A német cég Párizsban, az alig több mint egy év múlva rajtoló nyári játékokon indítaná be kereskedelmi szolgáltatását.
Hirdetés
 

A héten tartják a repülőgépipar legnagyobb szabású rendezvényét, a több mint százéves múltra visszatekintő Paris Air Show-t. A kétévente megrendezett seregszemléhez nagy reményeket fűznek a Volocopter vezetői is, akik elektromos hajtású, egyhelyből fel- és leszállni képes járművük (eVTOL) képességeit igyekeznek kidomborítani mind a felhasználók, mind a szabályozásról döntő testületek, mind a befektetők felé.

A német cég az egyik legnagyobb reménységnek tekinthető egy olyan piacon, amely ugyan még nem is létezik, de máris nagyjából 200 szereplő igyekszik megtalálni a megfelelő konstrukciót, hogy a közeljövőben gyümölcsöző üzletet építsen rá. És ez a bizonyos közeljövő most már tényleg nagyon közelinek tűnik, mivel a Volocopter egy év múlva, a szintén Párizsban rendezendő nyári játékok egyik különleges attrakciója szeretne lenni azzal, hogy a vállalkozóbb kedvű látogatókat légi taxival utaztatja a helyszínek között.

A Reuters beszámolója ugyanakkor megjegyzi, hogy a körülmények nem feltétlenül kedvezőek. Egyfelől még egyetlen megoldás sem kapott működési engedélyt, másrészt pedig a befektetői érdeklődés is látványosan megcsappant az utóbbi évben. Tavaly például az első félévben még 1,2 milliárd dollárnyi tőkét kaptak az eVTOL-megoldást fejlesztő cégek, ám ez az idei első hat hónapban 710 millióra, azaz alig több mint a felére apadt. Nem kis részben azért, mert a befektetők mostanában inkább a dróntechnológiában látnak nagyobb fantáziát (azaz pénzt).

Elsőként lépnék át a startvonalat

A Volocopter vezetősége a negatív hatások és bizonytalanság ellenére nagyon bízik benne, hogy ők lehetnek a piacon az elsők, akik megkapják a légügyi közlekedési hatóság engedélyét a kereskedelmi műveletek megkezdésére. Ehhez kulcsfontosságú lesz jól szerepelni a gépnek a pár hét múlva esedékes intenzív időjárási teszteken. Amennyiben a németek megkapják az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség tanúsítványát, az vélhetően az egész szektorra nézve katalizáló hatással lesz.

Versenytársai többségétől a Volocoptert a szélesebb fókuszú megközelítése különbözteti meg. A vállalat ugyanis nem csupán a repülők tervezésére koncentrál, hanem az azokat kiszolgáló és működtető teljes ökoszisztémára. A járművekkel párhuzamosan a Volocopter az infrastruktúrát is tervezi. Már 2019-ben előálltak egy taxiállomás-prototípussal, amely a teljes földi kiszolgáló hátteret biztosítja (ügyfélszolgálat, műszaki ellenőrzések stb.), valamint hozzá azt a mobil appot, amivel az utasok a szolgáltatást igénybe vehetik (rendelés, fizetés stb.). 2020-ban pedig egy limitált számú elővételi akciót is tartottak azok számára, akik elsőként szeretnék kipróbálni a közlekedés új módját. Igaz, az akkori tervekhez képest máris csúszásban vannak, hiszen három évvel ezelőtt 2-3 éves céldátumot adtak az indulásra.

Piaci hírek

A Google is rálépett az Anthropic kijelölte útra

Az OpenAI után a DeepMind is az MI-startup szabványát használja a modellek és az adatok összekapcsolására.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.