A sok játék kinézetéért felelős Unreal Engine képességeivel felvértezett alkalmazással bárkiből virtuális arcszobrász válhat.

MetaHuman Creator néven érkezik valamikor idén az Epic Games frissen bejelentett új eszköze, amely az ígéretek szerint lényegesen lerövidíti és egyszerűbbé teszi a valódi emberekhez szinte megtévesztésig hasonlatos digitális arcok elkészítésének folyamatát.

Jobb, ha nem hiszünk a szemünknek

A projektet beharangozó oldalon két videót is találni, amelyek képsorai egyrészt plasztikusan bemutatják, "hol tart már a tudomány", másrészt abból is ízelítőt kapunk, hogy mennyire egyszerű az a kezelőfelület, amelynek segítségével tényleg bárki nekiállhat, hogy akár saját magát, akár ismerősöket, barátokat (netán ellenségeket) kreáljon újra a virtuális térben.
 

 

Az így elkészített karaktereket a játékprogramok fejlesztésénél előszeretettel használt Unreal Engine-be importálva egy szakember azonnal képes hozzálátni összetettebb animációk, jelenetek, mozgássorozatok megalkotásához. A vállalat szerint ezek a korábban hetek, vagy akár hónapok alatt elkészülő fotorealisztikus emberek az új platformnak köszönhetően akár egy órán belül is készre gyárthatók.

A rendszer a szintén a játékvilágból átemelt, egyedi karakterek megalkotására gyakran használt metódust követi, azaz a figurát előre generált elemekből, jellegzetességekből tudjuk összeállítani, majd mindezt ízlés szerint módosítgathatjuk. A metahumánok bőrtónusa, arcéle, szemöldöke ugyanúgy finomítható, mint például a fogazatuk.

Ott vagyunk már?

Bár a cloudból futó alkalmazással tényleg nagyon élethű arcokat varázsolhatunk a képernyőre, azért ha alaposabban szemügyre vesszük a felvételeket, rájöhetünk, hogy nem valódi embert látunk. Ettől függetlenül, amennyiben az ígéretek beigazolódnak, a platform tényleg komoly technológiai ugrást jelenthet, ami nagyban megkönnyítheti a játékiparban, a filmkészítésben, vagy egyéb, az alkalmazást hasznosítani tudó iparágakban dolgozók életét.

Piaci hírek

Rasszista, gyűlölködő, Hitler-imádó posztokat tolt Musk "javított" chatbotja

A Grokot fejlesztő xAI alig győzi törölni az alig néhány nappal ezelőtt továbbfejlesztett generatív algoritmusból áradó szemetet.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.