A most zajló Consumer Electronics Show-n nem könnyű kitűnni a futurisztikus bemutatók tömegéből, de az amerikai légitársaságnak sikerült.

Miközben az interneten böngészve már fel sem tűnik, mennyire személyre szabottan tolják a szemünk elé a reklámokat, a való világban járva azért ez még (szerencsére?) nem terjedt el. Biztosan emlékszünk több olyan jövőben játszódó filmre is, ahol a szereplőket közvetlen szólította meg egy-egy kültéri hirdetés. Nos, az egyelőre csak prototípus formájában létező kijelzőjével a Delta Air Lines valami nagyon hasonlón dolgozik.

Kinek a Tokió, kinek a Párizs

Egyes újságíró kollégák majdhogynem elájultak a döbbenettől a légitársaság bemutatóján, mivel nehezen fogadta be az agyuk azokat az információkat, amiket a szemük igyekezett közölni. A Misapplied Science által fejlesztett tájékoztató kijelző ugyanis mindenkinek más szöveget jelenített meg, függetlenül attól, hogy hányan vagy éppen honnan bámulták a monitorokat.

A "varázslathoz" a befogadónak semmiféle plusz alkalmazásra, sisakra, egyéb kütyüre nem volt szüksége, mindössze arra, hogy beolvassa egy standon a bemutatóhoz készített beszállókártyáját. Innentől a telepített szenzorok azonosították a személyt és ennek megfelelően dolgozott a kijelző is. Ezen a felvételen egy másik, a bemutató kedvéért egyszerűsített megoldás látható. A kis pultokon elhelyezett makettek mögé állva lehetett előcsalogatni a megfelelő várossal kapcsolatos információkat.

 

A különbség a hagyományos és a Parallel Reality-féle pixel között

 

Na de hogy lehet az, hogy egyszerre tucatnyian nézik ugyanazt a felületet, de mindenki mást lát rajta? A Parallel Realitynek elnevezett kijelző természetesen nem hagyományos megjelenítésű, hanem úgynevezett multi-view pixelekből áll. Ezek képesek arra, hogy különböző irányokba eltérő típusú fényt bocsássanak ki. Így lehetséges, hogy valaki épp a mexikóba tartó járat információit emészti, miközben egy méterre mellette a Párizsba tartó gép adatait látja valaki más.

Persze a technológia még nem teljesen kiforrott. A videókon látszik, hogy a látvány meglehetősen szellemképes néhol, illetve a pixelek mennyisége és a megjeleníthető színek száma sem ideális még. A következő generációs készülékek azonban sokat javítanak majd a helyzeten. Például a tervek szerint a jelenlegi 256 színt hamarosan felválthatja a 24 bites megjelenítés, ami már 16 millió árnyalatot tesz lehetővé. Szintén korlátot jelent a monitortól való távolság, mivel nagyjából 4-5 métere kell állni ahhoz, hogy értékelhető képet kapjon az ember. Ez persze egy kellő magasságba felhelyezett kijelző esetében nem is akkora gond.

Még idén bevetik

Ha minden jól alakul, a Parallel Reality első éles bevetésre már idén sor kerül, a detroiti repülőtéren ugyanis már tervezik a rendszer felszerelését. A Delta utasainak ugyanakkor nem lesz kötelező a digitális nyomkövetéssel járó tájékoztató használata, arra külön engedélyt kell majd adni a becsekkoláskor.

Konzumer tech

Repkednek a súlyos büntetések a hazai telkókra

Ezúttal a Magyar Telekom kapott egy 350 milliós pakkot a GVH-tól. A fogyasztókat megtévesztő reklámokért kirótt büntetés azonban csökkenthető az ügyfelek kompenzálásával.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.