Sok pénzt ér a pénzügyi tranzakciókat végző nagy szervezeteknek, ha ki tudják védeni a különböző csalási kísérleteket. Erre kínál mesterségesintteligencia-alapú megoldást a magyar Seon. A cég eljutott a második befektetési körig, melynek során 94 millió dollár (kb. 32,5 milliárd forint) tőkét tudott bevonni. A befektetői konzorciumot az Institutional Venture Partners vezette. A korábbi befektetők, az első kört (10 millió dollár) vezető Creadum, valamint a céget a magvető szakasztól finanszírozó Portfolion is beszállt a kaliforniai társaság mellé.
Mint a Forbes cikkéből kiderül, a 2017-ben alapított Seon Technologies Kft. már komoly ügyfélkörrel és bevétellel is rendelkezik, és elképesztő tempóban növekszik. Tavaly 140 új embert vettek fel, és megháromszorozták a bevételeiket. Olyan cégek veszik igénybe a szolgáltatásukat mint a Revolut, a Nubank, a Patreon vagy az Afterpay. Jelenleg két helyszínen, Budapesten és Londonban vannak jelen nagyobb erőkkel, de megnyitották a jakartai és az austini irodájukat is.
Az alapítók, Kádár Tamás és Jendruszák Bence (mindketten a Corvinuson szereztek diplomát) egy kriptoeszközváltó oldalt akartak indítani. Ennek során szembesültek azzal, hogy a befizetések során rengeteg online kártyás visszaélés történik. Ezek kiszűrésére készült az a mesterséges intelligenciára alapuló eszköz, amely végül is a csúcsra repítette a Seont. A rosszindulatú tranzakciókísérletek kiszűrése ugyanis minden olyan vállalatnál égető feladat, amely nagy számban bonyolít online tranzakciókat.
A cég a sikert nem kis részben üzleti modelljének tulajdonítja: az ingyenesen kipróbálható termékdemónak és a transzparens árazásnak. A Seon szerint ugyanis náluk nem szembesülnek az ügyfelek rejtett költségekkel.
A befektetést egyébként mindenekelőtt a termékfejlesztés gyorsítására szeretnék fordítani. A céljuk az, hogy öt éven belül piacvezetővé váljanak. A magyar startupnak olyan erős konkurenciával kell megküzdenie az amúgy egyre bővülő piacon mint a ClesarSale, a Fraud.net, a Forter vagy Kount. Utóbbi például 12 év adatait használhatja fel MI/ML modelljeihez.
Nem kispályás a befektető
A Seon igazi nagymenő befektetővel a háta mögött foghat tervei megvalósításába. A Crunchbase adatbázisa szerint az 1980-ban alapított Institutional Venture Partners elsősorban a technológiai és a médiaszektorban aktív. Hét alapjával több mint 360 befektetést kezel, és közel 140 olyan befektetési köre volt, amikor vezető befektető volt. Eddig közel 130 exiten van túl. Olyan sztorikban vett részt mint a Twitter, az Uber, a Snapchat, a Slack vagy a UIpath.
Mint a Forbes beszámolója megjegyzi, volt már hasonló nagyságrendű befektetés a magyar piacon. A Ustream 2010-ben 75 millió dollár kapott a második befektetési körében, a Scipher Medicine pedig 110 millió dollárhoz jutott hozzá (korábban itt foglalkoztunk a céggel). A személyre szabott gyógyításhoz platformot fejlesztő Sciphernek azonban ehhez nyolc év kellett, és ott van mögötte egy nemzetközi hírű tudós, Barabási Albert-László, ami szintén segíthet egy befektetőt meggyőzni.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak