A kuponos világcég részvényei egy enyhén negatív eredményeket hozó felmérés hírére is gyors lejtmenetbe váltottak. Mindeközben a cég európai leányvállalata több magyar internetes címet is regisztrált.
Miközben tegnap a New York-i tőzsdén egyértelmű emelkedést produkáltak az informatikai és egyéb innovatív piacokon érdekelt vállalatok papírjai, a Groupon részvényárfolyama meredek, 6,6 százalékos esést mutatott be. A közösségi vásárlást világméretű üzletté építő chicagói cég november 3-ai parkettre lépését követően ez már a második eset volt, hogy a kibocsátás 20 dolláros szintje alá süllyedt az árfolyam.

A Groupon (és a hozzá hasonló kuponos versenytársak) többek között vendéglátó helyekkel, előadókkal, oktatókkal állapodnak meg abban, hogy legalább 50 százalékos kedvezményt biztosítanak a terméküket, szolgáltatásokat a cégen keresztül igénybe vevők számára.

Az eddig agresszív növekedésre épülő üzleti elképzelés fenntarthatóságát sokan megkérdőjelezték, sőt maga az árbevétel elszámolása sem volt teljesen rendben. Ez utóbbi miatt a Groupon kénytelen volt visszamenőleg felezni korábbi bevételi mutatóit. Mindeközben a vállalat folyamatosan termeli a veszteséget, és a menedzsment kulcsfigurái egymásnak adják a kilincset.

A Groupon árfolyamváltozása a bevezetés óta (Forrás: Yahoo Finance)



Hullámvasút Ennek ellenére a tőzsdei bevezetés tulajdonképpen sikeresen lezajlott tavaly november elején. Igaz, már a pluszban záró első nap után is felbukkantak az óvatosságra intő elemzői nyilatkozatok. Az eltelt hetek ez utóbbi megjegyzések igazát támasztják alá: már november közepén 15 dollár alá estek a papírok a tőzsdére lépés első óráiban elért 31 dolláros csúcsról.

Ennek a felét ugyan sikerült visszatornászni, de most elég volt egy aprócska felmérés, ráadásul nem is annyira tragikus adatat közölni ahhoz, hogy a tőzsde aznapi mozgásával teljesen ellentétes kilengést produkáljon a cég részvényeinek az árfolyama.

Ötből csak egy
kereskedő volt negatív véleménnyel a közösségi vásárlós akciót lebonyolító cégről.
A mindössze száz egyesült államokbeli kereskedő bevonásával készült kutatásban olyan cégeket kérdeztek, amelyek már folytattak közösségi vásárlásra épülő kampányt (Grouponnal vagy egy más céggel). Érdekes módon a válaszadók 80 százaléka elégedett volt a közösségi vásárlást bonyolító céggel, ám körülbelül a megkérdezettek fele ennek ellenére nem tervezi, hogy újra belevágna egy ilyen akcióra az elkövetkező fél évben.

A legfőbb problémát az jelentette a közösségi vásárlós kalandba bocsátkozó vállalkozásoknak, hogy többségében nem látták megtérülni az akciót, mert az így szerzett "pluszközönség" nem nagyon akar újra ellátogatni hozzájuk, hogy kétszer-háromszor többért újra igénybe vegye a szolgáltatást.

Az is tény viszont, hogy sok esetben maguk a partnerek sincsenek tisztában azzal, hogy milyen területeken érdemes egyáltalán belevágni a közösségi vásárlásba. Akit a téma közvetlenül is érinthet, az az erről szóló egyik korábbi írásunkban sok hasznos információt találhat.

Lottószelvénynek tekinthető a Groupon-részvény
Egyre zűrösebb helyzetben a közösségi vásárlás élharcosa

Jövőre kezdik a gyárak invázióját a kínai humanoid robotok

Jövőre mennek gyártásba a kínai MagicBot új modelljei, amelyek már egymással is képesek lesznek a hatékony együttműködésre.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.