A sok játék kinézetéért felelős Unreal Engine képességeivel felvértezett alkalmazással bárkiből virtuális arcszobrász válhat.

MetaHuman Creator néven érkezik valamikor idén az Epic Games frissen bejelentett új eszköze, amely az ígéretek szerint lényegesen lerövidíti és egyszerűbbé teszi a valódi emberekhez szinte megtévesztésig hasonlatos digitális arcok elkészítésének folyamatát.

Jobb, ha nem hiszünk a szemünknek

A projektet beharangozó oldalon két videót is találni, amelyek képsorai egyrészt plasztikusan bemutatják, "hol tart már a tudomány", másrészt abból is ízelítőt kapunk, hogy mennyire egyszerű az a kezelőfelület, amelynek segítségével tényleg bárki nekiállhat, hogy akár saját magát, akár ismerősöket, barátokat (netán ellenségeket) kreáljon újra a virtuális térben.
 

 

Az így elkészített karaktereket a játékprogramok fejlesztésénél előszeretettel használt Unreal Engine-be importálva egy szakember azonnal képes hozzálátni összetettebb animációk, jelenetek, mozgássorozatok megalkotásához. A vállalat szerint ezek a korábban hetek, vagy akár hónapok alatt elkészülő fotorealisztikus emberek az új platformnak köszönhetően akár egy órán belül is készre gyárthatók.

A rendszer a szintén a játékvilágból átemelt, egyedi karakterek megalkotására gyakran használt metódust követi, azaz a figurát előre generált elemekből, jellegzetességekből tudjuk összeállítani, majd mindezt ízlés szerint módosítgathatjuk. A metahumánok bőrtónusa, arcéle, szemöldöke ugyanúgy finomítható, mint például a fogazatuk.

Ott vagyunk már?

Bár a cloudból futó alkalmazással tényleg nagyon élethű arcokat varázsolhatunk a képernyőre, azért ha alaposabban szemügyre vesszük a felvételeket, rájöhetünk, hogy nem valódi embert látunk. Ettől függetlenül, amennyiben az ígéretek beigazolódnak, a platform tényleg komoly technológiai ugrást jelenthet, ami nagyban megkönnyítheti a játékiparban, a filmkészítésben, vagy egyéb, az alkalmazást hasznosítani tudó iparágakban dolgozók életét.

Piaci hírek

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.