Egy éve indult a Google közösségi szolgáltatása, felemás fogadtatással. A számok alapján azóta valóban a Nagy Hármas tagja lett a Facebook és a Twitter mellett, de a mai állapot sokban különbözik attól, ahogy az induláskor tervezték vagy várták.
A Facebook körülbelül 900 millió felhasználója mellett a Twitter 140 millió aktív felhasználóval rendelkezik - a legfrissebb számok szerint a Google+ szolgáltatásba 150 millióan lépnek be legalább havonta egyszer, ennek fele jelentkezik be minden nap. A Facebook tehát még mindig egyfajta "közösségi kolosszusként" magasodik a versenytársak fölé, azonban az ezüst- és bronzérmesek látogatottsága is stabillá és megalapozottá vált. Érdekes azonban megnézni, hogyan alakultak a Google+ egyedi, megkülönböztető funkciói az elmúlt időszakban.

Közösségi pingpong A Google+ egyik legfontosabb újítása a körök megjelenése volt, amelyekbe különféle kritériumok alapján rendezhettük be ismerőseinket, majd könnyen és kényelmesen szabályozhattuk, melyik körrel osztjuk meg az adott információkat. A Twitter ehhez képest egyfajta "mindent mindenkinek" jellegű szócső, és a Google+ indulásakor a Facebook is hasonló megközelítéssel működött.



Az elmúlt évben azonban a Facebook több fontos újítást is bevezetett, ezek egy részét kimondatlanul is az új versenytárs inspirálta: ilyen például a Smart List funkció, amely a körök facebookos megfelelője, ám továbbfejlesztve - a Facebook ugyanis segít automatikusan "feltölteni" a listákat.

A Google+ azonban a legtöbb szakértő szerint még mindig a legjobb az úgynevezett "interest graph" terén: ez a közösségi megoldásoknak azt a jellemzőjét takarja, hogy mit látnak egymásról az adott szolgáltatásban regisztrált ismerősök. Míg a Facebook továbbra is arra épít, mit oszt meg a felhasználó, az illető érdeklődéséről csak annyit mutat mások felé, hogy mit lájkol vagy oszt tovább. A Google+ ezzel szemben sokkal erősebben fókuszál arra, hogy mindenki könnyen megnézhesse, milyenek is az ismerősei, mire kerestek, milyen témakörörökre iratkoznak fel.

A Nagy Cégragasztó
Az elmúlt egy évben lassacskán a legtöbb szakértő megállapította, hogy a Google+-t nem különálló közösségi oldalként kell kezelni, inkább a Google népszerű és általánosan használt webes szolgáltatásait összekapcsoló felületről van szó. Elemei lassan beférkőznek a többi Google-megoldásba, ilyen például a YouTube, ahol a felhasználók beállíthatják, hogy az addigi profiljuk helyét a Google+ profil vegye át.

A Google alapkövének számító keresésnek is egyre fontosabb része a Google+, és sokak szerint ez lesz a jövő útja is: webes kutakodásainkra már nem csak a keresőmotor által feldobott találati lista válaszol majd, de az ismerőseink hasonló témákban indított kereséseinek eredményeit is láthatjuk - ennek előfutára a +1 rendszer, amely valamelyest már segíthet megtalálni az igazán fontos vagy releváns tartalmakat.

A szolgáltatás ellendrukkerei szerint a Google+ saját felülete olyan, mint egy szellemváros, ahol nem történik semmi, nincsenek jelen a felhasználók. Ez ebben a formában igaz is lehet, de szép lassan kiderült, hogy a Google+ más irányból támad - a Google+ felhasználói valóban nincsenek jelen aktívan magán a Google+-on, de ott vannak a YouTube-on, a Google keresésekben, a Blogger felületén, és egyre több helyen. A jövő tehát egyrészt attól függ, a Google milyen mélyen integrálja további szolgáltatásaiba saját közösségi megoldását, másrészt sokan várnak egy jóval felhasználóbarátabb fejlesztői interfészt, amely a külső fejlesztőknek segíthet saját szolgáltatásaikba integrálni a Google+ funkcióit.

Nincs több bénázás a Facebook oldalakon
Nagy szám! Így áll a gombok csatája az interneten
A Google+ nem adja fel, inkább átalakít

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.