Az új technológiák megjelenése lehetővé teszi, hogy a vállalkozások minden eddiginél szorosabban kapcsolódjanak a globális piaci folyamatokhoz, az erőltetett ütemű trendkövetés azonban éppen az ügyfélkapcsolati oldalon teremt komoly hiányosságokat. Különösen, hogy a siker kulcsa már nem a fogyasztók, hanem az ügyfelek kiszolgálása: míg az előbbiek folyamatosan a válogatnak a piaci kínálatból, utóbbiak jó esetben már tudatos döntést hoztak, ezt követően pedig nem konkrét termékekre vagy szolgáltatásokra kíváncsiak, hanem élményeket és eredményeket várnak. Nagyjából így foglalható össze a Salesforce.com víziója, amelynek alapján felépítette és San Franciscó-i Dreamforce konferencián bejelentette új generációs CRM platformját.
Újabb hívószó: Internet of customers
A kedden bemutatott Salesforce1 platform a vállalat közleménye szerint átalakítja az értékesítési, szolgáltatási és marketing alkalmazásokat. Ez praktikusan a fejlesztők és az ügyfelek oldaláról is olyan konszolidációt jelent, amelynek jegyében a különféle online technológiákat (alkalmazások és harmadik féltől származó szolgáltatások) akár egyetlen szolgáltatásban is összeköthetik a fejlesztők, az ügyfelek pedig ugyanilyen módon vehetik igénybe azokat.
Már sokat hallottunk a "tárgyak internetjéről", de az eszközök mögött ügyfeleket találunk, amit a vállalatoknak igen kockázatos dolog figyelmen kívül hagyniuk – magyarázta a Salesforce.com vezetője, Marc Benioff. Szerint ideje megismerkedniük egy új fogalommal, az "ügyfelek internetjével", mi több, létre kell hozniuk azt a maguk számára. Benioff a hagyományos B2C koncepciót túlhaladottnak nevezte, miután az ügyfelek és az őket kiszolgáló szervezetek közötti kapcsolat egyre mélyül, lassan már négyszemköztivé válik.
Legyen Ön is jövőálló
Mindez sokkal érthetőbben: az új Salesforce1 egy olyan integrációs platform, amely közös műszerfalon egyesíti a vállalati mobil alkalmazásstratégia összes elemét, az eddigeknél hatékonyabb eszközöket adva a résztvevők kezébe. A Force.com, a Heroku és az ExactTarget Fuel összekapcsolása mellett a meglévőnél nagyságrenddel több alkalmazásprogramozási felületet (API) és fejlesztői eszközt biztosít, felgyorsítva a Salesforce.com értékesítési, szolgáltató és marketing alkalmazásaival együttműködő appok fejlesztését és elősegítve azok személyre szabott működését.

Marc Benioff: ez most nem egy új Salesforce-verzió, ez egy látomás a teljes iparág jövőjéről
A Salesforce1-ba kapcsolódó appok saját piactere, az AppExchange a független alkalmazásfejlesztőknek is lehetővé teszi, hogy megjelenjenek saját portékájukat. A Dropbox, az Evernote vagy a LinkedIn saját alkalmazásai például már biztosan ott lesznek, de az AppExchange az appok szervezeteken belüli, privát disztribúcióját is kiszolgálja. A részletek, különösen az API-kkal és más fejlesztői eszközökkel kapcsolatban, még nem teljesen világosak, de a Salesforce.com közleménye alapján az adminisztrátorok a már meglévő appokat is könnyedén "mobillá, közösségivé és jövőállóvá" tehetik, ide értve a továbbfejlesztett és az új platformba integrált Visualforce1 mobil kiterjesztését.
A Salesforce1 ingyenes, automatikus frissítésként lesz elérhető a Salesforce.com ügyfelei számára (a Salesforce1 Customer Platform tartalmazza a Salesforce CRM és a Salesforce Platform összes felhasználói licencét), a mobil kliens- és adminisztrációs appok pedig megjelentek az iOS és az Android alkalmazásboltjában. A CIO.com magazin az IDC elemzőjére hivatkozva megállapítja, hogy a Salesforce.com fejlesztői platformjának masszív arculatváltása mellett a vállalat nagy lépést tett előre a vállalati mobilitás területén (ahol mellesleg komoly restanciája van). Erre a lap által idézett felmérés szerint a már meglévő Salesforce-ügyfelek körében is komoly fogadókészség mutatkozik: kétharmad részük növelni kívánja a gyártó termékeire szánt keretét, miután 90 százalékban úgy nyilatkoztak, hogy ilyen irányú beruházásaik értéke növekedett az elmúlt év során.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak