A Deloitte rendszeresen megjelenteti a (kelet-)közép-európai régió leggyorsabban növekvő feltörekvő vállalkozásait lajstromozó összeállítását. Az idei Technology Fast 50 helyezettjei között ugyan nem találunk itthoni rangsoroltat, ám a frissen bevezetett Growth Stars és Impact Stars elnevezésű kategóriákban azért Magyarország is felkerült a térképre.
Dőltek a rekordok
A tanácsadó cég tájékoztatása szerint idén minden eddiginél több, közel 450 vállalat pályázott. A rekordok sora azonban itt nem ér véget, hiszen az 50 toplistás cég a vizsgált 2017 és 2020 közötti időszakban átlagosan 2278 százalékkal növelte bevételét. Tavaly ugyanez a mutató 1460 százalékon állt.
A fő "versenyszámot" jelentő Fast 50-as rangsort valósággal letarolták a cseh és lengyel cégek (19 és 16 helyezett), de jelentős számban képviselteti magát Szlovákia is (5 helyezett). A három turbó fokozatra kapcsolt ország mellett másoknak már alig maradt hely, de például egy albán vállalkozásnak azért így is sikerült felkapaszkodnia a legjobbak közé.
Stílusosan az élen is egy csehországi startup, az FTMO áll. A cég egyedülálló oktatási platformot fejlesztett ki a pénzügyi piacokon tevékenykedő kereskedők számára. A nemzetközi porondra csak 2017-ben lépő vállalkozás 39 432 százalékos bevételnövekedést produkált az elmúlt pár év alatt.
Egy kis hazai
Arról, hogy ne kedvetlenedjünk el teljesen, a Deloitte két frissen bevezetett besorolása gondoskodott. A Growth Stars kategóriában, azokat a vállalatokat ismerték el, amelyek saját piacukon a legnagyobb potenciált mutatják, de még korai fázisú szakaszban vannak ahhoz, hogy megfeleljenek a Fast 50-be való besorolás kritériumainak.
Az ebben a kategóriában 10. helyezést elért hazai SEON Technologies csalásmegelőzési eszközöket kínál, amelyek segítik a banki, biztosítási, e-kereskedelmi, online hitelezési, utazási és más iparágak vállalkozásait a személyazonosság és a pénzügyi csalások felderítésében és megelőzésében.
A 2020-ban indított Impact Stars egy speciális kategória, amely olyan vállalatokat ismer el, amelyek sikeresen összekapcsolják a termékeket/szolgáltatásokat a következő területek legalább egyikére gyakorolt pozitív hatással: társadalom, üzlet, innováció, környezetvédelem és sokszínűség. Ebben a kategóriában is a díjazottak közé került két hazai vállalat, a Szállás.hu és a CraftUnique.
A CraftUnique 3D nyomtatók fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. A cég első FFF technológiát használó 3D nyomtatója 2014 augusztusában jelent meg a piacon, egy kiemelkedően sikeres bevezetéssel. Megalakulásuk óta a CraftUnique 10 különböző 3D nyomtató modellt tervezett és gyártott, és több mint 10 ezer példányt értékesített világszerte.
A másik díjazott, a Szallas.hu célja, hogy összehozza az utazót és a szállásadót, valós vendégértékelésekkel segítve a keresőket. Az online platformon összesen több, mint 75 ezer hazai és külföldi szállás széles választéka található meg, a kis vendégházaktól kezdve a legnagyobb szállodákon át. (A cég korábban egyébként többször előkelő helyen végzett a Fast 50 listákon. 2014-ben például első volt.)
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak