A Nuro nevű, önjáró kiszállító robotokat fejlesztő startup újabb 500 millió dolláros befektetést szerzett, és már engedélye ia van rá, hogy a következő két évben 5 ezer járművet küldjön a közúti forgalomba.

A Nuro nevű, önvezető szállítórobotokat fejlesztő startup alig négy éve működik, de a befektetők nem óvatoskodnak vele. Legelőször a Greylock Partners és a kínai Gaorong Capital tömte ki 92 millió dollárral, tavaly pedig a SoftBank ennek több mint tízszeresét,  940 milliót forgatott bele. A cég a múlt héten jelentette be, hogy egy újabb, 500 milliós befektetési kört is sikeresen levezényelt, ami a Reuters információi alapján már 5 milliárd dollárra árazta be a kaliforniai vállalkozást.

A Nuro járműveinek célja a helyi viszonylatú kereskedelem átalakítása, gyors, olcsó és biztonságos megoldást kínálva a "last mile" problémára. Ez tulajdonképpen a házhozszállítást jelenti az urbanizált környezetkben, vagyis a végső szakaszt az e-kereskedelmi ellátási láncban az online megrendelések befutásától a rendelés megadott címen való átvételéig. Ezt a Nuro közösen teszteli olyan partnerekkel, mint amilyen a CVS drogéria vagy az egyik legnagyobb amerikai élelmiszerlánc, a Korger.

Ahogy akkor írtuk, az automatizálás területén egyre többen voksolnak a földi szállításra. Bár az önvezető jűrművek bevezetése itt sem lesz zökkenőmentes, a drónok üzemeltetése még ennél is hosszabb kifutású dolognak tűnik. Hiába könnyítik ugyanis a rájuk vonatkozó szabályozásokat, azoknak még mindig bőven vannak olyan kitételei, amelyek a gyakorlatban lehetetlenné vagy kevéssé hatékonnyá teszik az Amazon, a Walmart és más technológiai úttörők által tervezett felhasználásokat.

Koncentrálódnak a befektetések

Az e-kereskedelmet viszont alaposan fellendítette a 2020-as világjárvány, és ár a kisebb piaci szereplők közül itt is sokan kerültek nehéz helyzetbe, a vezető kiskereskedelmi platformok általában kivételes forgalomnövekedést tapasztalhatnak, sőt a legnagyobb márkák az egész évet tekintve rekord eredményeket szállítanak. A hosszabb távú fellendülés nyilván a "last mile" automatizálásának támogatását is még kedvezőbb megvilágításba helyezi, és a pénz is gyorsan áramlik az iparágba.

A Pitchbook november eleji adatai szerint az autonóm járműveke fejlesztő vállalkozások ebben az évben már több mint 7 milliárd dollárnyi befektetői tőkét vontak be. Bár ez csak kicsivel haladja meg a 2019-es szintet, és elmarad a 2018-as 9,4 milliárd dollártól, a pénz jóval kevesebb startup között oszlott meg, mint két évvel ezelőtt. Az abszolút rekorder ebben a mezőnyben a Google üzleti egységeként működő Waymo volt, amely az idén 3 milliárd dollárt szerzett.

Visszatérve a Nuro félmilliárdos befektetésére, az új források a cég legújabb, R2-es modelljének gyártását lesznek hivatottak felpörgetni. Azzal kapcsolatban nem közöltek adatokat, hogy eddig hány darabot gyártottak le partnerük, a Roush Enterprises közreműködésével, és azt sem tudni, hogy azok közül hányat tesztelnek Texasban, Arizonában és Kaliforniában a közúti forgalomban, a Nuro mindenesetre 5 ezer új R2-es forgalomba állítására szerzett engedélyt a következő két évre az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságtól.

Piaci hírek

Ördögi körbe kerülhettek az MI-fejlesztők

Az MI-robbanás üzletileg egyre inkább fenntarthatatlannak tűnik, és a kritikusok szerint szükségszerű összeomláshoz vezet, mert a technológia eredményei nem támasztják majd alá az elkerülhetetlen áremeléseket.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.