A most zajló Consumer Electronics Show-n nem könnyű kitűnni a futurisztikus bemutatók tömegéből, de az amerikai légitársaságnak sikerült.
Hirdetés
 

Miközben az interneten böngészve már fel sem tűnik, mennyire személyre szabottan tolják a szemünk elé a reklámokat, a való világban járva azért ez még (szerencsére?) nem terjedt el. Biztosan emlékszünk több olyan jövőben játszódó filmre is, ahol a szereplőket közvetlen szólította meg egy-egy kültéri hirdetés. Nos, az egyelőre csak prototípus formájában létező kijelzőjével a Delta Air Lines valami nagyon hasonlón dolgozik.

Kinek a Tokió, kinek a Párizs

Egyes újságíró kollégák majdhogynem elájultak a döbbenettől a légitársaság bemutatóján, mivel nehezen fogadta be az agyuk azokat az információkat, amiket a szemük igyekezett közölni. A Misapplied Science által fejlesztett tájékoztató kijelző ugyanis mindenkinek más szöveget jelenített meg, függetlenül attól, hogy hányan vagy éppen honnan bámulták a monitorokat.

A "varázslathoz" a befogadónak semmiféle plusz alkalmazásra, sisakra, egyéb kütyüre nem volt szüksége, mindössze arra, hogy beolvassa egy standon a bemutatóhoz készített beszállókártyáját. Innentől a telepített szenzorok azonosították a személyt és ennek megfelelően dolgozott a kijelző is. Ezen a felvételen egy másik, a bemutató kedvéért egyszerűsített megoldás látható. A kis pultokon elhelyezett makettek mögé állva lehetett előcsalogatni a megfelelő várossal kapcsolatos információkat.

 

A különbség a hagyományos és a Parallel Reality-féle pixel között

 

Na de hogy lehet az, hogy egyszerre tucatnyian nézik ugyanazt a felületet, de mindenki mást lát rajta? A Parallel Realitynek elnevezett kijelző természetesen nem hagyományos megjelenítésű, hanem úgynevezett multi-view pixelekből áll. Ezek képesek arra, hogy különböző irányokba eltérő típusú fényt bocsássanak ki. Így lehetséges, hogy valaki épp a mexikóba tartó járat információit emészti, miközben egy méterre mellette a Párizsba tartó gép adatait látja valaki más.

Persze a technológia még nem teljesen kiforrott. A videókon látszik, hogy a látvány meglehetősen szellemképes néhol, illetve a pixelek mennyisége és a megjeleníthető színek száma sem ideális még. A következő generációs készülékek azonban sokat javítanak majd a helyzeten. Például a tervek szerint a jelenlegi 256 színt hamarosan felválthatja a 24 bites megjelenítés, ami már 16 millió árnyalatot tesz lehetővé. Szintén korlátot jelent a monitortól való távolság, mivel nagyjából 4-5 métere kell állni ahhoz, hogy értékelhető képet kapjon az ember. Ez persze egy kellő magasságba felhelyezett kijelző esetében nem is akkora gond.

Még idén bevetik

Ha minden jól alakul, a Parallel Reality első éles bevetésre már idén sor kerül, a detroiti repülőtéren ugyanis már tervezik a rendszer felszerelését. A Delta utasainak ugyanakkor nem lesz kötelező a digitális nyomkövetéssel járó tájékoztató használata, arra külön engedélyt kell majd adni a becsekkoláskor.

Konzumer tech

A GTA atyja szerint egyhamar nem fogja a feje tetejére állítani a videójátékipart az MI

A Rockstar Games egykori társalapítója ugyan maga is használja a mesterséges intelligenciát, de úgy látja, a generatív algoritmusok egy csomó területen képtelenek értelmezhetőt alkotni
 
Nyakunkon az árnyék MI, és valamit kezdeni kell vele. Az elszabaduló kiadások kapcsán a mindenkit érdeklő kérdés így hangzik: hasznunkra lehet a mesterséges intelligencia a költségoptimalizálásban is?

a melléklet támogatója a 4iG

Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.