MetaHuman Creator néven érkezik valamikor idén az Epic Games frissen bejelentett új eszköze, amely az ígéretek szerint lényegesen lerövidíti és egyszerűbbé teszi a valódi emberekhez szinte megtévesztésig hasonlatos digitális arcok elkészítésének folyamatát.
Jobb, ha nem hiszünk a szemünknek
A projektet beharangozó oldalon két videót is találni, amelyek képsorai egyrészt plasztikusan bemutatják, "hol tart már a tudomány", másrészt abból is ízelítőt kapunk, hogy mennyire egyszerű az a kezelőfelület, amelynek segítségével tényleg bárki nekiállhat, hogy akár saját magát, akár ismerősöket, barátokat (netán ellenségeket) kreáljon újra a virtuális térben.
Az így elkészített karaktereket a játékprogramok fejlesztésénél előszeretettel használt Unreal Engine-be importálva egy szakember azonnal képes hozzálátni összetettebb animációk, jelenetek, mozgássorozatok megalkotásához. A vállalat szerint ezek a korábban hetek, vagy akár hónapok alatt elkészülő fotorealisztikus emberek az új platformnak köszönhetően akár egy órán belül is készre gyárthatók.
A rendszer a szintén a játékvilágból átemelt, egyedi karakterek megalkotására gyakran használt metódust követi, azaz a figurát előre generált elemekből, jellegzetességekből tudjuk összeállítani, majd mindezt ízlés szerint módosítgathatjuk. A metahumánok bőrtónusa, arcéle, szemöldöke ugyanúgy finomítható, mint például a fogazatuk.
Ott vagyunk már?
Bár a cloudból futó alkalmazással tényleg nagyon élethű arcokat varázsolhatunk a képernyőre, azért ha alaposabban szemügyre vesszük a felvételeket, rájöhetünk, hogy nem valódi embert látunk. Ettől függetlenül, amennyiben az ígéretek beigazolódnak, a platform tényleg komoly technológiai ugrást jelenthet, ami nagyban megkönnyítheti a játékiparban, a filmkészítésben, vagy egyéb, az alkalmazást hasznosítani tudó iparágakban dolgozók életét.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak