Ugyan a koronavírus gazdasági bizonytalanságot és súlyos problémákat okozott a világban, mindez a Microsoft üzleti számain egyáltalán nem tükröződik. Éppen ellenkezőleg, a társaság elmúlt negyedévét leginkább a pandémia miatt felgyorsított digitalizációs folyamatok tették különösen erőssé.
Válság? Milyen válság?
A Microsoft december 31-én zárta 2021-es üzleti éve második periódusát, amivel kapcsolatban bizakodóak voltak a szakértői előrejelzések. A frissen publikált tényszámok viszont megmutatták, hogy a Wall Street elemzői túlóvatoskodták a becslésüket. A negyedéves forgalom például 43,1 milliárd dollárra hízott. Ez nem csupán 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de a szűk 40,2 milliárdra belőtt elemzői konszenzust is bőségesen túlszárnyalta.
A helyzetet értékelő vezérigazgató dolgát azonban nem is elsősorban a bevételek impresszív növekedése tette nagyon kellemessé, hanem a vállalat egyéb mutatóinak alakulása. A majdnem negyedével több forgalomhoz ugyanis minimális költségemelkedésre volt csupán szükség, ennek következtében mind az üzemi eredmény, mind a nettó profit óriásit ugrott az egy évvel korábbi szintekhez képest. Előbbi 17,9 milliárd dollárra, utóbbi 15,5 milliárdra rúgott, ami 29 és 33 százalékos javulásnak felel meg.
Az érthetően elégedett Satya Nadella az eredmények kommentálásánál a "digitális transzformáció második hullámát" emelte ki. Való igaz, hogy a cloudos szolgáltatások adaptációjának ütemét az elmúlt hónapokban nagyban katalizálta a világméretű járvány, pontosabban annak közvetlen, vagy éppen közvetett hatásai. Mindebből pedig Redmond (is) szépen profitált.
Minden jól ment (azaz csak majdnem)
Hogy mennyire álomszerűen alakult a negyedév a Microsoftnál, azt jól mutatja, hogy nagyítóval sem nagyon lehet olyan részleget, üzleti egységet találni, ahol ne tudott volna nőni a forgalom. A három nagy divízió mindegyike 15-20 százalék körül növekedett. Ezeken belül mindenképpen érdemes kiemelni az Azure nevével fémjelzett portfólió 50 százalékos bevételnövekedését. Nagyot ment a cég konzolos üzletága: az Xboxhoz kötődő játékok, tartalmak és szolgáltatások forgalma 40-50 százaléknyit erősödött, a hardveres eladások pedig ennél is jobban alakultak. Végül szintén kiemelkedően teljesítettek a biztonsági megoldások, ezek tavaly az egész év során 10 milliárd dollárt hoztak a cégnek, azaz a vállalat 40 százalékkal tudta megfejelni 2019-es eredményét.
Hogy ne csak csupa pozitívum legyen az élet, arról egy technikai baki gondoskodott. A Microsoft Teams felületén keresztül lebonyolított elemzői konferenciahívás alatt ugyanis hosszú percekre elnémult a vonal egy nem várt hiba miatt. Ez azonban láthatóan nem izgatta fel túlságosan a befektetőket, akik a számokat látva nagyjából 5 százalékkal húzták feljebb a Microsoft-részvények eddig sem túl alacsony árfolyamát.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak