Vannak esetek, amikor a rendkívüli tekinthető a normálisnak. Erre példa a Google anyavállalataként funkcionáló Alphabet, amely negyedévről negyedévre képes történelmi rekordnak minősülő üzleti eredményeket publikálni. A világ egyik legértékesebb vállalata tegnap tette közzé 2021 utolsó periódusában elért számait, amelyek - minő meglepetés - túlszárnyalták a szakértők előzetes várakozásait is.
Miközben a világban rengeteg probléma és geopolitikai feszültség (pandémia, csiphiány, logisztikai gondok, kínai-amerikai konfliktus, ukrán válság) nehezíti a gazdasági folyamatokat, a digitális kereskedelemben, a hibrid munkavégzés támogatásában, vagy éppen a streamelt szórakoztatásban érdekelt cégek köszönik szépen, továbbra is stabilan szállítják a történelmi eredményeket. Utóbbiak egyik mintapéldája a Google.
Dollárból font kerítés
Az Alphabet konszolidált forgalma a tavalyi ünnepi szezonban 75,3 milliárd dollárra hízott, 32 százalékkal megfejelve az egy évvel korábban elért szintet, illetve jó 3 milliárddal túllicitálva a Wall Street farkasai által előrevetített összeget. Mindebből bőven maradt a "nap végére" is: a 20,6 milliárdra rúgó negyedéves nettó nyereség részvényenként 30,69 dolláros profitnak felel meg. Talán mondani is felesleges, utóbbi bőven, több mint 10 százalékkal haladja meg az előzetes szakértői jóslatot.
Miközben a reklámelhelyezés a hátán viszi a céget, a cloudos szegmens is kezd egyre több forgalmat generálni. A Google Cloud az elmúlt negyedévben 45 százalékkal bővült, bevétele pedig elérte az 5,5 milliárdot. A nagyobb forgalom ellenére a részleg továbbra is masszívan veszteséges. Igaz, a most összehozott mínusz 890 milliós üzemi eredmény már arányait tekintve jóval kedvezőbb képet mutat a korábbi periódusoknál.
A vállalatcsoport lendületére jellemző, hogy bevétel szempontjából ez volt zsinórban a harmadik, nettó profit tekintetében pedig a negyedik olyan periódus, amikor az Alphabet történelmi nagyságrendű számokat tudott prezentálni.
Ami a teljes 2021-es évet illeti, a 258 milliárd dollárnyi összbevétel természetesen rekordot jelent. Nem mellesleg pedig 41 százalékkal több, mint a tavalyelőtti érték. Utóbbi évben egyébként csak 13 százalékkalt tudott nőni a forgalom éves összevetésben, ami a cégcsoport leggyengébb eredménye volt az elmúlt évtizedben. Ennek oka a világjárvány kirobbanásakor tapasztalható riadalom volt, azonban a hirdető partnerek gyorsan túlestek a sokkon, és onnantól kezdve nincs fék az Alphabet szélsebesen zakatoló mozdonyán.
A versenytársaknak is jutott az örömből
A meggyőző adatokat a befektetők impresszív tőzsdei ralival honorálták. Az Alphabet papírjai a negyedéves jelentést követően nagyjából 9 százalékot erősödtek, ami teljesen eltűntette a január folyamán elszenvedett jelentős csökkenést (utóbbi nem cégspecifikus mozgás volt, a technológiai részvények globálisan rosszul teljesítettek eddig idén).
Érdekesség, hogy a jó hangulat átterjedt más, online hirdetési piacról élő vállalatok papírjaira. Erősödésnek indultak például a Meta (Facebook), a Twitter és a Snap részvényei is.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?
A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak