És ezúttal már egészen primitív módon: évekkel ezelőtt készült stock fotókkal próbálták fényezni az új P30 okostelefon kameráját.

Ahogy közeledik a Huawei P30 sorozatának március végi bemutatója, úgy az új okostelefonok képességeit bemutató kampány is értelemszerűen egyre magasabb fokozatba kapcsol. A hangsúly a P30 esetében a fotózáson van, a készülékeket a négy darab szenzor mellett egy periszkópos "superzoom" kamerával is felszerelték, ami a gyártó közlése alapján hétszeres optikai nagyítást biztosít. Az egészen biztos, hogy az új Huawei telefonokkal kiváló felvételeket lehet majd készíteni, azonban a jelek szerint a vállalatnál a jót sem tartották elég jónak, így a P30 bevezető kampányának adtak egy kis hátszelet.

A superzoom kamerával készített zsánerképek nemrég nagyot mentek az okostelefonokkal foglalkozó oldalakon, ahol hangsúlyozták, hogy hasonló megoldással még egyik konkurens márka sem jött elő, ráadásul a P30 kedvezőtlen fényviszonyok mellett is megveri a versenytársak szoftveresen feljavított képeit. A folyamatosan megjelenő fotók valóban meggyőzőek voltak, bár azokat szokás szerint mindenki fenntartásokkal kezelte, amennyiben a reklámképek hagyományosan áthaladnak egy photoshopos sötétkamrán is, hogy a gyártók a lehető legnagyobb hatást érjék el az új hirdetésekkel.

A Huawei ebben az esetben túltolta a bemutató képek polírozását, olyannyira, hogy már nem is vesződött a saját felvételek javítgatásával, hanem egyszerűen megvásárolt néhány jól sikerült darabot egy publikus stockfotó-galériából. Az nem világos, hogy a gyártó mire számított, de a csalásra szinte órákon belül fény derült: a vállalat Weibo fiókja alól posztolt képek többek szerint is túl szépek voltak ahhoz, hogy igazak legyenek, innen pedig a DIY Photography beszámolója szerint  egyszerű képkeresésekkel azonosították az eredeti forrásokat.

Ez már a harmadik bukta

A fenti tűzhányó például a Getty Images oldaláról származik, és egy Tom Pfeiffer nevű fotós készítette – természetesen DSLR (tükörreflexes) géppel. Egy másik felvétel, amely egy gyereket és kacsákat ábrázol, ugyanonnan származik, és a Jake Olson nevű felhasználó még 2015-ben lőtte, ugyancsak profi tükörreflexes kamerával. Bár a stock galériából bárki vásárolhat képeket, és azokat akár reklámokhoz is használhatja, annyi világos, hogy egy új okostelefonos kamerarendszert népszerűsítő kampányban ezt érdemes lett volna egyértelműen jelezni, mindjárt a P30 szlogenje, az "írd újra a szabályokat" felirat alatt.

Az üggyel kapcsolatban lapunkhoz eljuttatott hivatalos céges reakciót szó szerint idézzük: "Tisztában vagyunk azzal, hogy némi félreértést okoztak a Huawei P30 sorozatot népszerűsítő képeink. Szeretnénk megismételni, hogy ezek a fotók mindössze a Huawei P30 széria egyedi új képességeire kívánják felhívni a figyelmet. Vállalatunk természetesen megszerezte az eredeti képek jogait, amelyek csupán az említett képességek művészi megjelenítései.”

Bár azt a legtöbb forrás hangsúlyozza, hogy valószínűleg nem a Huawei az egyetlen gyártó, aki ilyesmivel trükközik, az biztos, hogy eddig a kínaiak léptek rá legtöbbször a gereblyére. A 2016-os Huawei P9 esetében a sajtófotók metaadatai alapján már kiderült, hogy az új telefon állítólagos képei egy 4500 dolláros Canon kamerával készültek, tavaly pedig a Nova 3 kapcsán lepleztek le hasonló csalást. Igaz, akkor legalább valaki fogott egy profi kamerát, és azzal készített képeket a cég megbízásából – ezúttal azonban még egyszerűbben oldották meg, és vásároltak néhány fotót az internetről.

Ugyanilyen ügybe a Samsung is belekeveredett már, ráadásul a dél-koreaiak sem csak egyszer: tavaly például az A8 okostelefonok kameráját próbálták stock fotókkal felfényezni. Vagy említhetjük a szépemlékű Nokia 2012-es akcióját, amikor olyan promóciós videót tettek közzé, amely (elvben) a Lumia 920 képstabilizációs technológiáját demózta. Mint utólag kiderült, egy, a telefonénál sokkal fejlettebb videokamerával rögzítették a videót.

Konzumer tech

Teljes kudarcnak tűnik a fegyvereket kereső MI bevetése a New York-i metróban

Rengeteg hamis riasztást és nulla találatot produkált New Yorkban az a kísérleti program, amelynek során mesterséges intelligenciával próbálták kiszűrni a fegyvert hordó utasokat a város metrórendszerében.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.