Hordozhatóvá tette mesterséges intelligenciáját az IBM – jelentették be San Franciscóban az IBM Think konferencia első napján. A közlemény idézi Rob Thomast, a cég adat és mesterséges intelligencia területekért felelős vezetőjét, aki azzal indokolta a lépést, hogy a vállalatok többsége hibrid felhős környezetben tárolja az adatait, ezért szükségük van arra a szabadságra, hogy ott használják a mesterséges intellligenciát, ahol az adatok vannak.
A változás lényege, hogy a Watson-szolgáltatások, köztük Watson Assistant és a Watson OpenScale, bármely felhőn futtatható lesz – legyen az nyilvános vagy magánfelhő, vagy éppen hibrid-multicloud környezet –, de on-premise is telepíthető. Emellett integrálható lesz a vállalatok saját üzleti appjaival is. A magyarázat szerint így elhárul a legnagyobb akadály a Watson használata elől: nem kell mozgatni az adatokat a biztonságos vagy a vállalat által előnyben részesített környezetből, hanem a mesterséges intelligenciát lehet elvinni az adatokhoz. A mesterséges intelligencia integrálását egy új automatizálási szoftver, az IBM Business Automation Intelligence is segíti.
Ez is a felhőről szólna?
A Techcrunch hosszasan elemzi az IBM lépésének hátterét, és arra jut, hogy a Google-höz hasonlóan az lenne a cél, hogy a Big Blue is végre fel tudjon zárkózni a felhős üzletben egyre inkább elhúzó vezető pároshoz, az Amazonhoz és a Microsofthoz.
Az Amazon részesedését a globális felhőpiacból 32-33 százalékra becsülik, amitől még a második helyezett Microsoft is fényévnyi távolságra van 14 százalékkal. Míg az Amazon minden régióban piacvezető, addig a Microsoft a Távol-Keleten (APAC régió) az Alibaba mögött csak a harmadik. A Google és az IBM mindenhol csak utánuk következik, ráadásul jócskán 10 százalék alatti piaci részesedéssel.
Az IBM és a Google problémája azonban nem csak az, hogy lemaradt a versenyben, hanem hogy a felhőpiac nagy bővülésből nem sokat látnak. Az IBM mostani döntése ahhoz hasonlóan nagy döntésnek tűnik, mint amikor a Microsoft elkezdte az iOS alkalmazásainak felépítését. A döntéssel az IBM lényegében elismerte, hogy mennyire fontos a platformok közötti átjárhatóság, és hogy ki kell lépnie a "komfortzónájából", ha nagyobb piaci részesedést akar szerezni. (Megjegyzendő, hogy a multiplatformos szemlélet azért nem valami forradalmi újdonság manapság.)
A Red Hat megszerzése szintén ebbe a stratégiába illeszkedik: nem véletlen, hogy 60 százalékos felárat fizettek a vállalati open source megoldásokat szállító cégért, amire állítólag a Google-nek is fájt a foga. Ahogy már akkor írtuk, a felvásárlás a felhős üzletről, főleg a hibrid felhő megerősítéséről szól.
Nem elég jót csinálni, el is kell adni
Az Alphabet-Google tavaly óriási összegeket költött a felhő fejlesztésére: állítólag a tavalyi 25,8 milliárd dolláros tőkeráfordításának (ez a 2017-es duplája) jelentős részét ebbe ölte. A fejlesztési pénzek egy részét valószínűleg a nyáron meghirdetett hibrid felhős stratégia vitte el. (A Microsoft például már régóta támogatja az Azure-ban, hogy a vállalatok magán és nyilvános felhőt is használhassanak.)
De nem csak technológiai téren lépett a vállalat, hanem most kiderült, hogy startégiát is vált. Tavaly ősszel leigazolták az Oracle-től Thomas Kuriant a Google Cloud élére. Kurian nagy fogás volt, hiszen nagyon komoly szerepe volt az Oracle felhős üzletének a felépítésében, és épp abban van nagy tapasztalata, amiben a Google gyengébb: hogyan kell kiszolgálni a hagyományos vállalati kört.
A vezető az IBM mostani bejelentésével egy időben beszélt a Goldman Sachs egy konferenciáján arról, hogy újrapozicionálják felhős stratégiájukat, mivel az a cél, hogy képesek legyenek felvenni a versenyt az Amazonnal. A Business Insider összefoglalója szerint Google a jövőben nem a digitálisan natív cégekre (például az eleve felhőben induló technológiai startupok) összepontosít, hanem olyan hagyományos iparágakra, mint a kiskereskedelem, a gyártó vagy a pénzügyi szektor.
Ennek az ügyfélkörnek a kiszolgálása azonban egészen más értékesítési módot kíván. Ezért bővítik az értékesítési csapatot. Kialakítanak speciális iparági csoportokat, akiket felkészítenek arra, hogy képesek legyenek az adott iparág nyelvén bemutatni a Google kínálta felhős szolgáltatásokat.
Szintén a nagyvállalati ügyfélkör igényeihez igazítják az ügyfélszolgálatatot. Kurian szerint nagyon fontos ugyanis, hogy ezek a hagyományos vállalatok dedikált személyeket kapjanak, akikkel egyeztetni tudnak a felmerült problémákról.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak