A kínai Ehang függőleges fel- és leszállásra alkalmas elektromos minirepülője egy sikeres éles bemutató után kapta meg az engedélyt a helyi hatóságoktól.

Ha minden jól megy, jövőre már éles üzemben működtetheti pilóta nélküli repülő taxijait Thaiföldön a kínai Ehang. A terület egyik legnagyobb tapasztalattal bíró szereplőjének közleménye szerint a két utas autonóm szállítására alkalmas EH216-S egy helyi drónkonferencia keretében mutatta meg élesben képességeit. A sikeresen letudott körök pedig megnyitották az utat a kereskedelmi bevezetés előtt.

A tervek szerint a látványos demót további tesztrepülések követik. Amennyiben a helyi hatóságok ezeken mindent rendben találnak, úgy akár már jövőre megindulhat a gépek üzleti célú üzemeltetése. Az egyik potenciális helyszín a turistamágnesként funkcionáló Phuket szigete lehet.

A fejlesztő saját állítása szerint a eszközei összesen több mint 50 ezer repülésen vannak már túl, miközben az EH216-S jelenleg a világ egyetlen függőleges fel- és leszállásra képes elektromos repülőgépe (eVTOL), amely légialkalmassági bizonyítvánnyal rendelkezik.

Az Ehang 410 ezer dollárért megvehető modelljét rövid távú légi utak lebonyolítására tervezték. A helikopterként felszálló jármű az utazás megkezdésekor átkonfigurálja magát repülőgép "formátumra", hogy aztán a célhoz érkezve ismét helikopterként landoljon. Utazási sebessége 100 km/óra, de képes akár 130 km/órával is haladni. A maximális hatótávja 30 km, amit összesen nagyjából 25 perc alatt képes teljesíteni.

Régi motorosok

A 2014-ben alapított Ehang egy korai prototípussal már 2016-ban villantott a Las Vegas-i CES kiállításon. Alig két évre rá pedig már emberi utassal teljesített sikeres tesztköröket. Az Ehang 184 típusú utasszállító drónt a világ legelső működőképes megoldásaként tartják számon ebben a kategóriában. Friss szakmai értékelések alapján a kínai startupnál egyedül a német Volocopter mérnökei járhatnak valamivel előrébb az autonóm légi személyszállításhoz kapcsolódó fejlesztésekben.

Mobilitás

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.