David Karpék 1 milliárd dollárra taksálták cégüket, a Yahoo azonban ráígért: 1,1 milliárdot hajlandó fizetni a Tumblr-ért.
Hirdetés
 
Tegnap pillanatok alatt bejárta a világsajtót: a Yahoo! felvásárolta az egyik leggyorsabban növő internetes közösségi tartalommegosztó felületet, a Tumblr-t. Az üzlet első körben mindenkét félnek siker: David Karp többet kap a cégéért, mint azt korábban remélhette, Marissa Mayer pedig megkötötte első igazán nagy formátumú üzletét, ráadásul olyant vásárolt, ami a Yahoo!-nak úgy kellett, mint egy falat kenyér: rendkívül aktív közösséget a 25 év alatti generációból.

Mi ér meg 1,1 milliárdot? Mint azt múlt héten megírtuk, a Yahoo! a 'menő-faktor' növelése végett elkezdett intenzíven szemezgetni olyan felvásárolható vagy akár csak részben megszerezhető cégek között, melyeknek közönsége az életét intenzíven a virtuális térben élő tini és egyetemista korosztályból kerül ki. Így került a Tumblr mellett a cég látókörébe a France Telecom tulajdonában lévő Dailymotion vagy az NBC Universal – Fox Broadcasting – Disney-ABC hármas in-demand video-streaming oldala, a Hulu.



David Karp és Marissa Mayer: mindenki jól járt?

A Tumblr kétségtelenül nagy fogásnak ígérkezett. Még akkor is, ha a cég üzleti modellje tele van ellentmondásokkal. Arra gondolunk itt, hogy miközben egyetlen bevételi forrásuk a hirdetés, a Tumblr egyebek mellett épp azért népszerű a fiatalok körében (is), mert nincs rajta nagy reklámzaj. Egyébiránt Karp is úgy nyilatkozott korábban, hogy csak olyan hirdetéseket tud elképzelni, melyek illeszkednek a megjelenő tartalmakhoz. (A másik lehetséges bevételi forrásból – a cégek számára értékesíthető üzleti oldalakból – nem valószínű, hogy hamarosan nagyobb profit származna.)

Az érték leginkább az a havi több mint 300 millió elkötelezett „tumbász”, akik ontják a tartalmakat az oldalra: állítólag másodpercenként 900 poszt tolnak ki világszerte, és havonta összesen 24 milliárd percet töltenek az oldalon. És pont ez az, amire most a Yahoo!-nak égetően szükséges van.

Kérdések azért maradnak A 1,1 milliárd dollár készpénz kicsengetése után a Yahoo!-nak nem csak egy csiszolatlan gyémánt esik az ölébe. Mert igaz ugyan, hogy ha sikerül jól kanalizálnia az új szerzeményét a vállalatba, látogatói száma elérheti az 1 milliárdot, és a forgalma nőhet kb. 20 százalékkal, ám cserébe kezdenie kell valamit a Tumblr-közösség szabadszájúságával, amely például az oldalon lévő töménytelen mennyiségű felnőtt, valamint a szerző jogokat semmibe vevő tartalomban ölt testet. Ezek ugyanis riasztóak lehetnek az imidzsükre kényesen ügyelő cégeknek.

Kérdés az is, mit lép a Tumblr-közösség, amely nagyon gyorsan reagál minden változásra. Nem véletlen, hogy David Karp az ügylet bejelentésekor azonnal közzétette a blogján: nem kell parázni, minden marad a régiben, és az egész csak arra ment ki, hogy a Tumblr jobb és gyorsabb legyen. "Fuck yeah, David" – köszönt el posztja végén a Tumblr-vezér.

A közösség egyelőre latolgatja az esélyeket. Mindenesetre rendesen rákattantak a témára, érdemes belekukkantani a #yahoo tagű, valamint a # david karp tagű posztokba.

Az akvizíció várhatóan a második negyedév végére záródik le. A Tumblr továbbra is önálló cég marad, és a következő négy évben is David Karp vezeti.

Nagyot nőtt a Tumblr
Csak pozitívan: az Instagram is cenzúrába kezd

Túlkompenzáló MI-je miatt szabadkozik a Google

Úgy tűnik, az nem megoldás, ha az algoritmusok előítéletességét egy nagy adag ellenirányú lökettel próbáljuk kompenzálni.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.