Megjelent a Szilícium-völgy legrejtélyesebb startupjának, a Magic Leapnek az első terméke. Stílusosan az One nevet kapta, és már meg is vehető a fejlesztői változat 2300 dollárért.

Kisebbfajta csodával ér fel, hogy kézzel fogható, sőt működő termékkel jelentkezett a Magic Leap. Voltaképpen az is csodaszámba megy, hogy a 2011-ben alapított cég nem omlott össze, sőt az újabb befektetési körökben óriási összegeket tudott behúzni jelentős befektetői csoportoktól. A vállalat történetét a tavaly őszi befektetési kör (500 millió dollár!) kapcsán részletesen bemutattuk. Még akkor is azt kellett írnunk, hogy semmit sem lehet tudni a cégről, csak hogy mixed reality (MR), vagyis a kevert vagy hibrid valóság témában valami nagyot fejleszt. Meg persze azt, hogy látványos promóciós videókkal hívja fel magára a figyelmet.

A vállalat egyszer – az első alkalommal – kapott 100 millió dollárnál kisebb összeget: 2014 februárjában meg kellett elégednie potom 50 millióval. Onnan azonban nem volt megállás. Még abban az évben behúztak 540 milliót, másfél évvel később közel 800 milliót, majd újabb másfél évet kellett várni a következő félmilliárdos csomagra. Idén tavasszal pedig 460 millió ütötte a markukat.

Borson áron, egyelőre csak fejlesztőknek

Ebből a rengeteg pénzből lett a most bemutatott a Magic Leap One Creator Edition. Van ára is: nettó 2295 dollár. Mielőtt valaki rohanna a boltba, van egy rossz hírünk: nem végfelhasználóknak szánják, hanem olyan partnercégeknek – és kizárólag az USA-ban –, melyek hajlandók az eszközre tartalmakat fejleszteni. Utóbbi témában ugyanis egyelőre csak demók vannak.

Az eszköz három egységből áll. Van egy szenzorokkal megpakolt headset, amin van beépített hangszóró, de audio-jack is, ha valaki a fülest jobban szereti. A headset az előzetes ígéretek ellenére vezetékkel kapcsolódik a Lightpack nevű központi egységhez. Ez lényegében egy kerek, CD-méretű vastag korong, benne az Nvidia Tegra X2 rendszerlapka, 8 gigabájt RAM és 128 gigabájt tárterület. Itt van az akku is, amiről egy feltöltéssel három óráig használható a headset. Végül a harmadik elem egy kontroller eszköz, amit más gyártó eszközével is lehet helyettesíteni, azaz a Magic Leapé sem nagyon más, mint egy jobb trackpades vezérlő.

Ahogy a cég eddig sem tárta a tömegek elé, hogy min dolgozik, úgy a One bemutatóját is meglehetősen szűk körben tartották meg. Az erről készült beszámolók abban egyetértettek, hogy egyelőre nem hibátlan az eszköz. A lehetőségek tekintetében már jobban megoszlottak a vélemények.

Nem mindenkit varázsoltak el a látottak

A The Verge újságíróját nem nyűgözte le, amit látott. Bár az egész konstrukciót, beleértve a hardver kialakítását, jóval előremutatóbbnak értékelte mint például a Microsoft HoloLenst, működésében már közel sem érzékelte ezt az előnyt. Képminőségben, a 3D-s megjelenítésben megközelítőleg azt hozta a Magic Leap headsete, mint a Microsoft eszköze.

A tesztelők többségének – így a CNBC újságírójának, Todd Haseltonnak is – feltűnt, hogy nem sikerült megoldani a korlátozott látóteret. Haselton úgy fogalmazott, hogy olyan az egész, mintha valami szűk ablakon keresztül nézné a 3D-s teret. Pedig a HoloLenshez képest azért többet tud írta le élményeit, a The Verge azt írja, hogy ebben 45 százalékkal jobb, mint a Microsoft szemüvege.

Azonban a The Verge tapasztalatai szerint ez még mindig nagyon kevés, az eszköz még a közepes méretű virtuális objektumok széleit is levágja. Ugyanakkor a headset jól leköveti a valós környeztet. Azt már a CNBC újságírója említi, hogy szélsőséges fényviszonyok között sem szerepel túl jól a készülék, csak átlagos fényű beltérben.

Haselton, aki egyébként kedvezőbben nyilatkozott az eszközről, külön kiemelte, hogy a szemüveg kényelmes, amikor szöveges kiegészítő információt jelenített meg, az elég éles kontúrú és jól olvasható volt. A használattól nem fájdult meg a szeme, sem a feje. Azt pedig kifejezett élvezte, hogy új perspektívát tudott adni a videoklipeknek, például egy kosárlabda mérkőzésen a kiegészítő adatokat is meg tudta jeleníteni.

Ez lenne a jövő?

Bár a Magic Leap One sok tekintetben megelőzi versenytársait az AR-megjelenítésben, a csoda elmaradt. A korlátok ellenére Todd Haselton úgy összegezte élményeit, hogy valóban a jövőbe engedett bepillantást a Magic Leap, de még évek kellhetnek ahhoz, hogy megszülessenek hozzá az igazán jó alkalmazások, és kiküszöböljék a most még létező korlátait.

A The Verge ennél lesújtóbb véleménnyel volt a bemutatóról. Bár szerintük is előrelépés az eddigi AR-szemüvegekhez képest, de semmiképpen sem radikális újdonság. Egyfelől a Magic Leap megmutatta, hogy mi lehet a számítástechnika jövője, de hosszú időbe telik, amíg eljutunk a cég által vizionált jövőhöz. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy a Magic Leap lesz az első vállalat, amely átszakítja azt a távoli célszalagot.

Bár egylőre csak a fejlesztői változatot mutatták be, előbb-utóbb megérkezik a konzumer verzió is. Első körben az AT&T lesz az exkluzív értékesítési partner. Remélhetőleg addigra alkalmazások is lesznek hozzá.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.