá teszik az Amazon, a Walmart és más technológiai úttörők által tervezett felhasználásokat.

Koncentrálódnak a befektetések

Az e-kereskedelmet viszont alaposan fellendítette a 2020-as világjárvány, és ár a kisebb piaci szereplők közül itt is sokan kerültek nehéz helyzetbe, a vezető kiskereskedelmi platformok általában kivételes forgalomnövekedést tapasztalhatnak, sőt a legnagyobb márkák az egész évet tekintve rekord eredményeket szállítanak. A hosszabb távú fellendülés nyilván a "last mile" automatizálásának támogatását is még kedvezőbb megvilágításba helyezi, és a pénz is gyorsan áramlik az iparágba.

A Pitchbook november eleji adatai szerint az autonóm járműveke fejlesztő vállalkozások ebben az évben már több mint 7 milliárd dollárnyi befektetői tőkét vontak be. Bár ez csak kicsivel haladja meg a 2019-es szintet, és elmarad a 2018-as 9,4 milliárd dollártól, a pénz jóval kevesebb startup között oszlott meg, mint két évvel ezelőtt. Az abszolút rekorder ebben a mezőnyben a Google üzleti egységeként működő Waymo volt, amely az idén 3 milliárd dollárt szerzett.

Visszatérve a Nuro félmilliárdos befektetésére, az új források a cég legújabb, R2-es modelljének gyártását lesznek hivatottak felpörgetni. Azzal kapcsolatban nem közöltek adatokat, hogy eddig hány darabot gyártottak le partnerük, a Roush Enterprises közreműködésével, és azt sem tudni, hogy azok közül hányat tesztelnek Texasban, Arizonában és Kaliforniában a közúti forgalomban, a Nuro mindenesetre 5 ezer új R2-es forgalomba állítására szerzett engedélyt a következő két évre az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságtól.

Piaci hírek

Délkelet-Ázsiával lép digitális szövetségre az Európai Unió

A most beindított, európai támogatással létrehozott árutovábbítási rendszer mellett együttműködnének a digitális szabványok, a kiberbiztonság, az oktatás vagy a nagy teljesítményű számítástechnika fejlesztésének területén is.
 
Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.

a melléklet támogatója a Servergarden

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.