Több száz fős hallgatóság előtt rendezte meg első szimpóziumát Budapesten a T-Systems Magyarország Zrt. A Magyar Telekom nagyvállalati és kormányzati ügyfeleit kiszolgáló, néhány hete (át)alakult leányvállalata elődcégei révén 1500 hazai kkv-nak ad megbízást mintegy évi 15 milliárd forint értékben.
Hagyományteremtési céllal tartotta első szimpóziumát csütörtökön a T-Systems Magyarország Zrt. Az október elsejével elődcégei integrálásával meg-, illetve átalakult és önállósodott leányvállalat Magyarország legnagyobb infokommunikációs és rendszerintegrációs társasága, amely a tulajdonos Magyar Telekom kormányzati és nagyvállalati ügyfeleit szolgálja ki, ezek együttes állománya jelenleg 5500.
Az 1800 fős társaság várható éves bevétele eléri a 120 milliárd forintot.
Az eseményen
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a hazai infokommunikációs (ICT) iparág termeli meg a hazai GDP 11 százalékát, az utóbbi három évben csak a távközlési ágazat 500 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre.
Megjegyezte: az ezen a területen tevékenykedő nagyvállalatok a hazai kis- és középvállalatok (kkv) legnagyobb „munkaadói” közé sorolhatók, csak a Telekom évi 15 milliárd forintos megbízást ad ennek a vállalkozói körnek. Ezért is tartja érthetetlennek, hogy a költségvetés egyensúlyának amúgy indokolt helyreállításában éppen ennek az ágazatnak kell az egyik legnagyobb áldozatot hoznia, az iparágra többszörösen kivetett különféle adók révén. Emellett ismételten hangsúlyozta a minden gazdasági szereplő által a kormánytól jogosan elvárt kiszámíthatóságot és stabilitást a gazdaság irányításában.
Mi kell a jó céghez? ■ Testre szabott megoldások, megfelelő partneri ökoszisztéma és motivált munkatársak, ezek mindegyikét szükségesnek tartja az eredményes működéshez
Budafoki Róbert, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója. Az első kapcsán hozzászólásában kiemelte, hogy a nagyvállalati és intézményi ügyfélkör igényeire nem lehet egységes megoldást ajánlani, a feladatok elvégzéséhez pedig a belső szakemberek mellett építeni kell a partnerbázisra. Ebben jelenleg 1500 hazai kkv, valamint további mintegy 200 olyan cég található, amely nemzetközi vállalatokat képvisel Magyarországon.
Megemlítette még a külpiaci, főként a szűkebb régió nyújtotta lehetőségeket, amelyeket ki akarnak aknázni, részben a csoport német anyavállalata, a Deutsche Telekom révén is. Mindenekelőtt az egészségügyi informatika, a CRM és az üzleti intelligencia területén adódhatnak kiaknázatlan lehetőségek. A cél, hogy az exportbevétel a jelenlegi 3 százalékról néhány éven belül 20 százalékra nőjön.