Alig négy hónappal azután, hogy 6,9 milliárd dollárért megvásárolta a SailPoint nevű, azonosság- és hozzáférés-kezelő (identity and access management, IAM) megoldást fejlesztő céget, a Thoma Bravo újabb szerzeménnyel erősíti biztonsági portfólióját: 2,8 milliárd dollárért szerzi meg a Ping Identityt, amely vállalati IAM megoldásokat fejleszt. A Thoma Bravo készpénzzel fizet az új szerzeményéért.
A magántőke társaság 63 százalék prémiumot kínál a vállalat részvényeiért a megállapodás bejelentés előtti záróárhoz képest.
Nem integrálják a két IAM céget
A Ping Identityt 2002-ben alapította Bryan Field-Elliot és Andre Durand, utóbbi jelenleg is a cég vezérigazgatója. A vállalat elsősorban vállalati webalkalmazásokhoz kínál IAM és single sign-on bejelentkezési megoldásokat. Az elsők között volt, amely például bekapcsolódott a Dropbox vállalati ökoszisztémájába.
A vállalat életében nagy fordulatot hozott, hogy 2016-ban felvásárolta a Vista Equity Partners. Bár a vételár nem volt nyilvános, állítólag mindössze 600 millió dollárt fizettek a cégért, amit 2019 szeptemberében tőzsdére is vittek. Az IPO jól sikerült, a 15 dolláron meghirdetett részvények végül 20 dollár közelében debütáltak. A felvásárlás bejelentése előtt azonban már csak 17-18 dollár közötti áron forogtak.
Bár a SailPoint és a Ping Identity kínálatában vannak átfedések, a Ping Identity szóvivője a SecurityWeeknek, hogy nem tervezik a két cég integrálását. Az új tulajdonos, ahogy a korábbi szerzeményei esetében, önálló cégként kívánja továbbvinni a Ping Identityt.
A Thoma Bravo azzal indokolta az újabb IAM cég vásárlását, hogy a felhős azonosság- és hozzáférés-kezelési piac csak most kezd igazán beindulni (a felvásárlásról kiadott közlemény szerint 50 milliárd dolláros piacról van szó), és ezt szeretnék minél jobban kihasználni.
A magántőke társaságnak több két tucatnyi IT-biztonsági cégben van kisebb-nagyobb részesedése. Olyan nagy nevek voltak-vannak a portfóliójában, mint a Barracuda (melynek egy részét a közelmúltban eladták a KKR-nek, de amely még mindig szerepel az aktuális befektetései között), a McAfee, a Proofpoint, a SonicWall, a Sophos vagy a Veracode.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak