A rekord profitot jegyző kínai gyártó ismét növelte részesedését a hanyatló PC-piacon, de már újabb területek meghódításán dolgozik.
Hirdetés
 

A világ immár első számú PC-gyártója 9,8 milliárd dolláros bevétellel és 220 milliós nettó profittal zárta második pénzügyi negyedévét, ami ismét két számjegyű, rendre 13 és 36 százalékos növekedést jelent az előző év megfelelő periódusához képest. A kínai vállalat enyhén növekvő eladásokkal is egyre nagyobb szeletet, most éppen 17,7 százalékot hasít ki magának a hatodik negyedév óta zsugorodó PC-piacból. Ennél is fontosabb azonban, hogy lomha versenytársaival ellentétben már az okostelefonok és a tabletek között is az élmezőnybe tornászta magát.

A Magyarországot is felölelő EMEA térség a cég összes bevételének csaknem negyedét adta, a rekord mennyiségű PC-eladás nyomán pedig a régió 12 országában piacvezetőként, összességében pedig a második legnagyobb gyártóként zárta a július és szeptember közötti időszakot.

Adjatok nekem egy szilárd pontot...

A Lenovo a negyedévben 29 millió eszközt szállított. A társaság az asztali gépek volumenének jelképes növekedése mellett bevételcsökkenésről, míg a 12 százalékkal kevesebb laptop PC esetében 8 százalékos értékemelkedésről számolt be. Az okostelefonokból és a táblagépekből azonban bevételeit megduplázva majdnem 80 százalékkal többet adott el a tavalyinál, és már dobogós helyre aspirál a gyártók globális rangsorában. Az IDC piackutató adatai alapján szeptemberi, 4,7 tized százalékos részesedésével a Lenovo már a negyedik legnagyobb okostelefon-gyártó az Apple, a Samsung és a Huawei mögött.

Még az idén érkezik a Vibe X, a Lenovo 6,9 milliméter vastag csúcstelefonja

A Lenovo nem készül a sokat emlegetett "PC utáni korszakra", és komolyan épít a bevételeinek ma is oroszlánrészét adó személyi számítógépekre. A PC plusznak elkeresztelt trend értelmében a belátható jövőben többféle eszköz párhuzamos használata lesz jellemző, így a kínai gyártó a PC-üzletet elrugaszkodási pontnak tekinti az újabb területek meghódításához. Bár jelenleg a cég teljes forgalmának négyötödét a PC-k adják, Jang Jüan-csing vezérigazgató a Reuters kérdésére válaszolva elmondta, hogy bízik az 50-50-es arány öt éven belüli megközelítésében. Összehasonlításképpen: a mobil eszközökből 2010-ben még a Lenovo árbevételének 0,5 százaléka származott, ami az idei első félévben már a 14 százalékot is elérte.

Jöhetnek a szerverek

A további menetelés akadályának tűnik, hogy a Lenovo portfóliója egyelőre sokkal karcsúbb a piacon már régebb óta jelenlévő, beágyazódott szállítókénál, ami a vállalati szegmensben tekintélyes hátrányt jelent. A társaság pénzügyi igazgatója, Vung Vaj-ming a negyedéves eredmények bejelentését követő csütörtöki sajtótájékoztatón világossá tette, hogy keresik az organikus növekedés lehetőségeit, de folyamatosan figyelik a felbukkanó alkalmakat (értsd: felvásárlási opciókat) is.

Ezek az elemzők szerint minél kisebb értékű, "radar alatt repülő", de könnyen monetizálható befektetések lesznek, amelyek újabb termékekkel egészítik ki a Lenovo kínálatát, vagy hozzájárulnak a gyártó földrajzi lefedettségének növeléséhez. (Az olyan spekulációknak, mint amilyen a korábban lebegtetett BlackBerry-üzlet lehetett volna, ezek szerint nem sok alapja van.) Az okostelefonok után a következő célpont a cloud computing, egész pontosan a szerverpiac ígérkezik, ahol a Lenovo már benne van egy, az EMC-vel közösen működtetett vegyesvállalatban.

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.