David Karpék 1 milliárd dollárra taksálták cégüket, a Yahoo azonban ráígért: 1,1 milliárdot hajlandó fizetni a Tumblr-ért.
Tegnap pillanatok alatt bejárta a világsajtót: a Yahoo! felvásárolta az egyik leggyorsabban növő internetes közösségi tartalommegosztó felületet, a Tumblr-t. Az üzlet első körben mindenkét félnek siker: David Karp többet kap a cégéért, mint azt korábban remélhette, Marissa Mayer pedig megkötötte első igazán nagy formátumú üzletét, ráadásul olyant vásárolt, ami a Yahoo!-nak úgy kellett, mint egy falat kenyér: rendkívül aktív közösséget a 25 év alatti generációból.

Mi ér meg 1,1 milliárdot? Mint azt múlt héten megírtuk, a Yahoo! a 'menő-faktor' növelése végett elkezdett intenzíven szemezgetni olyan felvásárolható vagy akár csak részben megszerezhető cégek között, melyeknek közönsége az életét intenzíven a virtuális térben élő tini és egyetemista korosztályból kerül ki. Így került a Tumblr mellett a cég látókörébe a France Telecom tulajdonában lévő Dailymotion vagy az NBC Universal – Fox Broadcasting – Disney-ABC hármas in-demand video-streaming oldala, a Hulu.



David Karp és Marissa Mayer: mindenki jól járt?

A Tumblr kétségtelenül nagy fogásnak ígérkezett. Még akkor is, ha a cég üzleti modellje tele van ellentmondásokkal. Arra gondolunk itt, hogy miközben egyetlen bevételi forrásuk a hirdetés, a Tumblr egyebek mellett épp azért népszerű a fiatalok körében (is), mert nincs rajta nagy reklámzaj. Egyébiránt Karp is úgy nyilatkozott korábban, hogy csak olyan hirdetéseket tud elképzelni, melyek illeszkednek a megjelenő tartalmakhoz. (A másik lehetséges bevételi forrásból – a cégek számára értékesíthető üzleti oldalakból – nem valószínű, hogy hamarosan nagyobb profit származna.)

Az érték leginkább az a havi több mint 300 millió elkötelezett „tumbász”, akik ontják a tartalmakat az oldalra: állítólag másodpercenként 900 poszt tolnak ki világszerte, és havonta összesen 24 milliárd percet töltenek az oldalon. És pont ez az, amire most a Yahoo!-nak égetően szükséges van.

Kérdések azért maradnak A 1,1 milliárd dollár készpénz kicsengetése után a Yahoo!-nak nem csak egy csiszolatlan gyémánt esik az ölébe. Mert igaz ugyan, hogy ha sikerül jól kanalizálnia az új szerzeményét a vállalatba, látogatói száma elérheti az 1 milliárdot, és a forgalma nőhet kb. 20 százalékkal, ám cserébe kezdenie kell valamit a Tumblr-közösség szabadszájúságával, amely például az oldalon lévő töménytelen mennyiségű felnőtt, valamint a szerző jogokat semmibe vevő tartalomban ölt testet. Ezek ugyanis riasztóak lehetnek az imidzsükre kényesen ügyelő cégeknek.

Kérdés az is, mit lép a Tumblr-közösség, amely nagyon gyorsan reagál minden változásra. Nem véletlen, hogy David Karp az ügylet bejelentésekor azonnal közzétette a blogján: nem kell parázni, minden marad a régiben, és az egész csak arra ment ki, hogy a Tumblr jobb és gyorsabb legyen. "Fuck yeah, David" – köszönt el posztja végén a Tumblr-vezér.

A közösség egyelőre latolgatja az esélyeket. Mindenesetre rendesen rákattantak a témára, érdemes belekukkantani a #yahoo tagű, valamint a # david karp tagű posztokba.

Az akvizíció várhatóan a második negyedév végére záródik le. A Tumblr továbbra is önálló cég marad, és a következő négy évben is David Karp vezeti.

Nagyot nőtt a Tumblr
Csak pozitívan: az Instagram is cenzúrába kezd

A hibás alapokkal magyarázza az MI-hallucinációt az OpenAI

Lassan a körmükre ég, hogy mindenki a szuperintelligenciát várja, miközben az egyre fejlettebb mesterségesintelligencia-modellek megbízhatósága nem hogy javult volna, hanem csökkenni látszik.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.