A járványhelyzetben a cégek alaposan felpörgették a direkt marketinget, a kommunikáció azonban a szakértői tanácsokkal szemben nem lett sem érzékenyebb, sem szofisztikáltabb.

Az ügyfélszolgálati élmény megítélését tekintve a járványhelzet nyertesei a csomagszállítók és a webáruházak, vesztesei pedig a bankok, a biztosítók és a távközlési szolgáltatók voltak – derül ki az ügyfélkapcsolati megoldásokkal és internet alapú hangszolgáltatásokkal foglalkozó Comnica idei felméréséből, illetve az abban szereplő adatok összehasonlításából a 2019-es eredményekkel. A hazai ügyintézési szokásokat és a céges kommunikációs gyakorlatokat vizsgáló reprezentatív kutatás alapján a legrosszabb ügyintézési élményeket a mobil-, internet- és kábeltévé-szolgáltatók nyújtották: a távmunka és az online oktatás minden bizonnyal a felhasználókat is érzékenyebbé tette, a szolgáltatók pedig a jelek szerint nem mindig tudták megfelelően kezelni a szokatlanul nagy számban érkező megkereséseket.

A 800 válaszadó negyed részével előfordult már, hogy egy vagy több rossz élmény hatására felbontotta szerződését a szolgáltatójával, míg egyötödüknek egyetlen baki is elég volt ehhez. Miközben azonban a 2019-es 28-ról 32 százalékra nőtt azok aránya, akik a közösségi médiában is megosztják ügyfélszolgálati élményeiket, összességében többen vannak azok, akik hajlamosabbak a pozitív élmények továbbadására. Ezen a területen nem meglepő módon a 18-29 éves korosztály a legaktívabb, akik közül egyébként 7 százalék oszt meg főként negatívumokat, miközben az idősebbek körében ez csak 3-4 százalékra jellemző (és a rossz tapasztalatok természetesen gyorsabban terjednek, mint a jók).

A felmérés megállapítja, hogy a válaszadók majdnem fele szerint a járvány kitörése óta a korábbiaknál több ajánlattal vagy promóciós üzenettel szólítják meg őket a vállalatok, közülük is 13 százalék pedig lényegesen intenzívebbek érzi ezt a tevékenységet. A kutatás a változást azzal magyarázza, hogy a krízisben talpon maradók, illetve a még erősebb versenyhelyzetbe került cégek (például a webáruházak) a személyes vevői kontaktus hiányában a korábbinál is több energiát fektettek a telefonos vagy emailes kapcsolatfelvételbe.

Nem veszélytelenebb az emailnél

A fogyasztók a telefonos megkereséseket tartják a leginkább zavarónak, ráadásul a telesales-hívások mindössze 4 százalékában kapnak számukra érdekes ajánlatokat. A helyzet a promóciós emailek tekintetében sem sokkal jobb, bár azokkal kapcsolatban minden tizedik válaszadó gondolta úgy, hogy akár 20 százalékuk is hasznos lehet. Bár a szakértők szerint a járványhelzetben kevésbé harsány értékesítési üzenetekre és a pozitív márkaüzenetek erősítésére lett volna szükség, a gyakorlatban ez másképp néz ki: a felmérésben résztvevők majdnem 60 százaléka szerint a piaci szereplők nem tartották fontosnak, hogy jobban ráhangolódjanak a fogyasztók igényeire és érzéseire.
 

forrás: Comnica


A távmunka egyik következménye, hogy az emberek világszrte kezdenek visszaszokni a hagyományos hanghívásokra az elektronikus levelezés vagy a csevegőprogramok helyett, a Comnica értékelése alapján pedig az SMS is népszerűbb, mint valaha. A rövid szöveges üzenetek a promóciós eszközök között is kiemelkedően hatékonynak számítanak: még az egyértelműen reklámüzenetnek tűnő SMS-eket is a címzettek egyharmada kivétel nélkül, másik 37 százalékuk pedig többségében végigolvassa. A fogyasztók a linket tartalmazó SMS-eket sem utasítják el: tízből négyen böknek rá telefonjukon a beillesztett linkekre, 15-ször magasabb átkattintási arányt produkálva az email-üzenetekhez képest.

Mivel a megoldás népszerűsége a marketingcélú kampányokban is lendületesen növekszik, a trendben a bűnözök is meglátták a lehetőséget. Március-áprilisban Magyarországon is a csomagküldők nevével visszaélő adathalász kampány zajlott az androidos okostelefon-felhasználók ellen. Ezzel kapcsolatban a távközlési szolgáltatók mellett a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet (NBSZ NKI) is figyelmeztetéseket tett közzé, hangsúlyozva, hogy ismeretlen forrásból még akkor sem jó ötlet alkalmazásokat telepíten, ha az oldal ránézésre megbízhatónak tűnik.

Közösség & HR

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.